Annons:
Etikettguldhamster
Läst 8222 ggr
Tildelou
7/21/13, 9:12 PM

Hamsteruppfödare i göteborgstrakten?

Hej! Mitt första inlägg här. Hoppas det hamnar rätt :) vi vill köpa en guldhamster. Har spanat på blocket ett tag nu, utan resultat. Letat hamsteruppfödare i Göteborg, utan resultat. Så nu testar jag här! Någon som vet nån, eller föder upp själva? Vi vill ha en guldhamster.

Annons:
jossa5
7/21/13, 9:13 PM
#1

Du har ju Ablazings uppfödning som ligger i Varberg. Missminner jag mig inte så är det väl inte jättelångt emellan Varberg och Göteborg?
Skickar med en länk till hennes hemsida iaf; http://guldhamstern.wordpress.com/ 

_edit; Kollade på karta nu, och i mina ögon är det inte långt, men jag är uppvuxen med 7,5 mil till närmsta stad, så det kanske är långt för andra xD
_

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Tildelou
7/21/13, 9:21 PM
#2

Nej det är inte så långt. Det verkar inte somhon har några nu, minska maila ändå :) tack för tipset!

Fiona1234
7/21/13, 9:29 PM
#3

Jag har en kull nu med Guldhamsterungar, dock i Stockholm men du ska inte hit någon gång :)?

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Tildelou
7/21/13, 9:31 PM
#4

Tyvärr inte påväg till Stockholm :(

Fiona1234
7/21/13, 9:34 PM
#5

Okej, du känner inte nån som ska hit som kan hämta åt dig :)?

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Tildelou
7/21/13, 10:01 PM
#6

Nej, tyvärr inte det heller.

Annons:
Tildelou
7/22/13, 10:06 AM
#7

Vi bor i Kungälv, så åt det hållet r oxå intressant :)

Tildelou
7/24/13, 4:25 PM
#8

Ingen som har fler tips? Dem som tipsades om ovan har inga just nu. Min dotter vill ha en hamster nu :)

Frosstis
7/24/13, 5:21 PM
#9

Cleia80 tror jag hon heter på iFokus, hon har hamsterungar nu men vet inte om de är leveransklara än. Hon bor jättenära mig och det tar typ 10 minuter på Kungälv så det passar väl bra :) skicka ett pm till henne.

Gerro
7/24/13, 6:49 PM
#10

Charlie2006?
Köpte en hamster av henne förra året, som har ett underbart temperament!

Jag är ingen uppfödare, men jag har tagit kullar.
Och eftersom att jag inte har lika stort intresse för hamstrar så ska jag sälja min Charlotte, som jag köpte från Frida.
Om det kanske kan låta intressant. Hon är ingen unge (lite över ett år), men hon är som sagt en helt underbar liten varelse med det bästa temperamentet!
Jag åker ned till göteborg lite då & då.


Tildelou
7/24/13, 7:02 PM
#11

Ok men hur skriver jag pm? Jätte intressant! Jag vet inte om vi är intresserad av en äldre hamster, kanske? Kan du berätta lite mer! Kanske bilder oxå :)

Gerro
7/24/13, 7:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11

Såg dock att Frida har tagit en paus med uppfödningen :/
Hemsida: http://familymagnusson.weebly.com/index.html

Charlotte är en normalfärgad dominantspot, långhår. Älskar mat & kel!
Gillar också att komma ut i det gröna gräset ibland. Hon har väldigt mjuk & len päls med fin teckning (Skulle säkert kunna funka som utställningshamster). Men eftersom att hon är över ett år så kan man inte avla på henne.
Stamtavla medföljer. Charlotte är en liten fartdåre som älskar att utforska nya platser! Jag har testat lite agility med henne, som gick ganska bra, men har inte haft tid att köra med henne på den sista tiden.
Hon skulle säkert uppskatta att springa i labyrint!
Lotta har aldrig bitit någon, och är väldigt snäll med nya människor, även om hon kan vara lite blyg i början. Dock går det snabbt över när hon har lärt känna en! :)
En perfekt nybörjarhamster. Har inte exakta datum, men kan det står på stamtavlan.

En bild på min prinsessa :)


Gerro
7/24/13, 7:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

En lite nyare bild.


Annons:
Tildelou
7/24/13, 7:26 PM
#14

Jättesöt :) men hur gammal är hon exakt? Vet inte om dottern vill ha en vuxen hamster.

Frosstis
7/24/13, 7:28 PM
#15

#14 Hamstern blir ju så småningom vuxen ändä ;) de lever ju 2-3 år. Tror du din dotter kommer ha brinnande intresse så länge?

Tildelou
7/24/13, 7:40 PM
#16

Vad har du tänkt dig för pris? Och vad ingår isåfall? Jag vet inte hur hennes intresse är, men jag har haft hamster, råtta och så när jag var yngre, så det är lika mycket till mig :) Hur ofta är du i Göteborg? Jag är s Klan där, hittar rätt dåligt där…. Med vänlig hälsning, katja

Gerro
7/24/13, 8:10 PM
#17

#14 & #16

Pris går att diskuteras :)
Hon bor just nu i en IKEA låda. Dock är den gammal & hon skulle behöva en ny Bur. Men jag har en stor gallerbur (vet inte måtten men det är ganska stor).

Hon är född 30 maj 2012, och hon lever säkert i några år till. Dom lever i ca 2-3 år som Paulina säger.

Och det är inte så ofta nu för tiden. Men mina kusiner bor i Stenungsund & dom är här i Strömstad nu & ska hem om någon vecka tror jag.


Tildelou
7/24/13, 8:16 PM
#18

Menar du att de skulle kunna ta med henne till Stenungsund? Eller hur tänkte du? Vi är ganska intresserade iaf. Kanske bättre med en redan tam hamster första gången för dottern. Men så är det det med transporten då….

Tildelou
7/24/13, 8:17 PM
#19

Är det i Strömstad du bor?

Gerro
7/24/13, 8:20 PM
#20

#18 & #19
Ja jag bor i Strömstad. Och ja jag kan fixa transport till Stenungsund.
Ska inte ned till göteborg på ett tag då jag inte har pengar :/


Annons:
Tildelou
7/24/13, 8:25 PM
#21

Ok det låter ju bra:) du kan ju höra av dig när du vet när dina kusiner ska hem, så funderar jag lite till! Samt vilket pris du kan tänka dig. Vi har eg en Bur, men den är lite trasig och så har jag net kollat om den är tillräckligt stor för en guldhamster. Vi hade dvärghamster i den förut. Katja

Gerro
7/24/13, 8:43 PM
#22

#21

Okej det ska jag göra! :)


Tildelou
7/24/13, 9:18 PM
#23

Toppen :)

Tildelou
7/28/13, 5:13 PM
#24

Jag är lite nyfiken på hur det går? Dottern är lite otålig oxå ;) Mvh Katja

cleia80
7/28/13, 7:15 PM
#25

Du hittade mig iaf, tack Paulina att du tipsade! =)

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Olivia8383
7/30/13, 7:37 PM
#26

Om det inte blir något annat så är det ungar på g hos MissEmmis här på forumet och hon finns i göteborg. Du kan ju ta dig en titt. ;) Med vänlig hälsning, Olivia

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Tildelou
7/30/13, 9:29 PM
#27

Nu har Alice flyttat hem till oss :) vi hämtade henne idag från cleia80. Och jag inser att buren vi tänkte från början verkligen inte räcker…. Tur att en ny större är påväg med posten :)

Annons:
cleia80
7/30/13, 9:31 PM
#28

Hoppas ni blir nöjda! <3

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Hamster.00
6/9/17, 11:34 PM
#29

#28 säljer du fortfarande någon hamster hane som jag skulle kunna köpa? <3

UlrikaD
6/11/17, 8:37 PM
#30

Tråden är från 2013 så kanske inte säkert personerna är aktiva på iFokus längre:)

Upp till toppen
Annons: