Annons:
Etikettbildtråd
Läst 4738 ggr
Sarakechi
8/16/12, 1:53 PM

Vilken ras är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken ras är denna söta lilla krabat, jag gissar på en roborovski eller campbells dvärghamsterbebis, är jag helt ute o cyklar då?

Jag har googlat å googlat, och roborovski är närmast känns det som.

Dessutom finns det ju ett sånt klipp "Mocha eating broccoli", och den ser ut att vara exakt samma.

Annons:
plutopellis
8/16/12, 1:57 PM
#1

Kan inget om raser men blev tvungen att skriva: GUD SÅ SÖT! :)

Sarakechi
8/16/12, 2:14 PM
#2

Visst är den :D Bedårande :D
Är nästan helt säker på att det är samma som i denna video: http://www.youtube.com/watch?v=r0E-0ntoNWo

Mathilda8810
8/16/12, 2:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Gud va söt Oskyldig jag gisar på att det är en Dvärghamsterbebis Tungan ute

tuvarosi
8/26/15, 5:08 PM
#4

Det är en seribisk dvärg hamster :)

Jag har nämligen haft en :D

hansterspyro
8/26/15, 7:31 PM
#5

Det är antagligen en roborovski bebis.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

PetQueen
8/26/15, 7:35 PM
#6

#4 Det finns egentligen ingen ras som heter Sibirisk dvärghamster, bara djurbutikerna som hittat på lite fancy namn ;) Det heter Rysk VinterVit Dvärghamster ^^

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Annons:
hansterspyro
8/26/15, 7:40 PM
#7

Jaha jag tyckte det stod serbisk dvärghamster och tänkte att det kanske var någon ny art 😛.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

[dvärgkaniner]1
8/27/15, 7:18 AM
#8

Asså, det är lite svårt att säga beror på vart den kommer ifrån. Ifall hamstern kommer ifrån djuraffär är dem nog en Hybrid, annars ser det ut som en Campbells dvärghamster eller Vintervit dvärghamster 🙂

[dvärgkaniner]1
8/27/15, 7:21 AM
#9

#6 #7 Jag kallar ( Sybirisk dvärghamster ) så här: Vintervit dvärghamster.  På svenska hamsterföreningen står det Vintervit dvärghamster, men har inte någon aning vad som är rätt? 😂

hansterspyro
8/27/15, 7:28 AM
#10

Ja rysk vintervit dvärghamster är rätt. Men jag tänkte det var en robbe bebis på grund av storleken. Den är ju liksom så liten men den har ändå päls.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

[dvärgkaniner]1
8/27/15, 4:34 PM
#11

# Tror att det är en Campbells bäbis eller en Vintervit bäbis. Man ser det på hålen, roborovskis hål syns inte lika mycket som en Campbells och vintervit hål. Iallafall har hamster färgen Agouti :)

Tessan01
8/28/15, 4:19 PM
#12

Campbell eller Vintervit, robbar har ingen färg som är som den på bilden. De har tydliga ögonbryn eller så är dom vita i ansiktet så dom ej syns :)

hansterspyro
8/28/15, 9:01 PM
#13

Ok då vet jag det. Har sätt bilden många gånger och jag har alltid tyckt det ser ut som en robbe. Men nu när du sa det tänkte jag på roborovskis ögonbryn. Och så jämförde jag med färgerna som snögatanas javascript:nicTemp(); har lagt upp på cambells jag tyckte det såg det lite ut som en cambell opal eller agouti färgad när jag jämförde.🙂

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Annons:
Tessan01
8/28/15, 10:17 PM
#14

Skulle säga att det är en Cambell med färgen agouti :) Säger campbell för att de är (vad jag sett på Google bilder) mera bruna i sin agouti än Vintervita, som då är gråare. ^^

[dvärgkaniner]1
8/29/15, 6:54 PM
#15

#13 Tycker inte hamstern såg ut som opal, har haft en campbells i färgen opal :) Men håller med att den har färgen Agouti. 

#14 Japp, det ser mest ut som en Campbell.

hansterspyro
8/30/15, 12:47 PM
#16

Ja det är nog en cambells agouti ser lite för mörk ut för att var en opal.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Upp till toppen
Annons: