Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningkinesisk
Läst 1997 ggr
[JoannaStridh]
2012-03-18 10:41

Hur ofta städar du buren?

Bara lite nyfiken! :D

Annons:
[squash97]
2012-03-18 10:51
#1

Det beror väl på, t.ex. Steve, han smutsar ner sin Bur innan man ens hunnit avsluta städningen så åt honom städar jag lite ganska ofta och storstädar en gång i veckan men Camomill kan jag städa åt varannan vecka utan att det blir så smutsigt… :)

Twisted_T
2012-03-18 12:15
#2

Jag städar mina varranan vecka då jag har stora burar och de smutsar inte ner. Jag plockar dock ut mat som de hamstrar i sitt hus och legat lite länge(plockar ut innan det blir gammalt och äckligt). Byter färskmaten varje dag och diskar ut skålarna några gånger i veckan. Basfodret fyller jag på så de har hela tiden och tömmer ut det gamla. 2 av mina har en stor toalett/grävsand och de byts varannan dag då de är så stora och har mycket Sand i som inte använts på en dag. Den 3e hamstern har en vanlig hörntoalett då han uppskattar den mer, den byts varje dag. Diskar rent toaletterna några gånger i veckan vid behov.

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Frosstis
2012-03-18 13:27
#3

varannan vecka, puff stökar inte ner.

Adrina
2012-03-18 14:21
#4

Varannan vecka om de går 2 och 2.

Kanske 3e-4e vecka om de går själva, har dvärghamstrar Glad

[Em_I_Am]
2012-03-18 14:38
#5

Det är lite olika. Mina dvärgar bor i stora burar och de är dessutom jätte duktiga på att gå på toa. Men jag byter all strö 1-2 gånger i veckan. Sanden byts 2-3ggr i veckan (de har stora sandbad). Men jag rör runt i buren varje dag för att hitta gömd Färskmat så det inte ska ligga o bli dåligt.

Burarna luktar absolut ingenting o de känns rena o fräscha vilket både hamstrar o människor gillar :)

[Avarice]
2012-03-18 16:44
#6

För mig blir det ungefär var 3:e vecka. Min stökar inte ner alls men jag byter toalådan varannan dag samt kollar hans bo så att han inte hamstrat på sig massa gammal mat eller kissat där.

Annons:
NinjaKakan
2012-03-18 17:45
#7

Mina herrar är väldigt renliga av sig också, så jag bytar stö helt varannan vecka, och varje vecka så städar jag av hus,tvättar toaletten och sandbadet ordentligt osv. Ibland bytar jag också halva buren varje vecka om jag känner att det behövs.


Zorro_Tiger
2012-03-18 20:16
#8

Jag städar buren 1 gång in månaden eller ca var 3:dje vecka :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Cafesinner
2012-03-19 13:54
#9

Är van vid marsvin där jag städar varje vecka. Helt förbluffad över hur renlig Yuki är :o
Har bytt sandbadet en gång (lär bli typ en gång i veckan) för det är dit han går när han kissar. Annars lär det bli varannan lr var tredje vecka med tanke på hur stort han har och hur lite bajs det faktiskt är:D

Ellenfyrkant
2012-03-19 18:28
#10

#9 Kissar han mest i sandbadet bör det bytas oftare än 1 gång i veckan.

Jag röstade på 1 gång i månaden. Men tycker det är svårt att svara på. Sandbaden städar jag flera ggr i veckan men byter nog inte bottenströ oftare än någon gång i månaden då ingen av mina hamstrar har något särskilt "kisshörn" i ströet. Inredningen rengörs vid behov. De som kissar i sina plaströr t.ex. får dem diskade oftare än annars. Med dessa rutiner luktar det alltid fräscht på rummet. Det som gör lukten är ofta urin hos hamstrar och de ställen där de kissar diskas ju oftare.

Mvh Ellenfyrkant

Cafesinner
2012-03-19 19:09
#11

^ Silar när det är klumpar i.

Nasse.Basse
2012-08-19 20:26
#12

Ungefär en gång i veckan:)

Med vänlig hälsning, Maria

Suskiv
2012-08-24 04:59
#13

Själva buren görs rent sällan. Kanske varje eller varannan månad. Det håller sig rent. Däremot gör vi rent toalåda och huset dagligen.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Annons:
Hamsterlycka
2012-08-24 07:38
#14

Det är lite olika här faktiskt! Varierar mellan varannan och varje vecka som jag städar dem! Jag tror att damerna Lucy och Estelle var grisar i sitt förra liv, hihi! :) Wilgot har alltid väldigt snyggt och prydligt i sin Bur.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[Emma--]
2012-08-24 09:14
#15

Olika. En hamster är dålig på att använda toan så hans Bur måste städas varje vecka ordentligt. Den andra är duktig på att använda sandlådan så där kan man städa den varje vecka och sen ta hela buren varannan vecka. Så har det varit med dom flesta hamstrarna förutom en viss elmer ;P

Upp till toppen
Annons: