Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningkinesisk
Läst 1515 ggr
Fridelin
2014-07-23 22:11

OINTRESSERAD HANNE

Försökte mig på en parning av två guldhamstrar för en stund sen. Honan brunstade och hannen var till en början intresserad. Han slickade på henne och putsade henne lite, men efter en stund tröttnade han och försökte ta sig ur lådan. Då särade jag på dem. Försökte igen en stund senare men samma sak. Han försökte aldrig para sig. Honan stod  redo nästan hela tiden så hon högbrunstade. Han är ca. 6,5 mån så är inte för gammal. Vad gör man? Ska man försöka om några dagar? Har ni varit med om samma sak?

Tack på förhand!

Annons:
Michaela-N
2014-07-23 22:30
#1

Det hände samma med en av mina ryska vintervita och jag tror helt enkelt att han var steril.

Lojs
2014-07-23 22:42
#2

Det är inte helt ovanligt att yngre hanar inte riktigt fattat vad de ska göra. 2 saker kan man testa, dels att låta deras burar stå brevid varandra så att hanen känner honans lukt och blir mer intresserad av hennes brunst, dels låta hanen vara i "parningslådan" eller var man nu parar dem en stund själv innan man släpper dit honan, så att han insett att själva lådan är väldigt tråkig och inte behöver utforskas.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fridelin
2014-07-23 22:54
#3

Tack för svar men nu behöver jag dem inte mer. :) prövade att släppa ihop se igen och efter en stund fattade han grejen. Jätteduktig är han! Nu får vi hoppas att det tar sig!!!

[[tjattehonung]]
2014-07-24 12:27
#4

#3 tur att han fattade till slut, hoppas det funkar nu!!

Upp till toppen
Annons: