Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 848 ggr
[Howres]
2014-05-03 22:45

Campell, tips?

Hej! Idag skulle jag och mamma iväg och köpa två dvärgisar i en djuraffär. Har en vintervit sen innan och hon är själv eftersom hon började bråka med sin tidigare burkamrat. Men iallafall, när vi kom dit hade dem bara två hamstrar, en vintervi och en campbell. Vi köpte campell honan eftersom jag tyckte synd om henne, och hon var väldigt stressad. När vi kom hem så släppte jag in henne i buren som var färdig osv, sen innan. Det första hon gör är att lägga sig på rygg, visa tänderna och "skrika" jag gick ut ur rummet och tänkte att hon kanske ville ha lite lugn och ro, men hon fortsatte skrika. Jag har låtit henne vara hela dagen, men när jag kom in i rummet (som är mitt sovrumm) började hon göra samma sak igen. Jag vet att allt är väldigt nytt för henne och så, men hur ska jag göra imorgon? Ifall hon gör likadant då? Ledsen för rörigt innläg och för alla felstavningar. Vill heller inte få något hat om att hon är själv eller att hon kommer från en djuraffär ;) Kan också lägga till att i djuraffären bet hon han som jobbade där, fast kröp up i min hand direkt ;)

Annons:
lollynonna
2014-05-03 22:55
#1

du ska nog inte sätta ihop henne med din andra hamster,det är två olika arter. eller,båda är ju en hamster men du fattar. sen så är det nog hybrider också eftersom de kommer från djuraffär,och det är inte så bra att hålla dem 2 och 2 om de inte är från samma kull.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Howres]
2014-05-03 22:56
#2

#1 Dem är inte tänkta att bo tillsammans :)

lollynonna
2014-05-03 22:59
#3

#2 vad bra:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Pomelo & Gigi]
2014-12-14 15:55
#4

hon kanske bara är väldigt rädd och stressad ta inte ner händerna i buren utan titta på henne och prata med henne så hon bli van vid din röst och om hon börjar skrika gå bara där ifrån se också till att hon kan gömma sig någonstans om hon blir rädd

[evilewa]
2014-12-14 16:38
#5

Hon är väldigt rädd och förmodligen helt ohanterad.

Underthedoge
2014-12-14 16:48
#6

Hon är säkert jättestressad pga. att ni har åkt bil, och att hon fick ett nytt hem.

Ge henne mycket strö, ta inte ner händerna i buren och försök att inte störa henne.

Kan ju faktiskt vara så att dom på djurbutiken har slarvat med hanterandet, eller att ingen har hållit på med den huvud taget.

Bara låt henne vara själv och ge henne mycket leksaker och gömställen.

Annons:
Fiona1234
2014-12-14 17:58
#7

Tänk på att tråden är över ett halvt år gammal och därav säkert inaktuell 😉

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[Howres]
2014-12-14 21:03
#8

#7 haha ja Hon är världens snällaste hamster nu oh har inte bitit mig sen hon kom hem :)

Shalin
2014-12-15 16:27
#9

#8 Så härligt att höra :)


Upp till toppen
Annons: