Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2082 ggr
[Howres]
6/9/14, 8:09 AM

Knäppa ovanor?

Har din/a hamstrar någon rolig, knäpp ovana? Min Katniss brukar springa in i ett pappershus ( står i rasthagen)sen fortsätter hon springa så att hela huset flyttar på sig :) ser jätte kul ut :D Visste inte vilken kategori så ligger den fel får någon gärna ändra :) Kram Julia :)

Annons:
Lexie82
6/9/14, 8:38 AM
#1

Min Misty brukar gå in i toarullar, sen hör man massa krafsande, och när hon kommer ut på andra sidan så har hon ryggen neråt! =)

linn8
6/9/14, 2:32 PM
#2

Anders har en förmåga att han alltid vinner på stirrartävlingar, han står helt stilla och bara glor.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Tessan01
6/9/14, 2:47 PM
#3

Mumin förra hamster gick ofta in i en toa rulle och började rulla sidleds xD såg kul ut ^^

Mimmi_Lola
6/9/14, 7:26 PM
#4

Min hamster Snurran drog ut pipen på sin förra vattenflaska nästan hela tiden, så att den föll i golvet och ALLT vatten rann ut… x) Fast nu har hon en ny vattenflaska, som är "dragsäker". :) Sedan gör hon också en massa andra bus för det mesta, hehe… :D Rolig tråd förresten, kul att läsa om hamsterbus… xD

Med vänlig hälsning, Mimmi

juliafelicia
6/10/14, 11:41 PM
#5

Min lillasysters hamster är oerhört aktiv (på kvällarna då) och sprätter runt i buren. Han har lärt sig att när vi ställer oss utanför buren och pratar med honom får han springa runt fritt i ett rum en stund vilket han älskar, så så fort man pratar eller ''piper'' till honom där vid 8-9tiden springer han ögonaböj till burdörren och vill ut. Världens charmigaste och smartaste🙂

Siastassar
6/11/14, 12:15 AM
#6

Min älskade hamster Jerry rymde flera ggr för han hade en gallerbur & han lärde sig att klättra uppför gallret på burdörren, ända upp & gnagde med all sin kraft på utbuktningen. Han förstod smart som han var att det var just där han var tvungen att gnaga & samtidigt tryckte han sin lilla kropp mot öppningen & efter en liten stund flög burdörren upp & han var FRI. Blev tvungen att ställa buren mot en vägg då kunde han inte ta sig ut mer MEN han lärde sig att istället klättra upp till burens tak där det oxå fanns en lucka. Han hängde där & gnagde på knoppen & tillslut hävde han sig upp & ut. La den tyngsta boken jag kunde hitta ovanpå så tillslut gav han upp, stackaren❤❤

Annons:
Siastassar
6/11/14, 12:27 AM
#7

Vill bara tillägga att jag fick Jerry när jag fyllde 10 år 1992 & då fanns det inte så mycket annat att välja på än alldeles för små gallerburar med plasthus & farliga hamsterhjul. Nu har mina hamstrar akvarium eller 130 L samlarlåda som burar men för 22 år sen visste man inte bättre tyvärr.

Ulltussa
6/11/14, 12:56 AM
#8

Min fina lilla Lima är fantastiskt aktiv, och när hon är som piggast så kryper hon in i ett rör och börjar gräva vilt vilket resulterar i att röret rullar runt. När röret rullat några varv så kryper hon ut och ser vääääldigt förvirrad ut. Fast lite kul är det nog för det tar inte lång tid innan hon är tillbaka i röret och gör samma sak om igen ;) Liknande saker händer när hon får springa i hjulet i rasthagen, hon springer så snabbt och våldsamt i hjulet att hela hjulet studsar. Studsandet gör att hjulet förflyttar sig över golvet, ser vääääldigt lustigt ut! Brukar sitta och hålla i stället som hjulet sitter på så att hon kan springa bäst hon vill xD

Mvh Mikaela

[Howres]
7/19/14, 9:48 PM
#9

Putt :)

tilde.wahlgren
7/21/14, 10:45 AM
#10

följer tråden🙂

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Mimmi_Lola
8/4/14, 11:42 AM
#11

Putt! :)

Med vänlig hälsning, Mimmi

Cindy S
8/4/14, 1:43 PM
#12

Det här är väl mest musbus med en hamster involverad.

När jag och min lillasyster bodde hemma(och visste mer om att dvärghamstrar alltid ska ha kompisar) så brukade min mus smita ut ur sin "musbur"(det var så hans bror dog, avskyr djuraffären för att de sålde mig den buren) och rymma in till min systers vintervita och springa i dens Hjul, vilket irriterade min syster som inte kunde sova. Men vi skrattade åt det och hur hamstern brukade kolla på in mus som om den var dum i huvudet.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[PrincessDiva]
8/4/14, 2:54 PM
#13

Min dvärgis Albus springer sidledes i sitt springhjul (en sån där liten plastskiva som står på en ställning, flying nånting heter hjulet).

Annons:
Tessan01
8/4/14, 2:57 PM
#14

#13 haha va skoj btw, Dom heter Flying Saucer och klassas som tefat ^^

[PrincessDiva]
8/4/14, 10:19 PM
#15

Aha tack #14 :D

Deviance
8/4/14, 10:29 PM
#16

Kan inte påstå att det är en ovana men Hanna brukar göra en jättegullig grej när jag har håret utsläppt (har väldigt långt hår som räcker ner till mitt "knä" när jag sitter i skräddarställning) så kommer hon springandes och hoppar upp på mitt lår, sen hoppar rakt upp i håret och klamrar sig fast och går upp i min nacke. Grejar omkring lite sen ska hon ner för ryggen så jag får luta mig fram så hon kan gå ner. Sen sätter jag mig rakt igen och då kommer hon tillbaka springandes och gör samma procedur. Detta pågår tills hon tröttnar och hittar på ett annat äventyr haha!

____________

hamstrar & fotografering

Flöffo
8/4/14, 11:54 PM
#17

Min ena hamster Lilly brukade alltid klättra in mellan elementet (det var ett litet element som stog ut lite från väggen. Det var som en skiva med stålpinnar i mitten som satt fast i väggen, lite svårt att förklara). Hon och hennes kompis Bonny brukade få springa lösa i undulaternas rum och där fanns ett element. Hon klättrade in där, la sig på en metallstång som fans tvärsöver i mitten och sov. Som tur är var elementet aldrig särskilt varmt, men det var lite krångligt att få ut henne. Efter ett tag kom vi på hur man kunde täcka hålet så då gjorde vi det.

Hade en bild på min andra dator där hon står upp och sover vid elementet (efter att vi täckt det) och har huvudet på en utbuckling som stack ut från väggen (vet inte vad dom kallas). Såg sjukt gulligt ut, men tyvärr vet jag inte om den bilden finns kvar då alla försvann när minneskortet gick sönder… Ska kolla imorgon i alla fall. :))

//Flöffo

[Howres]
9/12/14, 4:37 PM
#18

Putt :)

[Howres]
11/2/14, 5:52 PM
#19

Putt :)

Besthamster
11/2/14, 5:58 PM
#20

Vet inte om detta är så märkvärdigt men min hamster snövit brukar gräva ner sig under sitt Hjul och sova där med ansiktet tryckt mot buren :D

sen älskar hon att springa i min tröja :D

Annons:
Mirre395
11/3/14, 6:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Mina älsklingar Piff och Puff var nog dem knasigaste hamstrar jag träffat:) tyvärr så lever inte Piff längre:( Dem kunde komma på alla möjliga roliga hyss:D Dem sov väldigt lustigt också:) upp och ner, över varandra, på varandra, mosade i hörn, i sandskålen, i matskålen:), på varandra i röret( fastnade en gång). Dem brukade också ställa sig vid buringången( hade en gallerbur då) och hoppa upp och ner:) längst upp i buren fans ett rör system med en stor, igloo med lufthål i taket. Ibland stoppade jag i ett solrosfrö till dem och när dem ville ha mer stack dem ut tungorna i hålen ut och in:D det såg bara för kul ut:) det finns säkert mer men jag hinner nog inte mer nu;) jag testar om jag får med en bild på piffs tunga:)

Candela
11/3/14, 10:48 AM
#22

#17 

Mina två senaste hamstrar har också älskat att krypa in bakom element. Sista gången kunde det ha slutat illa, då hon fastnade och inte kom ut 😮
Som tur var kunde jag bända elementet på diagonalen (eller hur man ska säga), och då lossnade hon. Efter det tejpade jag fast kartong på undersidan av elementet.

Dvärgvädur
11/3/14, 3:38 PM
#23

Pumbaa har inte direkt någon ovana, men han har en trend att alltid gnaga sönder mina pappershus jag gör till honom, stoppa pappersbitarna i kindpåsarna och bära in det när det är fullt för att sedan fortsätta med det igen 😂 

Min första hamster, Minibus, brukade sova under hjulet.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[Howres]
2/23/15, 7:27 PM
#24

Puttar upp tråden lite :)

Dvärgvädur
2/23/15, 7:32 PM
#25

Bounty lyckas alltid på något sätt komma dit hon vill, vill hon upp på ett hus med högt tak så tar hon sig dit på något sätt. Ska hon gräva en gång precis på ett exakt ställe så gör hon det och struntar i allt i sin väg 😛

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Flöffo
2/23/15, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Här är förresten en bild. Inte den jag pratade om, men ändå :)

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: