Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödninghybrider
Läst 1809 ggr
[babsaan]
2013-06-17 19:23

Handmata?

Fick bebisar för en dag sen som sagt, Och eftersom jag är osäker på om mamman kan ta hand om bebisarna eftersom hon själv inte är fullvuxen..

Kan man lägga ungarna i en egen Bur med filtar och dyl och handmata med mjölkersättning?

Vill verkligen inte att dom ska dö.. :(

Annons:
BlackandBlue
2013-06-17 19:28
#1

jag har ingen erfarenhet av en för ung mamma . men jag tror helt klart att hon skulle ta hand om dem bäst.

jag vet en annan här på hamster iFokus vars hamstermamma dog och hon handmatade bebisarna varannan eller var tredje timme hade de på en uppvärmd rispåse m.m men ca hälften av dem dog! så därför tror jag att din hamster skulle ta bäst hand om dem !

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

jossa5
2013-06-17 19:28
#2

Inte när dom är så små. Då brukar det inte gå bra att försöka handmata. Jag har aldrig provat själv, utan det är endast vad jag läst. Men varför tror du inte mamman tar hand om dom?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Dvärgis1234
2013-06-17 19:34
#3

Jag har aldrig själv haft ungar men det låter inte som någon bra ide din hamster tar säkert hand om ungarna under nätterna tex. !


[babsaan]
2013-06-17 19:37
#4

Hon ligger på dom nästan hela tiden och har grävt ner dom,. Men försöker ändå rymma och så om nätterna.

Tittade till ungarna idag när jag gav henne mat men vad jag såg så rörde dom inte sig. Tidigare har dom legat och sprattlat.

Kan ju varit att dom jag såg bara sov och att det är jag som nojar eftersom jag inte har någon tidigare erfarenhet utav detta..

Hade nog känts bättre om jag hade vetat om att hon var dräktig..

BlackandBlue
2013-06-17 19:43
#5

när de boar boet till ungarna bygger de som vulkanliknande! hon ligger även på dem när hon diar. det gjorde min hona iallfall x)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

[babsaan]
2013-06-17 19:49
#6

Hhaha ja jo, Hon har byggt som en vulkan.. lagt allt spån på ena sidan och dragit ner sina klättertyger och så och lagt runt ''hålet''. 

Första nätterna jag hade henne blev jag skitsur och undrade vad hon sysslade med, Sen när jag vaknade och såg att det låg bebisar i buren förstod jag varför och fick skuldkänslor för att jag hade skällt på henne.. :<

Annons:
BlackandBlue
2013-06-17 19:50
#7

så det beteendet är helt normalt!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

[babsaan]
2013-06-17 19:53
#8

Vad skönt att höra. När är det frittfram att börja pilla på dom?

BlackandBlue
2013-06-17 19:57
#9

hur gamla är de nu ? jag hade världens snällaste hamstermamma så jag fick peta lite på dem efter nåra dagar . men jag tycker att du ska vänta lite ytterligare eftersom hon är ung och du verkar inte ha haft henne så länge. så jag hade någ väntat iallfall en vekca om jag hade varit du bara för att hon inte ska bli stressad!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

[babsaan]
2013-06-17 20:07
#10

Har haft hamstern i ca en vecka., och ungarna är två dagar gamla.

BlackandBlue
2013-06-17 20:16
#11

då tycker jag helt klart att du ska vänta i en vecka innan du börjar peta på dem ^^

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

[babsaan]
2013-06-17 20:56
#12

Okej! :>

Är dock osäker på om det finns någon bebis kvar.. såg inget som rörde sig i boet när jag gav henne mat.. :(

H_T
2013-06-17 20:57
#13

När dom är 2 veckor kan du börja hålla på med dom kortare stunder.

A crazy little bitch! 👍

Annons:
[babsaan]
2013-06-17 22:17
#14

Tänkte bara meddela att bebisarna är borta.. skulle ge mat för en stund sedan och såg att det var blod i boet och att ungarna var borta.. :(

BlackandBlue
2013-06-17 22:27
#15

oh så hemskt :(

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Upp till toppen
Annons: