Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning

Smal hamster

2014-02-03 16:49 #0 av: Erica❤

Hej jag har en guldhamster han blir 1 år den här månaden och han är jätte smal man känner hans ben är väldigt orolig har försökt att ge honom saker som har mycket fett i m,m men det hjälper inte! Hjälp

Anmäl
2014-02-03 16:52 #1 av: jojjobojjo123

Har typ haft samma problem med min hamster.
Man kan känna revbenen på honom tydligt..
han är inte speciellt intresserad av mat!

Anmäl
2014-02-03 16:58 #2 av: Wellcraft

Testa ge honom gräshoppor, syrsor, zophobas eller mjölmask.
Naturligt och nyttigt för hamstern, speciellt zophobas eller mjölmask är fulla med fett.

Du kan även ge honom lite fetare fröer.

Är du mycket orolig bör nog annars ett veterinärbesök vara på sin plats :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Anmäl
2014-02-03 17:39 #3 av: [eevie Z]

Min hamster var också väldigt "smal" man kände hans revben ganska tydligt, men han älskade mat och åt för fulla muggar hela livet. Och jag gav honom mycket godis och grönsaker. Så han var ju inte undernärd eller liknade. Hoppas du hittar något som hjälper för den lille!

Anmäl
2014-02-03 19:39 #4 av: Tipsi3

Om du köpt hamstern från zoo kan det bero på det om den är från grossist? De ska vara lite smalare har jag hört, men kan må hur bra som helst ändå Glad Min bästis hamster kände man revbenen på väldigt tydligt, men hon åt som en tjockis, godis mat och lämnade inte maten ouppäten i boet Gapskrattar

Anmäl
2014-02-03 20:10 #5 av: Klebold

Har du kollat hans tänder? Min hamster jag var tvungen att avliva förra sommaren var extremt smal och sen visade det sig att han inte kunde äta för att han hade så dåliga tänder... :(

Anmäl
2014-02-04 08:31 #6 av: Erica❤

Oki ska kolla tänderna nu han är köpt från árken zoo men han var ungefär ett half år så vet inte om han kommer från någon annan stans

Anmäl
2014-02-04 08:35 #7 av: Erica❤

Har kollat tänderna dom ser inte långa ut och ha gett han en skål med bäbis mat och ska ge honom mer mat hoppas han blir tjockare

Anmäl
2014-02-04 13:04 #8 av: Lojs

Som andra sagt så är vissa hamstrar smala hela livet. Det är precis som vissa människor som alltid är smala oavsett vad de stoppar i sig. 
En hamster som är smal hela livet kan leva lika länge och må lika bra som vilken annan hamster som helst.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2014-02-04 15:46 #9 av: Anna4077

Ett bra sätt att hålla koll är att väga hamstern regelbundet. Nu vet jag inte vad en guldhamster ska väga, jag har dvärghamster men det vet säkert någon annan.

Anmäl
2014-02-17 07:23 #10 av: Erica❤

Jag vägde han förut och då vägde han minst av alla mina hamstrar den känns som man håller i ben typ börjar bli väldigt orolig

Anmäl
2015-05-06 22:53 #11 av: Ulerika

Anmäl
2015-05-06 23:46 #12 av: Majaa12

Hur mycket väger han? Kan du se benen eller kan du bara känna dom? Som andra skrivit är nog bebismat, insekter och feta fröer det bästa. Du kan också blanda ner lite laktosfritt smör i maten för extra fett. ;)

Om det inte blivit bättre snart är det nog bäst att ta med honom till veterinären.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus 

Anmäl
2015-05-07 01:27 #13 av: Cireea

#12 Det här inlägget är mer än 1 år gammalt...

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.