Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3248 ggr
Suskiv
8/11/12, 8:28 PM

Grävtorn

Nån som har erfarenhet av grävtornen http://www.pwss.se/image.php?productid=11668

Är de lätta att tömma och fylla (tänker om hamstern kissar/bajsar)känns de rymliga nog till guldisar (stora modellen) och tycker de att den är kul.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Annons:
LinneaJohaanson
8/11/12, 10:14 PM
#1

Jag har ett sånt i min lekhage! Som inte existerar i skrivande stund då flytt snart inträffar. Tycker den är rätt lätt att handskas med. Krävs dock väldigt mycket Sand, om man har Sand, att fylla den med! 
Dock grävde inte mina så djupt men jag är jätte nöjd!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Flöffo
8/11/12, 10:26 PM
#2

Jag har en sån.Använder den nästan aldrig.Min hamster vill bara ut ur den.Den är lätt att tömma och så men jag tycker det är onödigt att köpa en. Tungan ute

//Flöffo

Linda3046
8/11/12, 10:29 PM
#3

Är det någon som har ett grävtorn i buren och tycker det är bra? Om man blandar in lite frönblandning bland spånet borde man väl kunna uppmuntra lite grävande? :)

UlrikaD
8/11/12, 10:44 PM
#4

Jag har ett sånt, fast jag testade den aldrig till hamster. Har den som lekplats till mössen.

Gnolis
8/12/12, 12:00 AM
#5

Jag köpte en sån för några månader sen men Bumbi bryr sig inte det allra minsta om den :( Jag har visserligen spån i den men Sand hade kanske varit bättre..

Imasy
8/12/12, 1:09 AM
#6

Borde inte glassbytta fylla samma funktion? Billgare men kanske inte lika snygg dock.

Annons:
goldenhamsters
8/12/12, 6:52 AM
#7

#6 Jo, en sån har jag gjort. Eller jag hade en pepparkaksburk med lock på som jag klippt en hål i. Den är fylld på alspån och även fast mina dvärghamstrar har 20 cm kutterspån i buren gillar dem att hoppa in i den och gräva sig under alspånet.

Eternity har också en, fast en godislåda med alspån i och hon tycker om den också, fast hongräver inte lika djupt som en dvärghamster.

När jag var på husdjursmässan så tog jag med Tom som en klapphamster, då fick han springa i en klapphage där Helena ställt ner en massa leksaker, bland annat ett grävtorn. Tom tyckte jättemycket om det, grävde sig ner till botten och ut från det lilla håret där nere. Men jag var inte så förtjust i det, det var ju kutterspån där i och han är väldigt långhårig, innan en utställning passar det inte med tovor Obestämd.

Mvh Alicia.


[Cavalli]
8/12/12, 10:33 AM
#8

Hade en sådan, fast min hamstrar ville mest använda den som hus och kissade i den. Blev såpass stinkigt att jag fick slänga den tillslut då botten är av trä.

Men den uppskattades, har man ett renligare pälsbarn bara ;)

Evovva
8/12/12, 7:19 PM
#9

Jag har ett i min lekhage. Alla hamstrar har gillat det men har även sandbad och en annan grävlåda. Jag har alspån i min . Dom gräver i den ibland och i de andra ibland. Det beror nog vad dom är på för humör.

Whippet
2/7/15, 2:51 PM
#10

En sån kan man ju göra själv, ska prova! xD

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: