Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningkinesisk
Läst 1462 ggr
cecbur
2014-03-24 17:37

Bits zophobas i magen?

Jag har hört att zophobas kan bitas inne i magen om de sväljs hela. Finns det någon risk att en hamster (kinesisk dvärghamster) sväljer zophobas hela?

Annons:
Lojs
2014-03-24 17:42
#1

Vet inte, men en enkel lösning är att avliva dem innan matning, när jag gett zophobas och mjölmask så har jag dödat dem först för att vara säker på att de får en snabb död. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

fuzzie
2014-03-24 17:48
#2

Annars går det iallafall att köpa frystorkad mjölmask i zoobutiker. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Annika Hermanrud
2014-03-24 20:31
#3

#2 Jag har kollat runt på zoobutiker på nätet, men inte hittat mjölmask.

Har du nån länk?

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

fuzzie
2014-03-24 21:25
#4

#3 Brukar finnas på Arkenzoo. Jag bor i Falun och där hade dom inte inne i butiken just då, så jag sa till och dom beställde hem och 1 vecka senare kunde jag hämta ut en burk på ca. 80 gram och det kostade mig 89 kr. 🙂 

Jag ska ta en bild på min burk och lägga in (jag hittar heller inget på nätet).

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Lojs
2014-03-24 21:30
#5

Animail har lite olika torkade insekter mm, längst ner här: http://animail.se/smadjur/smadjursfoder?p=3

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

mickro
2014-03-24 21:42
#6

Zophobas är för stora för en dvärghamster att sväljas hela, dessutom så dör dom nog i magen pga magsyran :)

Annons:
fuzzie
2014-03-24 22:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#3 Såhär ser burken ut och själva mjölmaskarna är nog inte längre 2-3 cm och bredden på dom är nog inte mer än 2-3 mm så en väldigt lagom storlek till hamstrar. Det är därför dom flesta köper dessa då zophobas är aningen stora hehe 😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Upp till toppen
Annons: