Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningkinesisk
Läst 1914 ggr
lisaheterjag
2014-02-09 19:44

Blöder i underlivet

Min dvärghamster har nu börjat blöda i underlivet och hon gjorde det för någon dag sedan också men ville vänta ifall det skulle sluta. Sökte på vad det kunde vara och hittade bara att dom inte ska blöda men inte vad orsaken är. Dock så tror jag att jag läste någonstans att det kunde vara livmoderinflammation men jag vet som sagt inte. Någon som vet vad de kan bero på och vad jag ska göra?

Tack!

Annons:
Tipsi3
2014-02-09 19:49
#1

Ja, jag har sett såna här inlägg, och det slutar i 99% av fallen med att nån säger åt den som skrivit inlägget att åka till vet… 

Så, om du inte får ett bättre råd av nån annan;

Åk till veterinären om inte blödandet upphör inom kort! 

Hoppas det går bra :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

ebbamedruby
2014-02-09 19:52
#2

Kan vara livmoderinflammation. Det hade min hamster, hon blödde kanske 2 dagar och vi ringde veterinär men sedan slutade det. Dagen efter det slutat dog hon dock. 

Jag skulle precis som #3 säga att du nog borde boka en tid hos veterinären. Lycka till!❤️

lisaheterjag
2014-02-09 19:52
#3

#1 Hade tänkt ringa till vet. imorgon men ville bara se om det var något jag kunde göra nu. Tack för svaret!

#2 Okej, tror också det kan vara något med livmodern men jag ska ringa i morgon så får vi se vad det kan vara. Tack för svaret!

Olivia8383
2014-02-10 18:12
#4

Hur har det gått? Har du ringt vet? :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

lisaheterjag
2014-02-12 18:21
#5

Veterinären sa att det var livmoderinflammation och tyvärr fick vi avliva henne. Hon andades väldigt fort och var väldigt mager så vi gjorde det bästa för henne.

Operation kunde vara för stor för henne och eftersom hon var väldigt mager så fanns det stor risk att hon inte skulle klara den. Veterinären sa också att hon kunde få medicin men att det var 50% chans att hon skulle bli bättre.

ebbamedruby
2014-02-12 22:09
#6

Beklagar! Nu har hon inte ont längre i alla fall.❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: