Annons:
Etikettoff-topic
Läst 11315 ggr
Lojs
3/8/14, 12:49 PM

Klotterplanket 63

Nu har den gamla tråden blivit lång igen, dags att klottra i en ny. 

Här är den gamla tråden

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Frosstis
3/8/14, 2:05 PM
#1

precis sökt sommarjobb… hoppas jag får:))

Cireea
3/8/14, 2:14 PM
#2

Ikväll är det fest 🥳 

Tur att vi inte är hemma hos oss för en gångs skull.. tycker det är så bökigt att flytta alla hamstrar till sovrummet eftersom jag inte vill ha dom inne i tvrummet när vi ska festa. Blir ibland så högljutt för dom små och så kan ju vissa, som fått lite för mycket att dricka, få för sig att dom ska mata hamstrarna..hm! 🤔Som tur är lärde jag mig snabbt att inte ha hamstrarna i tvrummet!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Lojs
3/8/14, 2:15 PM
#3

#1 Lycka till, hoppas du fick det! Det bästa är ju att man ofta kan ha det flera år om man väl kommit in nånstans, mitt sommarjobb ska jag ha för 4:e året nu i år (och lönen ökar ju en smula för varje år :)).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

AmandaJE
3/8/14, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bild från Paris, var där på sportlovet! :D

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Rebornbabyn
3/19/14, 8:50 PM
#5

Idag fyller min hamster Hanna 1 år. :) Min lilla tjej!

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

linn8
3/19/14, 8:52 PM
#6

#5 gratta henne ifrån mig och Theo!:D

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Rebornbabyn
3/19/14, 8:53 PM
#7

#6 Det ska jag göra, tack! :D

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

linn8
3/19/14, 8:53 PM
#8

Tjoho min alldeles egna bok börjar likna något, stolt*;)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Mimmi_Lola
3/20/14, 4:03 PM
#9

#8 Coolt, gillar du att skriva? :) Det gör jag! :) Vad handlar din bok om? :)

Med vänlig hälsning, Mimmi

linn8
3/20/14, 4:15 PM
#10

#9 jag älskar att skriva! Min bok handlar om en fattig flicka som blir barnsoldat och ska hämta ett föremål ur grannlandet typ. Vad handlar din/dina bok/böcker om? :)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

AmandaJE
3/21/14, 8:45 PM
#11

Har lyckats få sommarjobb i Paris, tipsar er om att följa min nystartade blogg för att hänga med mig i sommar! Skulle vara snällt 😍

javascript:nicTemp();

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

AmandaJE
3/21/14, 8:46 PM
#12

Hm länken blev lite konstig men den funkar haha 😃

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Alexxiis
3/22/14, 11:04 AM
#13

Åh idag ska jag rida :D

Annons:
wimla01
3/22/14, 7:21 PM
#14

Ikväll ska jag bara ta det lugnt då jag känner mig lite sjuk :(

Hoppas alla har en bra kväll :)

Lojs
3/24/14, 9:41 PM
#15

Gah, ont i ryggen! Fick för mig att det var en bra idé att både städa alla burar samt vårstäda i rummet där hamstrarna bor och göra det samma dag. Det var igår, jag hann inte göra färdigt vårstädningen och ryggen orkade inte med alla burarna samma dag (brukar städa i omgångar så jag städar 3-5 burar samma dag, jag har 16 burar med djur i och vissa är stora och tunga, men jag tyckte allt skulle vara fräscht samtidigt).

Så nu är alla burar fräscha och hamsterrummet är halvt vårstädat, det är ju trevligt, men min rygg vill mörda mig…

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MaaariaS
3/30/14, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

En extremt lycklig hund efter dagens bad 😂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Mimmi_Lola
4/7/14, 3:55 PM
#17

#10 Det låter ju bra! :) Jag skriver mest djurböcker, mest fakta. :) Men bra blir de inte, men kämpar på så gott det går, hehe…! :)

Med vänlig hälsning, Mimmi

Frosstis
4/10/14, 5:08 PM
#18

wohoo jag kom in på gymnasiet jag sökte på :DDD och min bästa vän kom in på samskolan natur, så proud ♥

AmandaJE
4/17/14, 9:31 AM
#19

#18 Grattis! :D

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Odette
4/29/14, 2:37 PM
#20

Glöm inte rösta på maj bilden inne på SHF's forum ->
Sista dagen att rösta är imorgon så jag påminner lite  🙂

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Annons:
NinniH
4/29/14, 3:18 PM
#21

Yay, idag kom mitt nya minneskort och extra batteri. Nu har jag plats för en heeeel del fotografering. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Frosstis
5/4/14, 3:25 PM
#22

yes fick sommarjobb på ett zoo! gud vad kul!

Elsssa
5/5/14, 3:52 PM
#23

Vart kan man köpa minneskort till kameror?

Den som säger att kärlek inte går att köpa, glömde djuren!

NinniH
5/5/14, 5:04 PM
#24

#23: De flesta teknikaffärer, ibland även i vanliga mataffärer, eller på olika sidor på internet. Så lite överallt skulle jag vilja säga. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Odette
5/10/14, 1:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Herre min ge…. vilket tidsfördriv jag hittat… har alltid velat prova göra såna här men man kan ju inte. För första gången har jag nu provat iaf, å tycker den blev helt ok! Visst kan man fixa till den lite, men för ikväll får den allt duga.

Det var INTE det här jag skulle göra ikväll!! *GAH*

Dags att sova nu??Oskyldig

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Alexxiis
5/13/14, 9:25 PM
#26

Är väldigt glad just nu! Har beställt en massa saker till min guldhamster Lilly från viovet.com nu och de borde komma snart! Rekommenderar verkligen viovet då dom är väldigt trevliga, har billiga produkter och ett stort/brett sortiment! :D

[MARWAKE]
5/21/14, 9:34 PM
#27

#26 fast dyr frakt :P Failade helt och hållet när jag jag skulle göra en Kluring om Dvärghamstrar. Min IPad är helkonstig idag den skickade mitt inlägg utan att jag enns klickade på knAppen. Två gånger!?!? Jag som hade lagt ner ganska mycket tid på den kluringen. Det var meningen att jag skulle ha 10/12 frågor men eftersom min IPad dubbelpostade kluringen när jag inte var klar med den väntar jag en vecka innan jag postar denna rätta kluringen. Eftersom jag vill inte ses som en spammare.

Annons:
Alexxiis
5/21/14, 10:30 PM
#28

#27 Ja, 10 pund kostade bara frakten… Men det var det värt! :)

Oj haha liknande sak har hänt mig ;)

Elsssa
5/30/14, 2:43 PM
#29

Detta är jättekonstigt.. Jag kan inte komma in på iFokus.se från mobilen, den står bara och laddar jättelänge. Någon som vet varför?

Den som säger att kärlek inte går att köpa, glömde djuren!

[melissa123]
6/14/14, 12:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Fick hem lilla Vera idag:) är överlycklig

Frosstis
6/14/14, 5:51 PM
#31

Igår var det bästa dygnet i hela mitt liv. 5sos och one direction på samma kväll, det var magiskt. Front row. Liam, Niall och Luke noticeade mig, bästa som någonsin hänt mig.

Elsssa
6/16/14, 9:55 AM
#32

Varför och vad betyder TS?

Den som säger att kärlek inte går att köpa, glömde djuren!

Lojs
6/16/14, 9:56 AM
#33

#32 Det brukar i forum betyda "TrådStartaren", i andra sammanhang så kan det betyda andra saker, som att man pratar med sina vänner på TeamSpeak. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Elsssa
6/16/14, 10:51 AM
#34

#32 Okej, tack :)

Den som säger att kärlek inte går att köpa, glömde djuren!

Annons:
[[Hamsterby]]
6/24/14, 1:24 AM
#35

#30 är det bara din hund? bara en fråga hon var jätte gullig😍

[melissa123]
6/25/14, 10:23 AM
#36

#35 Hon är familjens, mestadels min och min mammas då det är vi som har intresset för djur🙂

AmandaJE
6/25/14, 10:58 AM
#37

Flyttar till Paris om någon dag, helt crazy 😮

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

[[Hamsterby]]
6/25/14, 1:20 PM
#38

#37 Vart bor du nu?

AmandaJE
6/25/14, 5:51 PM
#39

#38 Västmanland 😊😃

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

[MARWAKE]
6/25/14, 7:43 PM
#40

#37 Fy, vad orättvist :P Paris som är så fint

AmandaJE
6/25/14, 11:12 PM
#41

#40 haha 😉 tycker faktiskt inte jättejättemycket om staden, blir så ledsen av alla hemlösa och så och gillar inte att jämt behöva akta mig för ficktjuvar, men jag ska bo lite utanför och jobba på Disneyland, så jag klagar inte 😍 Även om det är minimilön, ett stressigt jobb och dyra hyror… Men det ska bli awesome! 😃❤️

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Annons:
[MARWAKE]
6/26/14, 10:02 AM
#42

#41 Förstår det ;)

ebbamedruby
6/26/14, 2:14 PM
#43

Måste vända på mitt dygn. Gick och la mig 7 i morse, och känner mig lite som en levande död just nu.

William Juhlin
7/6/14, 12:57 PM
#44

Jag e ny här :)

Flygandebanan
7/6/14, 2:33 PM
#45

#44 Välkommen till Hamster! :)

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

Deviance
7/6/14, 5:38 PM
#46

#5 åh har också en liten Hanna! :D

____________

hamstrar & fotografering

Michaela98
7/7/14, 12:05 PM
#47

Min älskade hamster gick bort för 2 dagar sen och jag saknar honom enormt mycket   :( <3

Alexxiis
7/7/14, 4:26 PM
#48

Beklagar, jag vet hur det känns #47.

R.I.P :(

Annons:
Nesssie
7/18/14, 5:35 PM
#49

Någon som vet något om gula prickar vid ögat på hamstern? Skriv till mig!

Bring some happiness in this world, it drives people crazy!

Cindy S
8/3/14, 10:57 PM
#50

Ah, vet exakt vilken hamster jag vill ha, men den hinner säkert bli såld innan jag flyttat och sett till att jag har Budget nog för hamster/tillbehörinköp. Hon är sååå söt. Jag är till och med paranoid/naiv nog att inte länka hit så att ingen "snor" henne, haha.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Tessan01
8/8/14, 10:27 AM
#51

Whoop Whoop! Jag har exakt 500 inloggningar =)

Cindy S
8/12/14, 1:12 AM
#52

Hm, hamstern jag hade ögonen på blev såld, e liten kh creme bandad tös från Queens, men samma uppfödare har eventuellt en vuxen creme bandad kh hona som är till salu. Sen står jag på en massa tingningslistor för guldhamstrar, vintervita och campbells. Jag skulle vilja ha åtminstone ett par av varje, men det blir nog de ungar jag får tillgång till först(eller creme bandad honan). Eller så har jag svåra val senare när det är dags att betala tigningsavgiften.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Rebornbabyn
8/15/14, 9:31 PM
#53

Längtar till imorgon supermycket! Ska på utställning med min hamster. :D

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Lojs
8/17/14, 12:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Jag har börjat lära mig att nåltova, självklart måste man prova med en hamster. =) En bra bit kvar tills den är kvar, himla tidskrävande projekt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Fiona1234
8/17/14, 1:17 AM
#55

#53 Hur gick det? :) #54 Ååh, vilken söt och fin! :D

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Cindy S
8/17/14, 1:27 AM
#56

Jag har erbjudit smådjurspassning på djurannonser.ifokus.se. Förhoppningsvis får jag på det sättet pröva på massa olika djur.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Fiona1234
8/17/14, 9:55 AM
#57

#56 Måste man inte ha tillstånd eller nått för det?

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Cindy S
8/17/14, 1:32 PM
#58

6 burar eller mer, japp.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Lojs
8/17/14, 10:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Min silvergrå är väl hyfsat klar nu, jag blev inte så nöjd, fick inte till huvudet så bra.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
8/17/14, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Håller på med en sobel nu. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cindy S
8/18/14, 4:11 AM
#61

Jag ser några ensamma dvärghamstrar på blocket. Det kommer blir svårt att inte köpa dem sen när pengar kommer in på konto och sen ge dem en kompis.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

MaaariaS
8/26/14, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Idag är det min älskade Max 11 födelsedag ❤️Grattis älskling 🥳

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Frosstis
9/3/14, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Idag är sorgens dag. Jag förlorade min bästa kanin jag någonsin haft, tarzan. Han bröt nacken när jag var i skolan. Älskar honom oändligt och komemr sakna honom så mycket. Ljuset i mitt liv.

MaaariaS
9/3/14, 6:03 PM
#64

#63 Beklagar 🌺

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Alexxiis
9/4/14, 5:54 PM
#65

#63 Jag beklagar, R.I.P Tarzan🌺

Odette
9/7/14, 7:02 PM
#66

#63 Men gu va hemskt, hur gick det till?? R.I.P lilla Tarzan 😢🌺

#60  Gillar tovningarna skarpt!! 😍

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Frosstis
9/7/14, 7:22 PM
#67

Tack för stödet.. #66 Han bröt nacken på något sätt..

Cindy S
9/8/14, 9:10 PM
#68

Jag saknar min lilla Electronica varje gång jag ser en hamster med liknande färgteckning(silvergrå bandad). Och jag tittar just nu på flera ungar till salu på queenshamstrar.se som ser ut som henne, minus bandad. Jag ska redan köpa en creme bandad från queens, så det är frestande, nu när jag ändå ska åka dit för att hämta . Men jag vill inte råka kalla den nya för Electronica och sen bli ledsen, och jämföra dem hela tiden.

Sen finns det andra färger jag velat ha i flera år(som jag står på kö på), så att köpa en hamster med färg jag gillar lite för att den påminner mig om en hamster jag saknar verkar dumt. Samtidigt värmer det i hjärtat när jag ser de små sötnosarna http://www.queenshamstrar.se/33331115

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Mirre395
9/16/14, 5:06 PM
#69

Kan någon berätta hur man skaffar en profilbild? Jag har ännu inte fattat!:)

Annons:
Cindy S
9/20/14, 8:15 PM
#70

#69

Klicka på inställningar. Sedan Avatar eller personlig beskrivning.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Mirre395
9/21/14, 4:20 PM
#71

#70 Tack så mycket!:)

Smådjursälskaren
9/22/14, 10:22 AM
#72

#60 kan man få köpa någon liten hamster?

Mvh Elin 🐹

Smådjursälskaren
9/22/14, 10:23 AM
#73

#63 RIP

Mvh Elin 🐹

Fiona1234
9/22/14, 8:18 PM
#74

Idag blir min underbaraste Bobbo 7 hela år! Känns som om tiden har flugit förbi, så mycket kul vi har haft Partajar

För 7 år sedan föddes alltså världens underbaraste hund. Vart så himla glad när min högsta dröm gick i uppfyllelse, en alldeles egen hund! Han kommer ifrån Tickawis kennel och är världens finaste hund Hjärta

Sååå, GRATTIS på födelsedagen mitt lilla busfrö och underbara hjärta Bobbo!! TårtaPartajar

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Tessan01
9/22/14, 8:19 PM
#75

Grattis fina Bobbo! ❤️🌺🎈🎁

Fiona1234
9/22/14, 8:20 PM
#76

#75 Han tackar och bockar ❤️😃

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
philippazon
9/29/14, 7:01 AM
#77

Idag är det ridniiiiiiing, yyyyyayyyyy 😃 Var så länge sen jag red min fina prins, idag är det dags igen, taggad! 

Och nästa sommar blir det egen häst, kan inte vänta, kan inte skolan och förskräckliga åttan bara rinna iväg 😕

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Mirre395
9/30/14, 6:21 AM
#78

#77 Vad roligt!:D Hästar är så otroligt fantastisk djur:) lycka till med den nya hästen;)

Mirre395
9/30/14, 6:22 AM
#79

Kan någon berätta vad OT betyder?

philippazon
9/30/14, 7:12 AM
#80

#78 hihi, det gick bra :D

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

philippazon
9/30/14, 7:14 AM
#81

Någon som vet varför mina profilbilder vägrar visa sig?🤐

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Tessan01
9/30/14, 8:20 AM
#82

#79 OT= off topic = utanför ämnet :)

LillyAmanda
9/30/14, 3:21 PM
#83

I söndags kom min Vädersjö's Albus Dumbledore. Men smeknamnet blir Dubbe. Och snälla Tessan tog med honom till Gotland :)

**//Amanda

Annons:
Deviance
10/2/14, 9:52 PM
#84

Har fått mamma sugen på burbygge eller akvarium till Hanna nu så woohooo, gav som förslag ett 75x40x35 men då tyckte hon att vi skulle ha ännu större så blev ännu gladare 😃

Får se vad det blir av detta! Men vill definitivt ha något som är ganska öppet och med bra insyn och grävmöjligheter, och mer plats för gömställen och leksaker!

____________

hamstrar & fotografering

philippazon
10/3/14, 7:48 AM
#85

#84 gud så kul! lycka till 😊

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

philippazon
10/3/14, 7:56 AM
#86

Är hamstrar laktos intoleranta? (har en mjölkpaket och ett gräddpaket som jag tänkte göra någon sorts leksak av, tror ni det går bra? Dom är självklart ordentligt ursköljda)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Deviance
10/4/14, 12:34 AM
#87

#86 Tack! 😂

Det ska gå bra :) (tror jag såg din tråd så du kanske redan hittat svaret)

Min Hanna får keso och ost då & då och hon får inga problem med magen!

____________

hamstrar & fotografering

Tessan01
10/4/14, 6:59 PM
#88

Så glad idag 😃

Har hittat ett 189 liters ( 120cm x 35cm x 45 cm ) akvarium för 200kr, som Snape skall möjligen få. ^^
Måste bara lösa transporten 👍

Han kommer säkert uppskatta uppgraderingen från en mini duna 😉

Deviance
10/10/14, 10:12 PM
#89

Håller på med en hamster-treat DIY video som en skoluppgift! Kanske ska länka den här sen :)

Fast den kommer vara på engelska eftersom det är en uppgift att göra instruktionsvideo på engelska hoho men blev mycket nöjd och Hanna med :')

____________

hamstrar & fotografering

annlen68
10/10/14, 10:46 PM
#90

Länka gärna här sen! 🙂

Annons:
thea_thea
10/11/14, 9:45 AM
#91

Suget efter en kanin blir bara större och större :O

Lojs
10/12/14, 3:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Nåt ska  man göra när man inte kan sova, den här blev klar ikväll. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Mirre395
10/12/14, 8:24 AM
#93

#92 WOW! Hjälp vad fin!:) Den blev verkligen supersnygg;) jag skulle kunna köpa den om det gick;) Jag bara älskar den:)

Mirre395
10/12/14, 8:25 AM
#94

#82 tack så mycket:)

Lojs
10/12/14, 2:45 PM
#95

#93 Det skulle väl gå, jag kommer nog sälja den såsmåningom, bara jag fått hittat en bra ram till den. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Frosstis
10/12/14, 4:19 PM
#96

Jag kommer troligtvis få hem en holländsk kanin 31 oktober eller 12 november! :) Måste bara övertala pappa först, mamma får hjälpa mig med det, går inte så bra. suck

Frosstis
10/12/14, 5:03 PM
#97

Saknar att hänga och skriva här på hamster fokus❤️ (och efter jag publicerade #96 sa pappa ja. Så det blir en liten kanin 31 oktober)

Annons:
Imasy
10/12/14, 8:54 PM
#98

#92

Men gud vad duktig du är :) Har du tovat eller vilken teknik kör du?

Mirre395
10/13/14, 8:07 AM
#99

#97 Men vad kul!:) du får gärna visa bilder på den nya kaninen;) lycka till!😊

Lojs
10/13/14, 1:20 PM
#100

#98 Tack! Jo, jag nåltovar. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Rebornbabyn
10/13/14, 10:00 PM
#101

Ungefär hur mycket ska en 10 veckors vintervit dvärghamster väga, om den kommer från djuraffär? Är det normalt med 38 gram?

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Majaa12
10/23/14, 11:11 PM
#102

Hur gör man för att skriva t.ex glada gubbar eller hjärtan i en kommentar? :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Imasy
10/25/14, 10:42 PM
#103

#102

i raden ovanför "skrivrutan" finns det en gul glad smiley. Om du klockar på den får du upp alla dessa symboler.

Är så glad för att jag äntligen har hittat en sån där bil jag velat ha i hundra år. Den är jättestor. Skulle kunna frakta typ 3000 hamstrar i den 😃

kiku_molly
11/9/14, 1:45 PM
#104

åh vad jag är utråkad!:( Ja vad kan man tänka sig att göra en sån här söndag?;)

Annons:
Deviance
11/15/14, 8:57 PM
#105

Får typ magsår av orolighet nu haha. Har ju satt Hanna i ett akvarium och hon är så förvirrad lilla stackaren på vart hon ska gömma sig och grejer :(

Om det inte fungerar i slutet av imorgon får jag ägna måndag eftermiddagen åt att möblera om. Men måste skaffa mig lite tålamod haha, är bara orolig.

____________

hamstrar & fotografering

Frosstis
11/15/14, 10:51 PM
#106

läs min kaninblogg vettja😃 länk i min signatur :))

MaaariaS
12/4/14, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Blev nyss klar med mina hamsterkakor med ärtor och majs 🙂Om dom är godkända eller inte  vet jag ej då försöksråttan sover 😉😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Frosstis
12/4/14, 6:39 PM
#108

Imorgon åker jag till Stockholm och ser på idol :))

Dvärgvädur
12/8/14, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#109
Mirre395
12/8/14, 6:12 PM
#110

#109 Såååå söta bilder!!:)

AstridB
12/8/14, 6:34 PM
#111

#107 Åh, nu blev jag ju sugen på att baka (till hamstrarna, såklart)

Annons:
Olivia8383
12/8/14, 7:29 PM
#112

#108 Kul! Var också där ;) Det var mäktigt men väldigt tråkigt att 1D bara körde 1 låt…

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Frosstis
12/8/14, 9:08 PM
#113

#112 Ja visst var det :( Men hade jättekul ändå så de gör inget :)

Frosstis
12/13/14, 7:38 PM
#114

Gosade lite med ens kompis fluffiga guldhamster igår. Såå söt. Men blev påmind varför jag inte vill ha hamster, haha. Men väldigt söt var hon

Dvärgvädur
12/13/14, 7:47 PM
#115

#114 Varför vill du inte ha en hamster? 😛

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Frosstis
12/13/14, 8:45 PM
#116

#115 de e så små o de vill ju inte sitta stilla. Gillar kaniner o hundar - dom kan man ju rufsa pälsen på utan att de springer iväg. Hamstern kryper ju iväg o e liten o skör 😂

Odette
12/14/14, 9:58 AM
#117

Glöm inte att skicka in bilder nu till Månadens Bild på Svenska Hamsterföreningens forum, temat är såklart Jul! Det är

sista dagen idag.

Ni hittar tråden här; http://svenskahamsterforeningen.ifokus.se/discussions/5468fb9ace12c40ee9022eca-mb-december-jultema

Alla får vara med, oavsett om du är medlem i SHF eller inte :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Pomelo & Gigi]
12/14/14, 3:59 PM
#118

var på Stockholm hundmässa idag det var kul med många hundar och den tibetanska Spanieln kom trea på utställning🙂(en kompis hund)

Annons:
Mirre395
12/17/14, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#119

Idag har jag städat hamsterburen:) jag vågade inte ändra för mycket eftersom att Puff för tillfället verkar vara sjuk:( men lite snö blev det iallafall i form av hemmagjord carefresh:)

Mirre395
12/17/14, 6:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#120

Jag har även fixat ordning Puff's resebur som är en 65l SAMLA. Eftersom att vi ska resa till Dalarna i jul så måste han självklart följa med:) Han ska alltså inte transporteras i buren utan bara bo i den under vistelsen:) han transporteras i en mindre plastbur:) mat och vatten kommer självklart fixas sen;) Här är bilder på exempel:)

Majaa12
12/17/14, 6:53 PM
#121

#119 Så stort och fint Puff bor! :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Rebornbabyn
12/20/14, 11:54 AM
#122

Min fina Hanna somnade in igår. Vila i frid! ❤️

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Dvärgvädur
12/20/14, 8:27 PM
#123

Äntligen klarar Pumbaa av att bli buren! Han behövde mycket tid på sig hahah 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Dvärgvädur
12/20/14, 8:28 PM
#124

#122 Beklagar 😕🌺

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Rebornbabyn
12/20/14, 9:14 PM
#125

#124 Tack snälla

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Annons:
Emel
12/20/14, 9:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Grattis till min hamster Amnesha som fyller 1 år idag :) Hon flyttade från mig för 5 månader sedan hem till en av mina bästa vänner där hon har det fantastiskt bra!

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Majaa12
12/20/14, 9:46 PM
#127
Tovaannalinnea
12/21/14, 7:17 PM
#128

Försöker övertala pappa att jag får börja ta med min lille kille när jag är hos honom, jag tror att jag har lyckats! Samtidigt tjatar jag på mamma om att få köpa en dvärg… Helst skulle jag ha ett zoo hemma men det blir nog svårt då jag bor i lägenhet😃

www.Nattstad.se/Tovaannalinnea

Deviance
12/26/14, 5:19 PM
#129

Tittade på Hopping Hammys gift exchange hon gjorde med ChocolateColors26 och nu vill jag också skaffa mig en brevkompis/paketbytar kompis utomlands för smink, godis och grejer :(((

____________

hamstrar & fotografering

Dvärgvädur
12/26/14, 5:20 PM
#130

#129 Visst känner man så! :(

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Frosstis
12/26/14, 5:30 PM
#131

#129 Jag har det😃Skickar brev o godis till en tjej i australien 🙂🙂

Falafffel
12/26/14, 11:23 PM
#132

Jag sitter och tittar på sagan om ringen och förundras över sminket och kläderna :)

Annons:
Deviance
12/28/14, 1:52 AM
#133

#130 Jaaa får nog ta en sväng om på tumblr och se om någon vän där vill bli brevbytare!

#131 Gud vad kul! Är det mycket dyrt med frakt osv? Hur fungerar det? :)

____________

hamstrar & fotografering

Dvärgvädur
12/28/14, 11:18 AM
#134

#131 Hur hittade du henne? Letar efter en brevvän utomlands som har intresse för hamstrar hahah :(

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Emel
12/28/14, 11:28 AM
#135

#134 kan brevväxla med mig :D min kille har sår i öronen av mitt hamstersnack jag entusiastiskt berättat för honom…. Har iaf kikat på hamster och mailat 2 st ang köp! Hoppas på en satintjej, saknar min första honhamster som var satin och superfin :P

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Mirre395
12/28/14, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#136

Åhh… Nu vill ju jag också ha en brevvän efter allt snack:) någon?;) fast då får man räkna med lite kattunge prat också:) just nu sitter lillkissen tätt intill och sover

Deviance
12/28/14, 2:29 PM
#137

Finns det inga kul internationella hamster-communities man kan efterlysa brevänner på kanske? :)

____________

hamstrar & fotografering

Emel
12/28/14, 2:45 PM
#138

Finns ju inget roligare än att växla brev! PMa om du (el nån)vill ge eller få adress :D

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Frosstis
12/28/14, 4:07 PM
#139

Skickade lite godis till henne o de kostade 90 kr med frimärken. 

Har en instagram haha så träffade henne där.

Annons:
Deviance
12/28/14, 7:26 PM
#140

#139 Okej! Tack :)

____________

hamstrar & fotografering

Frosstis
12/28/14, 8:50 PM
#141

Ska passa 4 st råttor i 3 veckor nu i januari 😃Är jätte excited, älskar råttor! ❤️

mermaidVSsailor
12/28/14, 9:38 PM
#142

Ska skaffa hamster så håller på att leta Bur, ska kanske t.o.m bygga en.  Min senaste hamster ( rysk vintervit dvärg ) Snöboll dog för över två år sedan av en tumör och saknar verkligen att hålla på med de små sötnosarna… Tänkte köpa en guldis denna gången iallafall ! Någon som vet någon bra uppfödare i norra Skåne ? :)

Put your guns away it´s teatime

Frosstis
12/28/14, 9:50 PM
#143

#142 Blåbärsgränds, Midnattsglimtens,Porlamarkens. Dessa hittade jag iallafall på SHF's hemsida :))

mermaidVSsailor
12/28/14, 9:54 PM
#144

#143 Tack så hemskt mycket ! :D

Put your guns away it´s teatime

Frosstis
12/28/14, 9:57 PM
#145

#144 Ingen fara. Du kan även kolla omplacering i fokus, guldhamster iFokus och även kanske några grupper på Facebook :)

Dvärgvädur
12/29/14, 8:53 AM
#146

#137 Hamsterhideout forum!

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
mermaidVSsailor
12/29/14, 12:03 PM
#147

#145 Oki :)

Put your guns away it´s teatime

[Pomelo & Gigi]
12/30/14, 4:29 PM
#148

Det finns hamsterhideout som är ett hamster forum i Usa #137

Dvärgvädur
12/30/14, 6:33 PM
#149

#148 Det är inte i USA, det är ett allmänt forum för alla länder 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Odette
1/26/15, 2:54 PM
#150

Orkade inte göra en helt ny tråd, men det har iaf blivit lite ändrade planer angående vilken unge som är till salu. En av köparna blev lite kär i en annan så nu är det denna fluffiga vackra tös som är till salu!

Annonsen hittar ni här->
(vill bara göra er uppmärksam på ändringen då annonsen numera har en lite felaktig rubrik)

Hoppas allt är bra med er där ute i landet 👍

Exentrion's Vintage Gold

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Emel
1/26/15, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#151

Odette! Åh! Du har alltid haft du underbart söta små hamstrusar! Velat ha en hamster från dig sedan 2009 (2008?), hehe nu lät jag lite smörig ;)

Är ändå glad över "min"(-systers) nya guldis och bebishamstern jag ska besöka och spana in idag. Nu är den 3 veckor men vet inte färg/hårlag/kön (i kombo) men hoppas på Silverchklad (DS kanske) LH hona eller B/Y hår spelar ingen roll. Är en ganska färgglad kull. Taggad!

Annars är mina Småväxta Hamsterdjur (typ Dv.Hamster men nja) helt värdelösa utom 2, de andra 3 biter mig saatan! Får bara bli bild på de snälla. Fröknarna Au och Ag. (värdelöst, Aus Gula teckning syns inte och Ag ser mer brun/gråsmutsig ut än grå/silver.)

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Odette
1/26/15, 4:01 PM
#152

#151 Men åh, det är allt för sällan någon smörar för mig numera. Så det tackar jag för, kul att höra 😊
Arga hamstrar gillas INTE! Jag hade en konstig prick där för några år sedan, en tjock och ypperligt söt liten vintervit vid namn Yrmelur… tog honom som omplaceringshamster och det tog ett par bett innan jag förstod mig på honom. Utanför buren var han hur snäll som helst och man kunde vrida och vända utan problem, pussa på honom å allt. Men i buren… då var han som galen, sprang fram och bet! Dumma djur 😡
Men jag lärde mig att plocka upp honom med annat än händerna, å som tur va så var han ju snäll för övrigt så han var omtyckt iaf 😃

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Frosstis
1/30/15, 5:59 PM
#153

Ni vet de där gallerhagarna många har till sina hamstrar, jag undrar om dvärghamstrar kan klättra över dom (om det inte finns hus bredvid väggarna)? 😉

Annons:
Fiona1234
1/30/15, 6:13 PM
#154

#153 Jag tror faktiskt inte det 🙂 Det kanske är möjligt om man har en väldigt smidig en, men nej det skulle jag inte tro 👍

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Frosstis
1/30/15, 6:18 PM
#155

#154 Oki :) För min vän "Toffs" på iFokus sa att dvärgar inte kan komma över så det verkar stämma 👍 Är ju så van vid att guldhamstrar klättrar över så enkelt så är svårt att tänka sig att andra hamstrar inte kan det. Vad skönt, har ju redan 2 hagar, kan jag skaffa campbells nån gång då 😉

Fiona1234
1/30/15, 6:39 PM
#156

#155 Haha ja, guldar tar sig typ över på 2 sekunder! Jag fick lämna tillbaka min när jag provade en sån för många år sen 😛 Men det borde vara bra till dvärgar! Vad jag hört så kan inte dvärgar ta sig över 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Frosstis
1/30/15, 7:38 PM
#157

#156 Haha jag har haft massor med trubbel med mina hagar när jag hade hamster. ;) Fick ha massor av grejer på hagen som lock men de lyckades alltid ta sig ur. Jäklans hamstrar ;)

Deviance
2/16/15, 11:49 PM
#158

Gud vilka skuldkänslor jag har. Eller kanske inte skuldkänslor men "ledsen"känslor. Några bekanta har en Hybrid (antar jag pga grossist) dvärghamster som numera är en gammal gubbe men ingen i familjen har längre ett stort intresse för honom och de vill väldigt gärna omplacera honom så han får uppmärksamheten han förtjänar (det tycker jag åtminstone är ansvarigt) och de har frågat mig. Men eftersom jag gärna vill ha en ny guldis när jag hittar den rätta från någon kull (korthårig dove eller choklad är jag sugen på nu!!) så vågar jag inte ta en Djuraffärshamster. Har inte träffat honom på länge nu men vad jag vet så har han inte visat några smittsamma symptom alls.

Eftersom jag inte kan så mycket om dvärghamstrar alls och inte hybrider heller så undrar jag om det finns en risk för papova eller andra överförbara sjukdomar till en guldis? Eller törs jag ta hand om honom? Risken finns ju att han inte blir kvar tills jag hittar en guldis men risken finns också att han blir jättegammal som vår andra Hybrid som blev typ 3 år om inte mer.

Ska nog skriva en tråd på dvärghamster i fokus också :)

____________

hamstrar & fotografering

Fiona1234
2/17/15, 9:37 AM
#159

#158 Han kan bära på papovan i 8,5 månad, men har det gått över 8,5 månad och du inte har träffat honom så är det lugnt om du skaffar en guldis :) Det sägs att papovan endast klarar sig 3 månader utan värddjur på en dvärghamster, men många säger att det inte stämmer så jag vet inte hur det är med det.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Deviance
2/17/15, 2:37 PM
#160

#159 då borde han vara frisk och kry eftersom han säkert är 1.5 år om inte mer :)
Träffade honom precis när de skaffade honom, och nu äter han ju mitt egenblandade Foder då jag skickade med lite till dem när jag gjorde.

Hm, måste verkligen fundera! Har ju två akvarium och en duna som står och skräpar mer eller mindre samt jag skulle säkert få deras Bur också i så fall, vet inte vad det är för Bur dock så jag har ju Bur och en tom hamsterplats.

____________

hamstrar & fotografering

Annons:
Glass strut
3/2/15, 8:59 PM
#161

Byggt en Bur idag ! Blivit lite sugen på att köpa en guld hamster! men samtidigt lite tveksam då min syster hävdar att de är töntigt…

Frosstis
3/7/15, 10:11 PM
#162

#161 det är inte töntigt.

--

Tänk att det gått över 4 år sedan jag skaffade Puff!! Någon som kommer ihåg min lille kille?

Hermelini
3/24/15, 12:47 PM
#163

Jag köpte min lilla Dino i torsdags!! Han är en poly white (tror jag) guldis, bara några veckor gammal. Han är fruktansvärt gullig. På torsdag firar vi våran första veckan tillsammans med något extra gott!! 😃

Han älskar bär (får max 2 per dag (blåbär)) och är galen i solrosfrön. Jag har sorterat ut nästan alla, överviktig får han inte bli. Fast godis får han varje dag i form av just de fröna😛 Han har fått en sån låda små barn har och stoppar klossar i av olika  former. Den kan han undersöka och klättra i ^^

RegnbågeDino, Du är saknadHjärta10/6 2015 lämnade Dino ossRegnbåge

BlommaSov gott älskade vänBlomma

Dvärgvädur
4/9/15, 8:56 PM
#164

#153 Jag har en sådan till båda dvärgarna och de har ingen chans att klättra ut haha! 

En av dem är campbells så du kan absolut ha campbells i de 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Mirre395
4/10/15, 2:51 PM
#165

Och så fick jag för mig att beställa lite hamstersaker… Jag har inte gjort det än, det kostar 479kr men jag vill !^^ Får väl börja spara… Faktum är att själva sakerna kostar ca 200kr och frakten 250kr. Jag vet, galet men det skulle inte kosta mindre om jag köpte i Sverige då allt kostar tre ggr så mycket här:/ dessutom finns inte dem produkterna i Sverige. Vad gör man?

Majaa12
4/10/15, 3:54 PM
#166

#165 Vilka saker är det du ska köpa? Har du kollat alla svenska sidor? 250 i frakt är ju jättedyrt… :/

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Mirre395
4/10/15, 4:17 PM
#167

#166 Det är speciellt två produkter jag tänkte på som inte finns i Sverige. Det är nämligen så att hamsterns favorithus blivit slitet och det finns ändars på utlänska sidor. Sen har jag inte hittat frystorkade mjölmaskar i svenska butiker om det inte kostar upp mot 100kr för ca 80-100g. Men då har det varigt på olika sidor. På Viovet kostar det ca 30kr:) Sen hade dem fått in ett gäng nya leksaker som till exempel en flexibel tunnel (inte ny) som visserligen finns i Sverige men kostar då 60kr, på Viovet kostar den ca 22kr. Det är dyrt, ja men som sagt skulle den totala kostnaden over köpet inte vara mer än vad sakerna skulle kosta i Sverige. Så jag vet inte:/ Till min överraskning har jag råd men osäker är jag allt😕

Annons:
Fiona1234
4/11/15, 12:51 AM
#168

#167 Gnagarboden har väldigt mycket av det utländska sakerna eller vad man säger. Priserna i Sverige är väl ändå billigare i USA då $ ligger på runt 13kr om jag inte minns fel? :P Det är ju inte så himla dyrt i Sverige heller så du kommer upp i över 250kr extra som frakten var ifrån USA (eller vart nu viovet har sitt lager) ;) Jag har köpt ett halv kilo torkade mjölkmaskar för 90kr, så det finns också :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Mirre395
4/11/15, 11:02 AM
#169

#168 Gnagarboden hade jag glömt, tack!:) Viovet ligger i England och där används pund men det är nästan samma värde. 1 £=ca 12kr Tyvärr verkade inte gnagarboden ha mjölmaskar, vart hittade du dem? Tack så mycket igen!;)

Fiona1234
4/11/15, 1:33 PM
#170

#169 Jag köpte dom av en privatperson, men jag tror man kan beställa därifrån. Roslagens Hamsteruppfödning, hör med henne :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Mirre395
5/31/15, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#171

Igår var det städdag i buren och jag bestämde mig för att ha en naturligt tema med lite extra gräv möjligheter:) Jag provade även på att använda Sand som Bottenmaterial för första gången, men endast på en liten del av buren, men han gillade det starkt:) I resten av buren hade jag spån+hö så att han lättare skulle kunna gräva utan att allt föll ihop och massor av små gömställen och leksaker. För att Puff skulle få ytterligare några naturliga tillgångar så försökte jag att skapa en form av underjordisk gång:) Röret i mitten (sticker ut lite från spånet) är en lång tunnel som leder till en kartong under spånet. Jag trodde att han skulle gilla den men inte så här mycket… Han har inte gått ut en enda gång sen igår förutom när han åt lite. Vi får se hur det löser sig… Jag la även in lite tvättade stenar som jag hittade vi havet på en semester. De är väldigt fina i buren och de filar naturligt ner klorna när han klättrar på dem:) Jag blev riktigt nöjd faktiskt, och hamstern med;) Här kommer lite bilder på resultatet:

MaaariaS
5/31/15, 6:36 PM
#172

#171 Fint 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Mirre395
6/2/15, 7:29 PM
#173

#172 Tack!:)

Mirre395
8/1/15, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Igår fick vi tid hos veterinären för att puff hade gått ner i vikt väldigt hastigt, ätit och druckit dåligt och dessutom andats konstigt under sommaren. Veterinären sa att det tyvärr är svårt att ta reda på vad det är eftersom att hamstrar är för små för att ta t.ex. Blodprov på. Puff fick "Dropp" i en liten spruta med näring och vitaminer samt antibiotika men framförallt mot vätskebristen. Puff tyckte förstås inte alls om det och han sprattlade så mycket att nålen inte ens en gång gick in i skinnet utan den gula vätskan sprutades istället ut över hela rummet (inklusive på mig och puff)! Andra gången gick allt jättebra och puff var för upptagen med att tycka synd om sig själv och tvätta sig så han brydde sig knappt om nålen. Veterinären var rädd att Puff inte skulle bli bättre för risken finns att han har fått en tumör i lungorna som påverkar resten av kroppen och om det bara blir värre och värre så får vi avliva honom. Den kunde också vara en inflammation i kroppen och förhoppningsvis så skulle den då svara på antibiotika. Så vi fick hem antibiotika som vi ska ge nu i fjorton dagar 0.01 ml varje dag. Vi håller tummar och tassar här hemma för att han ska bli bättre!:) Jag kan även bjuda på en bild på hur jag hittade puff i transportburen när vi kom hem, mosad mellan huset och väggen på buren!;)

Annons:
hansterspyro
8/1/15, 11:10 AM
#175

#174 Stackars Puff😕. Min förra hamster spyro fick en tumör i kindpåsen så vi fick också ge antibiotika. Jag förstår om det är jobbigt.

Hoppas han mår bättre efter behandlingen.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

[lillaamysaan]
8/1/15, 11:17 AM
#176

Egon börjar känna sig mer hemma i sin Bur nu. Fick hem honom för fyra dagar sedan, han är så söt.

hansterspyro
8/3/15, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#177

Jag och lillbrorsan städade gamle Mars Bur för någon timme sedan. Man kan säga att det var en sen väldigt sen burstädning. Men hade så mycket energi så jag ville göra något. Här kommer några bilder det blev naturinspirerat den här gången.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Tessan01
8/3/15, 11:54 PM
#178

#177 Den buren är alldeles för liten, tyvärr.

hansterspyro
8/4/15, 3:09 PM
#179

#178 Du hade ju kunnat fråga hur stor buren är den är 58x38 och då större en än mini duna enligt zoo.se javascript:nicTemp(); . Men också enligt svenska hamsterföreningen javascript:nicTemp(); är buren godkänd för 2-3 dvärghamstrar och han är en ensam vintervit.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Tessan01
8/4/15, 3:18 PM
#180

Oops my mistake! Såg snabbt kollat ut som en Cittertrail, vilka är väldigt små. Ursäkta mig! 😊

hansterspyro
8/4/15, 3:21 PM
#181

#180 Gör inget misstag sker 🙂. Kollade in crittertrail buren förstår att du förväxlade dem.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Annons:
Tessan01
8/4/15, 3:22 PM
#182

🙂

hansterspyro
8/10/15, 4:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#183

Jag hämtade en ny bur/akvarium till Lucy&Polly igår jag är klar med  inredningen nu. Blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet 🙂. 

Det finns igen vattenflaska i buren p.g.a. Att jag inte hade hunnit sätta in den när jag tog bilden.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Frosstis
8/15/15, 11:43 PM
#184

asså upplevde världens hemskaste sak idag.. var i en djuraffär här i Spanien och så var det asmkt djur där, asså de hade valpar!!! valpar i glasburar med bara tidningspapper i botten och en skål med typ en halv cm vatten i.. och så hade de huuur mkt möss som helst i en liten glasbur, verkligen asmkt möss och många låg med sår och de kunde ju inte andas o de trängdes i ett gallerhjul och de var flera storlekar! och sen låg det råttor i en glasbur bredvid och sen jättemkt hamstrar med.. fyfan mådde illa. det var typ 20 st guldhamstrar och alla hade pungarna ute dvs könsmogna!! många hamstrar låg på rygg för de inte kunde andas.. och under dom djuren fanns det kaniner och pyttesmå marsvin i små GLASburar med pyttesmå ventiler!!! asså de typ andades med munnen 😭😭😭mådde så himla dåligt att se de där 😭😭😭

Mimmi_Lola
9/30/15, 7:09 PM
#185

#184 Nämen fyy, vad hemskt…! 😕😮 Usch, vad man blir arg på sådant! 😡

Med vänlig hälsning, Mimmi

MaaariaS
10/28/15, 10:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Max nya dubbel täcke han fick idag ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Frosstis
11/18/15, 4:45 PM
#187

Det kliar i fingrarna efter dvärghamstrar!! Längtar så mycket tills jag flyttat hemifrån (inom sverige). Men det kommer inte bli förrän om massa år! För om 2 år flyttar jag till usa i minst 1 år och sen när jag kommer hem måste jag ju hitta ett boende :P 

åh vad jag längtar. Ska skaffa flera campbells och ha en liten uppfödning. Vet inte vilka färger än dock. Sedan ska jag ha roborovskis,.. hmmmmm <333

Grisgurka
11/22/15, 7:52 AM
#188

Igår köpte jag en hamster, är så glad. Han heter Pluto och har stora öron :) (Guldhamster)

Annons:
Grisgurka
11/22/15, 7:53 AM
#189

Igår köpte jag en hamster, är så glad. Han heter Pluto och har stora öron :) (Guldhamster)

Grisgurka
11/22/15, 7:53 AM
#190

Igår köpte jag en hamster, är så glad. Han heter Pluto och har stora öron :) (Guldhamster)

Grisgurka
11/22/15, 7:53 AM
#191

Oj, blev många likadana inlägg.

Frosstis
1/11/16, 8:38 PM
#192

Har fått jobb på en djuraffär utan djur 😃 Och så om jag blir antagen till skolan flyttar jag till Frankrike i September för ett år🌺

Mirre395
1/14/16, 10:12 PM
#193

#192 Grattis! Vad är det för skola?;)

Frosstis
1/15/16, 1:22 PM
#194

#193 Det kommer bli en skola som är så lik min som möjligt = samhäll :)

Frosstis
1/15/16, 11:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

5 år sen jag skaffade puff idag!!

Annons:
Mirre395
1/16/16, 8:26 AM
#196

#195 Åh så fin bild!

Frosstis
1/16/16, 9:58 AM
#197

#196 tack ^^

Amun-Ra
2/16/16, 7:18 PM
#198

Little Bear

Hesan! Först vill jag be om ursäkt för saker som klottade till sig med transporter mm, för några år sedan. Åkte till Australien och var där i ca ett halv år. Jag slutade avla hamstrar när jag åkte till Australien. Sålde de mesta av hamstrarna och de som var kvar skötte mamma om så länge jag var där. Jag kommer att flytta till Australien med min pojkvän så snart tillfälle erbjuds. Men måste fortfarande vara ett år kvar i Finland. 12 Februari i år dog min älskade Little Bear, som var efter The Big och Zheverez Tezcatliopoca. Han skulle ha blivit 2 år och 11 månader denna månad. Han är högt saknad. På bilden är han 2 år och 10 månader gammal.

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Mirre395
2/17/16, 9:04 AM
#199

Jag kanske ska adoptera en dvärghamster vecka 9! Jippie!😃

thea_thea
2/17/16, 10:23 AM
#200

#199 Menar du inte köpa? Grattis!

Mirre395
2/17/16, 10:27 AM
#201

#200 Nej,  jag adopterar😉

Hon (hamstern) kan inte bo kvar så jag kommer att ta hand om henne. Tyvärr behandlas hon nu för parasiter men hon blir troligtvis frisk till vecka 9. 

Tack! Jag hoppas hon kommer att trivas!😊

thea_thea
2/17/16, 10:30 AM
#202

#201 Fast köper man inte hamstrar?

Vet du vilken art det är? 😍

Annons:
Mirre395
2/17/16, 10:14 PM
#203

#202 Från affärer och uppfödare, ja:) Där är hamstern mer en "produkt" eller menade att säljas. Jag tar hand om henne lite akut för att hon inte kan bo kvar hos sin nuvarande ägare;) Det är en vintervit hona, men eftersom att hon inte har stamtavla så klassas hon som hybrid:) Hon kommer bo själv eftersom att hon tidigare haft en kull som hon inte kom så bra överens med, så jag vågar inte testa att para ihop henne med någon än:/

Frosstis
2/18/16, 10:08 AM
#204

Jag har också adopterat en hamster

Mirre395
2/19/16, 1:35 PM
#205

#204 Var kul!👍 Nyligen eller för länge sedan?

Frosstis
2/19/16, 2:46 PM
#206

Något år sen :) Adopterade från djurskyddet ^^ Om du söker på typ "bildtråd Sigge" tror jag hans bildtråd kmr upp..

Amun-Ra
2/24/16, 10:08 PM
#207

Hoppsan! Det blev visst en 3dje guldhamster, något som jag inte hade planerat. Tyvärr kunde jag inte motstå  frästelsen då den kullen har mina gammla blodlinjer i sig. Hamstrar som jag haft under åren. Frästelsen blev för stor när jag fick höra att kullen hade Dubbel klanens blodlinje (Tazzar's Dubbel-Knut), samt Double Special Yo Yuzu och Bee-Bopz Joyce, i stamtavlan. Så nu på måndag åker man efter 3 hamstrar istället för två. Och den trädje blev en Off-white Kh hane. :)

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Amun-Ra
3/1/16, 1:12 AM
#208

Först vill jag önska alla en god fortsatt måndagskväll. Så vill jag också välkommna Mr Snuggles, Gambler och Gecko som Kom hem idag…❤️💋

 BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Dvärgvädur
3/13/16, 1:24 PM
#209

Är positivt överasskad över att vissa djuraffärer faktiskt är pålästa. I alla fall tillräckligt. Igår var jag och köpte lite grejer och hörde en personal dra flera anledningar till varför man skulle ha trähjul och inte små plasthjul. Att de visste att hamstrarna kunde fastna, få problem med ryggarna och så vidare förvånade mig. Innan har de rekommenderat saltstenar och allt möjligt sådant men nu börjar sådant utgå ur sortimenten 😛

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
Mirre395
3/13/16, 7:25 PM
#210

#209 Vad glad jag blir av att höra det! Vår djuraffärspersonal är deffinitivt inte lika pålästa:(

MaaariaS
8/26/16, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

Idag fyller min underbara Maximilian 13 år ❤️

Jag älskar dej och är glad över varje dag du finns i mitt liv ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Frosstis
8/26/16, 6:48 PM
#212

På måndag flyttar jag till frankrike :D

tiger tok
8/26/16, 8:45 PM
#213

Saknar att ha hamster så mycket!! 💖 💞 💘 💓 😘 😍 💝 💚 💛 💙 ❤ 💗

Jelly the hamster
8/31/16, 10:37 AM
#214

Drygt 2 veckor kvar till att lilla Jelly blir 1 år! Ska beställa lite grejer nu på en gång!<333

3mma.
9/8/16, 7:58 PM
#215

Jag har äntligen hittat den perfekta klätterställningen till Maja som älskar att vara både högt och lågt typ samtidigt. Beställde denna från Zooplus fågelavdelning där jag aldrig kollat förut. Är så glad att jag hittade dit. Maja kommer älska denna och den kommer passa perfekt i den nya stora buren :)

/3mma.
Matte till Queens Maja

Cireea
9/8/16, 9:03 PM
#216

Låser tråden och startar en ny!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: