Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 8986 ggr
Rebornbabyn
5/28/13, 3:16 PM

Frågor om Samla-lådor

Hejsan! Jag har lite frågor om Samla-lådor:

  1. Ska man ha lock på eller utan?
  2. Hur mycket kostar en Samla-låda?
  3. Vilken storlek?
  4. Biter hamstern inte igenom plasten och rymmer? :o
  5. Övriga tips och gärna bilder på era samla-lådor.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Annons:
Ulricke
5/28/13, 3:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jeg bruker 130l kasser, og syns de andre størrelsene blir litt i minste laget. Du kan selv velge om du vil bruke lokk eller ikke, enkelte av mine er veldig smarte og klatrer ut ved hjelp av vannflasken så derfor bruker jeg vannskål til enkelte. Prisen varier, men den på 130l ligger på ca. 150NOK. Jeg har 6 hamstere og ingen av disse har gnagd på kassen.

Instagram of my dogs, ferret, fashion and Japan!

Ulricke
5/28/13, 3:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Slik har jeg valgt å lage ventilasjon. Bruker gitter fra en løpegård og fester det på innsiden.

Instagram of my dogs, ferret, fashion and Japan!

Ulricke
5/28/13, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Slik har jeg valgt å lage ventilasjon. Bruker gitter fra en løpegård og fester det på innsiden.

Instagram of my dogs, ferret, fashion and Japan!

[etsan]
5/28/13, 3:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har 130 L. Det är den i bäst storlek. :) . Jag har utan lock till mina dvärgar, men när jag hade guld så rymde den ur samlan genom att bygga upp ett torn av spån och toapapper och sedan hoppa ut ;) man tror att dem ska bita igen plasten, men eftersom de är rundade är de väldigt svåra att få bett om och händer nästan aldrig :) här är min samla just nu:

Rebornbabyn
5/28/13, 3:45 PM
#5

Ulrike: Ok, tack för tipsen.

Etsan: Ok, vilken rolig Bur! Rekommenderar du Samla-lådorna? Är de bättre än Duna-mini? För jag har minidunor nu och funderar på att skaffa Samla-låda istället.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[etsan]
5/28/13, 3:51 PM
#6

#5 jag har också haft miniduna förut och rekomenderar starkt samla över duna :) 130 L kostar ju bara 149:- (med lock 189:- tror jag)

Annons:
Rebornbabyn
5/28/13, 4:15 PM
#7

#6 Okej, tack. Men vilken är störst - Dunamini eller Samla 130 Liter?

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[etsan]
5/28/13, 4:45 PM
#8

Samla 130 L :D samla är mycket större (och bättre) :)

Rebornbabyn
5/28/13, 5:19 PM
#9

#8 Ok. Jag tror att jag ska köpa en eller två såna nästa gång vi är på Ikea.

Fler får gärna också svara! :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Rebornbabyn
5/28/13, 7:59 PM
#10

Liten putt*

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[etsan]
5/28/13, 8:00 PM
#11

#9 gör det :D

wildalia
5/28/13, 10:52 PM
#12

Jag köpte en Samla 130L i helgen. Det var en STOR låda.Bredd: 78 cm
Djup: 56 cm Höjd: 43 cm. Och den har Hjul oxå. Kostar 149 kr. Locket kostar 40 kr. Jag köpte inget lock, det behövdes inte den är tillräckligt hög.
Hur får ni plats med dessa ! Tycker inte alls det är en bra Bur, kanske som leklåda men inte hela tiden.Stor otymplig, bör bara stå på golvet vilket ät tråkigt tycker jag.  Min hamster tycker så där om lådan. Han tycker mkt bättre om sin dunabur och att få springa i badkaret på nätterna.
Jag brukar lägga i underdelen av dunaburen o karet och lägga i en massa olika saker. På morgonen har han gått in och laggt sig och jag tar bort dunaburen och stäler den på sin plats. Ser att min hamster trivs mkt bättre med detta än en samla låda. Badkaret är dels längre och hamstrar vill kunna springa. Min hamster verkar inte ha något större klättrar behov. Så jag behöver inte bygga något på höjden. Han är mera för saker som ligger huller om buller. Det är min åsikt om Samla Lådan :-)

Rebornbabyn
5/29/13, 8:05 AM
#13

#12 Okej, alla tycker vi olika :)

Men det skadar ju inte att testa! :P

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Annons:
pixielutt
9/16/13, 10:48 PM
#14

#4 Riktigt smart med "övervåningen" hur har du gjort den? :)

/ M

[etsan]
9/17/13, 9:44 PM
#15

#14 bättre sent svar en aldrig: jag har först borrat hål i plasten. Sedan har jag sågat till en planka till lagon längd och skruvat fast. Och så har jag satt för små avsågade träbitar av en rundstav och satt fast på insidan så att inte hamstrarna ska "sticka" säg på de. Efter det har jag bara lagt på en list så att de inte ska ramla ner :) hoppas att du förstod. Har tyvärr ingen bra bild :D

MarieMarguerite
9/18/13, 11:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Samla lådan är toppen tycker jag! Man får plats med så mycket skoj i, man får plats med tjockt lager botten matrial och fortfarande finns massa rörelse utrymme! Ville bara ge ett tips på hur man kan få dit vatten flaska utan att borra I buren. Måste bara ha rejält med bottenmatrial så den står stadigt:) ja har ungefär 10 cm och där är kanske ända nackdelen tycker jag, en jätte säck toalätt räcker till 2 byten! Nå, här har ni iaf snuff som dricker :)

MarieMarguerite
9/18/13, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Samla lådan är toppen tycker jag! Man får plats med så mycket skoj i, man får plats med tjockt lager botten matrial och fortfarande finns massa rörelse utrymme! Ville bara ge ett tips på hur man kan få dit vatten flaska utan att borra I buren. Måste bara ha rejält med bottenmatrial så den står stadigt:) ja har ungefär 10 cm och där är kanske ända nackdelen tycker jag, en jätte säck toalätt räcker till 2 byten! Nå, här har ni iaf snuff som dricker :)

[GeeGee]
9/18/13, 11:47 PM
#18

Jag har så svårt att förstå hur man kan tycka om dunabur och samlalådor. Hamster ser ju inte ut!

Du ser inte hamster om du inte tittar uppifrån…det är mycket fulare än gallerburar, blir tätade och hamstern blir mer avstängd från ljud, ljus och synintryck =/

Rebornbabyn
9/19/13, 7:23 AM
#19

Hamstrar ser visst ut genom Duna Bur. #18

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

MarieMarguerite
9/19/13, 8:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#18 jag förstår inte hur du kan tycka att hamstern inte ser ut och du inte ser in i en samla låda?! :) den är ju genomskinlig! Och inget lock på, ja då är de god ventilation och när det är ljust i rummet.. Ja då lyser det rakt igenom och blir ljust även där.. Lite mörk bild men!

Annons:
lolove_animal
3/11/19, 5:52 PM
#21

PUTT

#18 Jag håller med #19 och #20. Och gallerburar är för det mesta INTE bra för hamstern då de kan gnaga på gallret och klättra i det så att de skadar sig om de ramlar ner.

Upp till toppen
Annons: