Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningkinesisk
Läst 1877 ggr
[MissCaandy]
2013-08-14 13:07

Ointresserad hamster

Fick en hamster på 9 månader av en kompis som inte ville ha kvar den.

Försöker få han intresserad av mig men han vill verkligen inte. Han bara springer i sitt Hjul och när man tar fram honom vill han sitta i hörnet på soffan o tvätta sig eller springa iväg.

Har försökt med godis o babyröst o allt sånt men han kommer inte fram.
Min sambo påstår att hamstern har bitit honom men det har inte jag märkt.

Annons:
Flygandebanan
2013-08-14 13:15
#1

Hur länge har du haft honom?:)

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

ebbamedruby
2013-08-14 13:48
#2

lät du den vara ensam i sin Bur de första dagarna? hamstrar måste vänja sig vid "ny miljö" :)

jossa5
2013-08-14 13:52
#3

Vissa hamstar är ju dessvärre ganska ointresserad också. Dom vill bara leva sitt lilla liv och springa omkring och sådant, utan att umgås särskilt mycket med människor.

Hur länge har du försökt få honom social?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[MissCaandy]
2013-08-16 08:00
#4

Ca två veckor ungefär! Men gud så tråkigt, varför är folk så galna i hamstrar då? Haha :p

DenLillaTofflan
2013-08-16 09:00
#5

Fast dom flesta hamstrar är ju inte så, om man köper en hamster från uppfödare så är dom nästan aldrig så 😛

jossa5
2013-08-16 09:24
#6

#4 Aha, ja, ibland tar det lite längre tid. För min dvärghamster från djuraffär tog det ca 3 veckor.

Haha, för dom har underbara personligheter och är små och söta! :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
Anna4077
2013-08-16 11:15
#7

#4 säkert är det så att han inte har blivit hanterad mycket. Vad har du för godis till honom? Jag ger alltid min hamster grönsaker som godis och med lite tålamod kommer han säkert att bli mer och mer intresserad av er. Men man får hålla på mycket och ofta. Fast inte länge åt gången. För att en hamster ska bli tam krävs det lite arbete. Börja med att bara ge honom godis (grönsaker) från handen. Hitta något han tycker mycket om och ha en liten bit av de i handen varje gång handen går ner i buren. Då kommer han säkert bli mer intresserad av er. För då kommer grejen med maten :)

Anna och taxen Max

Anna4077
2013-08-16 11:17
#8

Ps, jag va också tveksam första tiden. Min va ett litet monster. Dom har såna underbara personligheter och är väldigt charmiga :) därför blir man hamster galen ;)

Anna och taxen Max

[MissCaandy]
2013-08-16 12:42
#9

Jag har testat ge han allt möjligt! Allt olika från min tallrik, torkad frukt, hamstergodis från djuraffär, hundgodis men inget är intressant.

Anna4077
2013-08-16 13:04
#10

Prova färsk broccoli, färsk blomkål, vitkål, torkade eller tinade ärtor (torkade finns att köpa i djuraffärer billigt). Det är det populäraste här hemma. Sen ha handen helt stilla och ibland kan det ta en liten stund.

Anna och taxen Max

Flygandebanan
2013-08-16 21:02
#11

Har hamstern bitit din sambo, eller kanske bara naffsat..
Man får tänka på skillnaden då ett naffs kan vara lite hårt de också, men helt ofarligt :)
Förövrigt så är inte alla hamstrar sugna på "hamsterfoder".
Vår hamster ( Som förövrigt smet i söndags och varit bort sen dess :( )
Hon föredrog färska grönsaker, som ovan nämnde :) 
Tar även ett tag för en hamster att vänja sig vid nya lukter..
Jag och min sambo märkte det när vi flyttade från mamma och pappa till en egen lägenhet… Allting blev nytt, nya luktar och nya utforskningar!

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

[MissCaandy]
2013-08-18 21:01
#12

Åh nej beklagar! Hoppas verkligen ni hittar hamstern igen!

Jag har testat typ allt snart, fortsätter testa. Favoriten verkar vara isbergssallad och yoghurt drops från djuraffären. Den äter inte ur min hand men jag ser att det är borta på morgonen.

Upp till toppen
Annons: