Annons:
Etikettandra-djur
Läst 7268 ggr
[LoveNasse]
11/29/09, 10:07 PM

OT Hjälp med prissättning! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla nu är det såhär att jag skulle bli jätte glad om ni ville hjälpa mig med en sak. Jag ska nämligen sälja mina schleich hästar och lite andra leksaks häst saker. Jag tänkte sälja allt tillsammans som ett "paket" och behöver hjälp med att sätta ett lämligt pris. :)

Det som säljes (allt tillsammans) är:

5 gubbar (4 som kan rida och en som går)

3 set med sadel och träns

Western, dressyr och Allround

12 stycken hästar som kostat ca 40-60 kr/styck

1 föl (Kostade 30 kr)

11 övriga djur ( 30 - 60 kr styck)

1 Stall med tre boxar och avtagbart tak

Pris pall med tre priser

Staket 25 delar

1 ute box

3 Staket delar som man kan ha som padock

1 hinder

1 grimma

3 täcken

+ 19 smådelar (mat, gräs, hinkar, träd etc. )

Vad tycker ni är ett lämligt pris för detta?

Tack på förhand!

(allt är i jätte bra skick utom någon repa på nån av hästarna)

Annons:
Imasy
11/30/09, 9:46 AM
#1

Jag har ingen aning om vad detta kostar till ordinarie pris, så jag har lite svårt att sätta ett pris på det som begagnat också.

Men det ser ut att vara sådant där svindyrt krafs från BR typ (som dessutom går sönder efter två dagar Tungan ute) Flört

Nej, men skämt åsido, hur mycket skulle du få betala för detta om du hade köpt det från affären idag?

Ska du sälja det på blocket, tradera etc?

[Tovab]
11/30/09, 9:50 AM
#2

Eftersom vi inte får reda på vad allt kostar så äre lite svårt att hjälpa till med prissättning ;) Men på fölen kanske jag skulle sätta 15-20 kr. Dom större hästarna kanske 30kr. Hur mycket köpte du stallet för? :) Skriv gärna köpepriset på allt så blir det lättare att hjälpa dig med nya priset ;) sadlarna/täckena och tränsen kan du nog inte få så mkt för heller. Jag skulle inte köpa ett sånt leksakstäcke för mer än 5 kr typ XD Men skriv gärna vad allt kostade som nytt så kan jag försöka hjälpa dig så gott jag kanGlad

[LoveNasse]
11/30/09, 9:17 PM
#3

#1 #2

Jag hade tänkt sälja allt tillsamans som ett "paket".

Det är komplicerat för allt hör inte ihop utan kommer från lite olika paket.. men själva stallet , staket, padock och små sakerna kostar tsm runt 500 kanske.. xP

Och alla djur och hästar kostar runt 1700 tsm ungefär :)

Roxie
11/30/09, 9:21 PM
#4

Jag tror inte du kan vänta dig mer än 500kr för allt. Faktiskt. Men man vet aldrig. Du kan ju alltid lägga upp det på tradera, så får de lägga bud.

// Sofia

Imasy
11/30/09, 9:34 PM
#5

#3

Så då kan man alltså säga att du har betalat totalt ca 2200 kr för det?

Testa att sätta 1000 kr i pris då, och skriv vad nypriset är på ett ungefär, så känner folk att de gjort ett fynd ;) Och så finns det kanske en viss prutmån också?

Eller så säljer du sakerna i små paket/ styckevis på tradera tex? Vet inte hur pass populärt detta är? Själv håller jag ju ett öga på tex brio tågbana, lego etc på tradera, och typ EN kort rak skena går loss på hundra spänn Förvånad Kan ju säga att när ungen har tröttnat på sin tågbana åker den ut på tradera, så han han både körkort, bil och villa betald Flört

[LoveNasse]
11/30/09, 9:50 PM
#6

#4 Nej kanske inte.. 500 var priset jag själv funderat på :P

För som sagt får man aldrig mycket för begagnade saker ..

#5 Joo sjjävklart ska jag ha prutmån :)

Vi har föresten massa brio räls som ligger och skräpar.. lite tågstationer och broar och tåg oxå om du är intresserad kan man kanske komma överens om något :)

Annons:
[Tovab]
11/30/09, 10:05 PM
#7

#6 500-700:- går nog bra för allt ;)

[LoveNasse]
11/30/09, 10:08 PM
#8

#7 okej jag ska nog sätta ut det på typ 600 med lite prutmån :P'

tack för svaren! :D

[LoveNasse]
12/1/09, 5:26 PM
#9

:)

[Tovab]
12/1/09, 5:54 PM
#10

#8 blir nog super!Skrattande

[Sniff]
12/4/09, 11:31 AM
#11

Hehe, jag och lillsyrran samlar på dom där hästarna;) Vi har runt 30 st(A) (Har jag för mig…)

[LoveNasse]
12/4/09, 10:56 PM
#12

#11 Jaa dom e ju så fina =)

Nicolina
12/4/09, 11:21 PM
#13

Oj… sådana där hästar (eller liknande?) lekte jag och mina två bästa kompisar med ute på gräsmattan^^ Vi byggde stall och hinderbanor av nyklippt gräs. Men idag är nog mina pollar ute på vinden nånstans långt ner i en av alla påsar med leksaker.

Men betala 500:- för det? Aldrig ; )
Och inte till ett barn som ska leka med det, och dessutom begagnat. Eller har det samlarvärde eller nått idag?

Annons:
MajaL
12/4/09, 11:39 PM
#14

Det är ju modellhästar. =)

Har varit samlare, vissa kostar ett par tusen, beroende på utgåva och skick.

Är de i bra skick så ta ca 30-40kr. Tyvärr finns det många, och kostar inte så mycket som nya i affär.

Men du har en riktigt fin samling. =)

Dra av ca 20kr på respektive sak, från ordinarie.

Se vad det blir. Annars kan du ju sälja de till högst bjudande. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

[LoveNasse]
12/5/09, 3:35 PM
#15

#14 okej tack :)

Jag har en kompis som sålde sina 20 hästar för tusen kronor =)

Panda156
3/26/15, 1:41 PM
#16

Jag skulle vilja köpa staketet om de e ok? Hur mycket kostar det??

Cireea
3/26/15, 2:30 PM
#17

#16 Den här tråden är flera år gammal och TS är inte medlem på iFokus längre.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: