Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hälsa,beteende,kosthållning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk

Roborovskis avel,genetik,uppfödning,roborovskis hälsa,beteende,kosthållning,roborovskis Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hälsa,beteende,kosthållning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hälsa,beteende,kosthållning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtråd utställning tävlingar minneslund andra-djur off-topic sajten,ifokus säljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk

Bits zophobas i magen?

2014-03-24 17:37 #0 av: cecbur

Jag har hört att zophobas kan bitas inne i magen om de sväljs hela. Finns det någon risk att en hamster (kinesisk dvärghamster) sväljer zophobas hela?

Anmäl
2014-03-24 17:42 #1 av: Lojs

Vet inte, men en enkel lösning är att avliva dem innan matning, när jag gett zophobas och mjölmask så har jag dödat dem först för att vara säker på att de får en snabb död. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2014-03-24 17:48 #2 av: fuzzie

Annars går det iallafall att köpa frystorkad mjölmask i zoobutiker. Glad 

Anmäl
2014-03-24 20:31 #3 av: Annika Hermanrud

#2 Jag har kollat runt på zoobutiker på nätet, men inte hittat mjölmask.

Har du nån länk?

Anmäl
2014-03-24 21:25 #4 av: fuzzie

#3 Brukar finnas på Arkenzoo. Jag bor i Falun och där hade dom inte inne i butiken just då, så jag sa till och dom beställde hem och 1 vecka senare kunde jag hämta ut en burk på ca. 80 gram och det kostade mig 89 kr. Glad 

Jag ska ta en bild på min burk och lägga in (jag hittar heller inget på nätet). 

Anmäl
2014-03-24 21:30 #5 av: Lojs

Animail har lite olika torkade insekter mm, längst ner här: http://animail.se/smadjur/smadjursfoder?p=3

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2014-03-24 21:42 #6 av: mickro

Zophobas är för stora för en dvärghamster att sväljas hela, dessutom så dör dom nog i magen pga magsyran :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.