Annons:
Etikettroborovski
Läst 2683 ggr
Roonja
7/21/13, 10:33 PM

Tog hand om denna godingen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina lärare på skolan skrev till mig och berättade att hennes 2 roborovskis hade bråkat, riktigt rejält. Den som hade blivit jagad och biten var blodig och full med sår, och var väldigt chockad!

Hon frågade om jag kunde ta hand om den tills den blivit bättre, och visst kunde jag det! Efter att vi städat alla burar med vircon tog jag in en Bur och där fick Flipp bo som är en hona! Nu är hon bra igen och får åter komma hem till sin familj! Med en av mina burar då eftersom vi inte vill riskera att de bråkar igen!

Jag tyckte det var väldigt konstigt ändå, det är 2 syskon, honor, som helt plötsligt började bråka, och det är ju faktiskt inte så vanligt att robbar bråkar. Men nu är Flipp bra igen och jag måste ju ta och visa en bild på henne! Sååå söt! 😍

Annons:
Fiona1234
7/21/13, 11:37 PM
#4

Åhh så söt hon är! :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Roonja
7/21/13, 11:40 PM
#5
Anna4077
7/22/13, 12:00 AM
#6

Jätte fin! Va roligt att hon ringde dig :) du får verkligen ta det som en komplimang :)

Anna och taxen Max

Annons:
Fiona1234
7/22/13, 12:15 AM
#7

#4 Hihi underbar :)!

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Roonja
7/22/13, 12:41 AM
#8

#6 Jodå, jodå det gör jag! ^^ 🙂 Jag var den första hon tänkte på när de hade bråkat, eftersom hon vet att jag avlade hamstrar, så det var gulligt av henne! 🙂

#7 😃

Sakura88
7/22/13, 1:22 AM
#9

Gud så söt! Va härligt att hon blev bra igen! :)

Roonja
7/22/13, 1:45 AM
#10

#9 Visst är hon! 😃 Jo verkligen, det är härligt att se! 😃

jossa5
7/22/13, 7:51 AM
#11

Åh, bara längtar ännu mer tills jag får mina två!

Men det är samma med robbar som dom andra sorterna, ibland beror det på gener och ibland så är det individerna. Men för det mesta går dom ju bra ihop.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Roonja
7/22/13, 8:14 AM
#12

#11 Hihi, ja jag såg att du skulle få hem robbar, vad spännande! 😃

Jo visst är det så. :)

Roonja
7/22/13, 5:01 PM
#13

Gosade lite med Flipp! Otroligt lugn för att vara en robbe tycker jag! 😃

Annons:
Siastassar
6/17/14, 12:16 AM
#14

Vilken ljuvlig liten varelse. ❤ Skulle oxå vilja ha robbar men är lite rädd för att de blir för svåra att tämja… Får se hur jag gör. Verkar inte så lätt att få tag på nåra dock…

Roonja
6/19/14, 3:54 PM
#15

#14 Ja visst är hon! :)

Nej tyvärr är det inte så lätt att få tag på robbar! :( Skulle gärna se att fler tog tag i dem små liven och det skulle vara kul med fler uppfödare för håller man på med dem från dem är små så kan dem bli tama:)

Upp till toppen
Annons: