Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 930 ggr
Charlie2006
8/17/11, 1:03 AM

Hane sökes för parning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte söka redan nu efter en hane till min caramel tjej här hemma. Hon är 2½ månad nu, så det är ju ett tag kvar. Hade tänkt para henne i november, december eller januari

Tänkte vara ute i god tid om man säger så. Såklart vet jag ju inte säkert om hon skulle passa till avel när det är dax.

Hon heter Fairthorpe och är caramel långhår. Bär ev på rex. Finns endast långhår i hennes stam. Bär på svart, rost och cinnamon.

Söker då en stor och kraftig hane, med fint huvud. Han ska ha ett trevligt temprament, men om han är lugn eller mycket motor i spelar ingen störe roll.

Vill att hanen ska vara en av dessa färger: nf umb, rost/rost umb, cinnamon/cinnamon umb, koppar, mink eller sobel/sobel bö. Skulle även kunna tänka mig en hane i en annan färg Glad. Söker endast en långhårig hane, med/utan satin eller rex.

Denna hane vill jag endast använda till att para med, alltså inte köpa.

Hör av dig via pm:a eller min mail magnussonfrida@hotmail.com , om du har den rätta hanen för min Fairthorpe.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Annons:
UlrikaD
8/17/11, 1:21 AM
#1

Kan du inte ha pojken från Sofia till henne?

Charlie2006
8/17/11, 1:27 AM
#2

#1 Hade tänkt para Colorado med Juno

ev så blir det att jag para Colorado med Fairthorpe också, men tänkt att i sin tur kunna para henne med en av avkommorna efter Colorado och Juno eller tvärt om Flört.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

UlrikaD
8/17/11, 1:29 AM
#3

#2 Då är jag med igen.Skrattande

Charlie2006
8/17/11, 1:29 AM
#4

Iförsig det kan jag ändå, men då blir det mindre hampisar som är släkt här hemma.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Be-Bopz
8/17/11, 2:02 AM
#5

Vill du låna hem hanen eller hur är det hela tänkt?

Vem är honan efter?

Charlie2006
8/17/11, 2:14 AM
#6

#5 Hade väl tänkt att låna hem hanen, men kan även låta dom paras hos hanen om det skulle vara så.

Hon är efter Exentrion's Ginova, sobel bö och Royalz Iron Maiden, nf.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Annons:
mocchino
8/17/11, 12:06 PM
#7

En liten fråga bara: Du skriver att hon bär på svart, rost och cinnamon. Rost är hon ju direktbärare av iom att hennes mamma är rost så den hänger jag med på men hur vet du att hon bär på svart och cinnamon när du aldrig parat henne? :)

Själv tycker jag du ska gå och sno en av Ulrikas alla snyggingar! ;P Du kan göra det fort när hon inte kollar! ;)

// Nathalie

Bulba
8/17/11, 12:15 PM
#8

Vet inte om det är av intresse men jag och Kajsa (KaizoR) får ju eventuellt hem en sobel roan hane (inte spikat) från england slutet av september/början av oktober.

Vi kan inte säga säkert då vi inte bokat flyg än och sen kanske det blir honor vi tar hem också men skulle det vara av intresse? Glad


Charlie2006
8/17/11, 2:08 PM
#9

#7 Det finns några choklad på mammans sida och dove finns det på pappans sida och offwhite rö finns det på mammans sida. Hennes mamma är ej rost, utan sobel bö ;). Sen måste det ju finnas cinnamon/rödögd på hanens sida för att det ska ge utfall på kullen, även rost är ju så.

#8 Det kan nog vara av intresse Glad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

mocchino
8/17/11, 8:34 PM
#10

#9 Bö sobel = creme+rost+umb så hon är ju rost fast inbakat med annat. ;) Det var så jag menade. :)

Men bara för att det finns i stamtavlan finns det ju inga garantier för att hon bär på det utan det enda man kan säga med säkerhet är ju att dom är direktbärare av det föräldrarna är. :) Allt annar är ju bara ett lotteri mer eller mindre.

// Nathalie

Upp till toppen
Annons: