Annons:
Etikettbildtråd
Läst 2854 ggr
Wellcraft
2013-05-18 13:31

Tagit ut era hamstrar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har era hamstrar fått komma ut utomhus ännu?

Här i Norrköping har det varit väldigt varmt i ett par veckor så jag lät faktiskt mitt dvärghamsterpar få komma ut i kvällssolen en stund igår.

Posta gärna lite utomhus bilder här :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Wellcraft
2013-05-18 13:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Phoenix

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

jossa5
2013-05-18 13:35
#2

Hade min tjej ute en sväng förra söndagen. Dock hos mina föräldrar. Men hon ska nog få komma ut en sväng ikväll eller imorrn. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Rebornbabyn
2013-05-18 13:35
#3

Pappa har lagt ut något medel på gräsmattan så tyvärr inte ännu…

Men söta bilder som du har tagit! :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Wellcraft
2013-05-18 13:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Rift

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
2013-05-18 13:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#3 Man tackar! :)

Rift var nyfiken om framåt utomhus, Phoenix tycker dock det var läskigt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Gur4m1
2013-05-18 14:10
#6

Bor i Linköping och det är ju sommar här nu :D Helt underbart väder men jag tänkte ta och klippa gräsmattan innan min dvärg får komma ut….minska risken att bli påsmugen av grannkatten och äckliga fästingar.

Funderade på just den biten, ni som tar ut hamstrar i gräset- Fästingar? Några erfarenheter? De är ju så små, hamstrarna alltså, och finns många veck amn inte riktigt kommer åt att kika i så lätt, brukar fästingar ta sig igenom pälsen?

Bilder på min hamster i trädgårn dyker snart upp!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Cafesinner
2013-05-18 14:27
#7

Yes :'3 Båda älskade det!

Anna4077
2013-05-18 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag föll för "grupptrycket" och tog ut Roffe precis. Inte jätte populärt. Han va livrädd mest hela tiden :p han tog sig ett par tuggor gräs och maskrosblad och det var gott tyckte han :)

Anna och taxen Max

annakarin_li
2013-05-18 19:45
#9

#6 Jag undrar precis som du. Ni som har era småttingar ute- får de fästingar på sig? och hur tar ni bort dom i så fall. Antar att det blir lite krigsföring om man sak plocka bort dem…

Wellcraft
2013-05-18 19:56
#10

Mitt dvärghamsterpar är tittdjur därför tar jag knappast upp dem men visiterar dem då och då, för att titta efter ev. knölar, bitmärken och kolla hull osv.
Jag kollar inte fästingar efter de varit ute men kanske borde göra det, fästingar kan göra stor skada på små djur då de suger blod.

Skulle mina få fästingar skulle de inte vara något problem att få bort dem, varesig på dvärgarna eller guldisarna, dock är jag mycket hamstervan och kan hålla fast de vildaste hamstrarna, när ni visiterar efter fästingar kan ni lägga hamstern på rygg i handflatan och hålla en tumme lagom hårt på bröstet, så hamstern inte kan skruva sig och fly.
Det kommer INTE vara populärt och håller ni inte rätt lär ni få ett bett om ni inte har snälla hamstrar, jag behöver inte göra så på mina då de klarar att ligga på rygg en kortare stund utan att få panik eller stressa, och de bits absolut aldrig.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Frosstis
2013-05-18 23:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Japp, min hamster har fått käka gräs ett par gånger iår redan ^^D

Gur4m1
2013-05-18 23:48
#12

Ja gällande fästingarna är jagmest rädd för att jag bor i ett område där det kan finnas läskiga sjukdomar som borrelia osv. Vet inte om det förs över till gnagare, men antar det. Fästingar sitter väl på möss och råttor.

Min dvärgis..hm. Nä.. :> Får hon en fästing så blir den nog kvar tills hon själv får loss den… Hon kråmar och kastar sig överallt så jag tror att någt ska gå sönder på henne, om hon hamnar på rygg.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

The Idizen
2013-05-18 23:50
#13

Kan gräset inte vara farligt för dom? Vet inte om jag vågar ta ut Muffin för jag och mamma bor i lägenhet och då finns det en stor gräsmatta för alla nedanför…

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
Frosstis
2013-05-18 23:51
#14

Gur4m1; Om du klipper gräset så kommer det komma olja och sådant från gräsklilpparen så det är ju inte heller bra.. om du inte klipper på något annat sätt då.. sedan ska ju inte hamstern gå i en timme ute heller antar jag, och så håller du ju koll så ser du nog om det kommer fästingar :)

Anna4077
2013-05-19 00:45
#15

#13 nä varför skulle det vara farligt?

Anna och taxen Max

Gur4m1
2013-05-19 02:20
#16

#14 har en eldriven gräsklippare så det kommer ingen olja ^_^

Nja, efterom jg själv fått fästingar så känns det inte som tt man ser när de går till anfall, de är ju knappt nån milimeter stor. Är inte själv från sördra Sverige och är inte van att behöva tänka på fästingar och sjukdomsbärare på så vis så jag nojjar rätt mycket runt dem fästingar ;(

Hittade en fästing på min katt en gång, som fått sitta i ett tag utan att jg upptäckt det (långhårig katt)….det intressata är att han är en innekatt, så kan bara anta att fästinen kommi in med mig från trädgården. Usch usch..🤮(trodde frst att knölen var en vårta då fästingen blir hudfärgad när den fylls med blod).

#13 visst kan det finnas giftiga Växter (t.ex låt dne inte äta de där som är små med flera små lila blommor och lite grönlilaaktiga blad- pyttesmå är blommorna men väldigt vacker). vanligt gräs" som den får äta är ju t.ex maskrosblad eller "gräs". Sånt människor kan äta utan någon större fara. Dest mesta som är farlit smakar ganska illa och hamstrar ärnog sommånga djur rätt bra på att urskilja vad som är bra och mindre bra när de väljer ut själva. Sen är ju gräset inte det roligaste, utan alla läckra och goa småkryp man få jaga och äta upp! 😃 (jupp, hamstrar är ena rackare på att jaga och mumsa i sig småkryp).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Wellcraft
2013-05-20 16:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Tog ut Skrillex för första gången i år idag.

Gick sådär, han haft haft grässkräck, han höll på att dö när jag gav honom en låda kattgräs för några månader sen.
Men nu upptäckte han att det finns ju rolig jord att gräva i och maskrosbladen gick ju att äta.. Insekterna var inte så roliga bara tyckte han. Skrillex får nog stanna inne hädanefter, han fick inte ut så mycket av det🙂

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

DenLillaTofflan
2013-05-20 19:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Cummin har fått vara ute två gånger detta året! ^^D

HamsterLinnea
2016-07-06 19:11
#19

#10 vadå titt-djur? Får dom inte komma ut ur buren? Har du dom bara för att du ska titta på dom? Eller vad menar du haha

HamsterLinnea
2016-07-06 19:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Btw här är min lilla Hampus

Annons:
Wellcraft
2016-07-06 22:54
#21

Gud vad kul att se denna tråd komma upp igen och mina gamla hamstrar..
Underbara Skrillex i #17 blev väldigt gammal. Stor saknad.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: