Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningroborovski
Läst 790 ggr
Josefin&Vincent
2012-11-18 14:55

Mina Robo tjejer bråkar.

Hej, jag köpte två Robo tjejer för någon vecka sedan. Allt har gått jättebra hittils.. Men jag har upptäckt att då och då går den ena honan på den andra, dom står på bakbenen och bråkar och låter väldigt mycket. Den honan som alltid tar upp bråket jagar den adnra honan ibland, och hon som blir jagad verkar då väldigt rädd och om den andra kommer nära så liksom böjer hon sig bak och sätter upp tassarna som i "försvarsläge"..

Jag har två ikea samla-lådor som jag länkat ihop med rör, den ena har dom mat och sovplats i och den andra är det leksaker och sådant i. Jag har satt ut två matskålar, två hus och två vattenskålar nu.. Dom sover ihop och oftast ligger dom på varandra och sover så sött..

Behöver jag vara orolig eller bör jag avvakta? Dom har inga sår och dom bråkar inte hela tiden, bara någon gång då och då…

Annons:
[Em_I_Am]
2012-11-18 15:09
#1

Jag hade avvaktat lite men hållt koll så de inte börjar bråka allt för mycket och mer på allvar så de kan bli skadade. Det är ny Bur och ny miljö så det kan vara så att de håller på att göra upp lite sinsemellan. I så fall borde bråken lägga sig snart. Blir de istället värre hade jag delat på dom.

Det är synd att det verkar vara ganska vanligt nu att även Robbar bråkar. De som har sagts vara lättast att ha i grupp :-/

Josefin&Vincent
2012-11-18 15:44
#2

#1 Ja jag har ju tänkt avvakta, jag har ju aldrig haft robbar förut så det är ju lite svårt att avgöra.. Men den ena verkar som jaga bort den andra om den går till t ex toalätten, eller någon leksak och då börjar dom bråka lite..

Vore ju tråkigt om det ska gå så långt att jag behöver sära på dom.. For hoppas att dom lägger av snart.. Allt är ju väldigt nytt och jag vet inte om dom bott tillsammans innan jag köpte dom.. Enligt hon jag köpte av så ska den ena vara 6 månader gammal och den andra under 3.. Jag har ingen aning om det har någon betydelse i det här…

Upp till toppen
Annons: