Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3383 ggr
Erica❤
2014-02-03 16:49

Smal hamster

Hej jag har en guldhamster han blir 1 år den här månaden och han är jätte smal man känner hans ben är väldigt orolig har försökt att ge honom saker som har mycket fett i m,m men det hjälper inte! Hjälp

Annons:
jojjobojjo123
2014-02-03 16:52
#1

Har typ haft samma problem med min hamster. Man kan känna revbenen på honom tydligt.. han är inte speciellt intresserad av mat!

Wellcraft
2014-02-03 16:58
#2

Testa ge honom gräshoppor, syrsor, zophobas eller mjölmask.
Naturligt och nyttigt för hamstern, speciellt zophobas eller mjölmask är fulla med fett.

Du kan även ge honom lite fetare fröer.

Är du mycket orolig bör nog annars ett veterinärbesök vara på sin plats :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[eevie Z]
2014-02-03 17:39
#3

Min hamster var också väldigt "smal" man kände hans revben ganska tydligt, men han älskade mat och åt för fulla muggar hela livet. Och jag gav honom mycket godis och grönsaker. Så han var ju inte undernärd eller liknade. Hoppas du hittar något som hjälper för den lille!

Tipsi3
2014-02-03 19:39
#4

Om du köpt hamstern från zoo kan det bero på det om den är från grossist? De ska vara lite smalare har jag hört, men kan må hur bra som helst ändå 🙂 Min bästis hamster kände man revbenen på väldigt tydligt, men hon åt som en tjockis, godis mat och lämnade inte maten ouppäten i boet 😂

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Klebold
2014-02-03 20:10
#5

Har du kollat hans tänder? Min hamster jag var tvungen att avliva förra sommaren var extremt smal och sen visade det sig att han inte kunde äta för att han hade så dåliga tänder… :(

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Erica❤
2014-02-04 08:31
#6

Oki ska kolla tänderna nu han är köpt från árken zoo men han var ungefär ett half år så vet inte om han kommer från någon annan stans

Annons:
Erica❤
2014-02-04 08:35
#7

Har kollat tänderna dom ser inte långa ut och ha gett han en skål med bäbis mat och ska ge honom mer mat hoppas han blir tjockare

Lojs
2014-02-04 13:04
#8

Som andra sagt så är vissa hamstrar smala hela livet. Det är precis som vissa människor som alltid är smala oavsett vad de stoppar i sig. 
En hamster som är smal hela livet kan leva lika länge och må lika bra som vilken annan hamster som helst.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Anna4077
2014-02-04 15:46
#9

Ett bra sätt att hålla koll är att väga hamstern regelbundet. Nu vet jag inte vad en guldhamster ska väga, jag har dvärghamster men det vet säkert någon annan.

Anna och taxen Max

Erica❤
2014-02-17 07:23
#10

Jag vägde han förut och då vägde han minst av alla mina hamstrar den känns som man håller i ben typ börjar bli väldigt orolig

Ulerika
2015-05-06 22:53
#11
Majaa12
2015-05-06 23:46
#12

Hur mycket väger han? Kan du se benen eller kan du bara känna dom? Som andra skrivit är nog bebismat, insekter och feta fröer det bästa. Du kan också blanda ner lite laktosfritt smör i maten för extra fett. ;) Om det inte blivit bättre snart är det nog bäst att ta med honom till veterinären.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Cireea
2015-05-07 01:27
#13

#12 Det här inlägget är mer än 1 år gammalt…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Majaa12
2015-05-07 15:38
#14

#13 Tänkte inte på att kolla datumet, nån kan ta bort kommentaren… ;)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: