Annons:
Etikettkinesisk
Läst 1768 ggr
Lon@
2014-09-02 21:37

Kineser - ensamma eller ett par??

Vet att åsikterna går isär men vad anser ni och har ni för erfarenhet? Skall kinesiska dvärgar vara ensamma eller vara ett par? Eller är det optimala att man har två men i skilda burar så att de ändå kan höra och lukta varandra - eller är det tvärtom stressande?
Och så gärna lite bilder på kineser om ni har. Jag velar något hemskt men just nu lutar det åt en liten kines så småningom.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Annons:
MaaariaS
2014-09-03 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har bara haft mina kineser ensamma,så jag kan tyvärr inte ge nått bra svar,men några bilder kan jag bjuda på 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
2014-09-03 18:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ludvig igen ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
2014-09-03 18:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ludde lus ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
2014-09-03 18:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En liten bild på Genevieve ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Shalin
2014-09-03 21:22
#5

Jag vill också veta om dom verkligen ska vara ensamma eller ej. Folk säger ju olika. Men det är kanske för att vissa inte passar ihop trots att dom har en bra Bur?

Guuud så söta dom är MaaariaS. Hur är dom i temperamentet? :)


Scorpio97
2014-09-03 21:29
#6

Det är ju mindre chans att dom funkar tillsammans än exempelvis Campbells eller VV, så man får såklart hålla koll. Men jag tycker ändå dom borde få en chans med en kompis, speciellt om dom är från uppfödare som avlar på just det. Själv skulle jag bara ha köpt från en sån uppfödare, och då provat att ha dom i par. 

Jag har dock aldrig haft kinesisk själv, så jag har ingen egentlig erfarenhet av dom.


//Jessie

Annons:
Lon@
2014-09-03 21:52
#7

Åh, vad fina MaaariaS ❤️!

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

MaaariaS
2014-09-03 22:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#5 Hanen jag hade var som en kines ska vara lugn och otroligt mysig,klängde sej fast på handen och kunde ligga och bli klappad jättelänge. ❤️

Honan var helt tvärtom,hon ville inte ha nått med människor att göra och kunde nafsa och hoppa från handen 😕

#7 Tack 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Zaviie
2014-09-03 23:30
#9

http://www.hamsterforeningen.se/dv%C3%A4rghamster/kinesisk-18359191
"En kinesisk dvärghamster ska bo själv, om man inte planerar att ha ungar. Men även då ska man hålla lite koll så att hamstrarna inte slåss med varandra."

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Cindy S
2014-09-04 00:11
#10

Är det någon skillnad i temperament mellan honor och hanar? Är det det generella för gnagare att hanar är lugnare och honor mer aktiva?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: