Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 5579 ggr
[Em_I_Am]
2012-03-06 17:16

Samla-lådorna: inte dåliga!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag läste på någons hemsida att SAMLA-lådor va så dåliga för att de bland annat fick hamstrarna att känna sig instängda. De sades även bli stressade eftersom de inte märkte när något hotfullt skulle komma mot dom på samma sätt som de gör i en galler-bur där se då skulle se och känna dofter bättre.

Och jag håller med!

Titta vad stressade och frustrerade mina dvärgar är i sina lådor! Det syns ju på långa vägar hur oroliga de är för att ett rovdjur de inte hunnit se ska komma och ta dom.

Länge leve gallerburen!

Annons:
Lojs
2012-03-06 17:19
#1

Naw, vad söt!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Em_I_Am]
2012-03-06 17:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är ännu en stackare som förmodligen kastat sig mot väggen o svimmat av.

Twisted_T
2012-03-06 17:21
#3

#0 Han/hon ligger ju och vilar? Förvånad

Gallerburar är ju inte bra, de kan fastna och bryta ben i gallret när de klättrar. Plus att de ofta biter i gallret så det låter jättemycket.

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

nakuta
2012-03-06 17:22
#4

Gud så söta, ja, fy för samla Tungan ute

Mina guldisar måste då vara hemkt rädda, för dom ligger preis likadant, ibland även på rygg "avsvimmade"Tungan ute

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Twisted_T
2012-03-06 17:22
#5

Den andra såg lite mer stressad ut det kan jag hålla med om. Men gäller ju inte alla hamstrar :) Min verkar trivas bra.

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[Em_I_Am]
2012-03-06 17:23
#6

#2 Haha ja hon va så söt där hon låg. Dessa två bilder är tagna precis nyss. Det är härligt att se "bytesdjur" ligga öppet o sussa tryggt i sina burar :) Kom då att tänka på det jag läste för ett tag sen o blev så full i skratt. Killen som visar magen ligger sådär nästan dagligen.

Annons:
Twisted_T
2012-03-06 17:25
#7

Läste fel trodde du menade att du tyckte så. Blev lite konfunderad. Haha. Kan inte se hur det kan stressa dem?

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

nakuta
2012-03-06 17:25
#8

Ja, kan inte fatta varför man snackar skit om samla, det bästa jag någonsin haft, och kommer nog bara att använda mig av samla sen oxå, de är billiga och stora tycker jag, Tycker dina små dvärgar e ursöta Skrattande

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

[Em_I_Am]
2012-03-06 17:26
#9

Jag hoppas alla förstår att det där med Samla-lådorna är skrivet med ironi. Både jag och hamstrarna trivs väldigt bra med våra lådor.

Sista bilden är på en av mina killar som alltid väljer att lägga sig brevid sitt hus med magen tryckt mot väggen. Vet inte varför han vill ligga sådär på högkant, men han är inte stressad. Hade han kunnat snarka högt hade han gjort det :)

nakuta
2012-03-06 17:27
#10

#9 jag förstod ironin i det hela, och jag älskar samlan själv, och mina hamstrar brukar också sova så öppet Skrattande

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Twisted_T
2012-03-06 17:28
#11

#9 Ja :P Jag har inte sett det här än men är mina stressade av något så blir de ju stirriga. Visst finns säkert de som blir stressade av samla.. men tror inte det är så vanligt. Borde vara mer vanligt att de blir stressade när det är helt öppet?

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[Em_I_Am]
2012-03-06 17:29
#12

haha ja jag håller med er. Jag har bytt ut alla gallerburar mot samlor och jag rekommenderar alla köpare samlor framför gallerburar. Dels för att det finns en liten risk för att fastna och dels för att jag inte vill att mina små bäsar ska klättra upp i taket i en hög Bur o trilla ner o riskera bryta nacken. Men jag hackar inte på de som har gallerburar för det :)

Det är Sookie på första bilden. Det är jobbigt att vara mamma tydligen hihi.

Twisted_T
2012-03-06 17:30
#13

Jag läste lite dåligt så hängde inte med helt, därför misstolkade jag ;) haha

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Annons:
[Em_I_Am]
2012-03-06 17:33
#14

#13 Ja så tänker jag också. Hamstrar som i naturen spenderar mycket tid i sina tunnlar o bohålor bryr sig nog inte så mycket om ifall det är lite klaustrofobi-varning inuti en låda. Åtminstone inte om man sköter sina djur väl och låter de komma ut o motionera ordentligt :)

Jag såg texten jag läste bara som okunnigt struntprat, men just idag när jag gick in o såg de båda två ligga helt öppet i djup sömn kom jag att tänka på det igen o kunde inte låta bli att skratta. Mina sötnosar <3

[Em_I_Am]
2012-03-06 17:35
#15

Haha det är lätt hänt Linn. Jag såg själv sen att man kunde misstolka min ironi eftersom jag inte använt några smileysar eller något. Så jag skrev bara till det så ingen missuppfattar mig o blir förbannad haha.

Roxie
2012-03-06 17:58
#16

Gud så söta! En period hade jag i princip bara plastlådor men bytte senare till dunaburar och akvarium.
Vissa av hamstrarna gick bananas när de fick flytta in i ett akvarium. Det blev helt enkelt för mycket för dem. Men en dunabur gick bättre :)

Sen har jag exempel på en hona här hemma som ärr född och uppväxt i akvarium. Hon fick nyligen flytta till en stor maxiduna, men detta gick ju inte alls! :P

Det är otroligt individuell, och det går verkligen inte att säga att SAMLA-lådor är dåligt. För vissa hamstrar funkar det hur bra som helst!

// Sofia

[Em_I_Am]
2012-03-06 18:03
#17

Ja så tror jag också det kan vara. Jag är iaf glad över att alla mina trivs bra i lådorna eftersom jag själv tycker de är bra. :)

Twisted_T
2012-03-06 18:44
#18

Haha såg först ut som han grävde på #2. Haha vad sött att han ligger så och sover.

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[Em_I_Am]
2012-03-06 20:55
#19

Haha nej han gör ju inte det. Han sover stenhårt. Man kan knacka på lådan utan att han vaknar. Han vaknar först när man öppnar buren för då tror han man kommer med nåt gott Tungan ute

NinjaKakan
2012-03-06 20:59
#20

Ja samlalådor är SÅÅÅ HEMSKA :O Mc muffin hatar sin 130 liter så han har sagt att han vill bo i en transportbur ist.. Oskyldig

Och Kakan avskyr också sin, tycker den är sååååååååååååå hemsk.

skämt åtsido, så är det den bästa buren jag någonsin haft! :D Och hamstarna håller med ^^


Annons:
[Avarice]
2012-03-06 21:02
#21

Äh, blir så less på folk som anser sig vara kvalificerade att dömma ut andra djurägares hantering osv och att de inte inser att allt inte är svart och vitt. Fast då menar jag ju sånna här saker som denna tråden handlar om, inte om t.ex hamstervadd som det finns massa bevis på att det är farligt.

Fortsätt ha era samlalådor och ha dem med stolthet Flört

Twisted_T
2012-03-06 21:10
#22

#19 Haha jag har också en sån going. Han sover dock helst i huset men kan somna lite var som ibland. Sen vaknar han alltid så fort man prasslar och grejar i buren och kommer för att kolla om maten är på gång.

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Roonja
2012-03-06 21:14
#23

hahah! Såå söta! Man dör ju. Jag älskar samla lådorna, tycker dem är bäst, och det verkar som hamstrarna också gör det! Flört

:holmgreen:
2012-03-06 21:15
#24

Åh små mysisar Kyss

Nu var det några år sen jag hade dvärgar, hamnade här av en slump xD Men riktigt söta :)


Cafesinner
2012-03-07 17:40
#25

Isf hade det ju varit samma med duna. Plast som plast. Fjanterier!
Söta små tussar:)

Michaela-N
2012-05-02 21:29
#26

Brukar de trivas i Samla-lådor? Vilka storlekar har ni?

Alice98
2012-05-02 21:41
#27

Oj!

Jag som hade har funderat på att kanske skaffa en SAMLA-låda till mina 2 nya vintervita. Är dom så oroliga och rädda så tänker jag inte skaffa mig en SAMLA-låda.. Det får bli en duna för dom 2, tror jag :)

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

Annons:
Alice98
2012-05-02 21:44
#28

Jaha, skrev du det med ironi.

Lätt att vi nybörjare går på detta… Skrikandes

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

Michaela-N
2012-05-02 21:44
#29

#27 Det var ironiskt skrivet.

lolove_animal
2019-03-11 17:20
#30

Jag trodde seriöst att du menade allvar! Gallerburar är ju inget bra alternativ då hamstern kan klättra högt och sedan ramla ner och skada sig eller bita i gallret. Han bli lite frustrerad där…😂 phu tur att det bara var skämt!

Ellrose
2019-03-11 17:35
#31

Tycker att namnet ska ändras lite, nya på hamstrar kan bli rädda för att skaffa samla som är 1000 gånger bättre än gallerburar. Själv blev jag lite rädd och tänkte nu har en hamster gnagigt sönder samlan och på det sättet dött, så jag skulle be amin att ändra namnet så att folk förstår ironin med den, många här är yngre så dom kanske inte förstår.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Cireea
2019-03-11 21:58
#32

#31 Jag ändrar rubriken!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: