Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2719 ggr
[Emma-Rhino]
1/18/10, 7:26 PM

Älskling leksak. & Farliga leksaker?

Hej allihop.

Jag vet att det finns en massa olika trådar om leksaker. Men nu ska jag köpa en massa nya saker till Rhino och jag undrar om någon har köpt någon leksak som varit farlig och som hamstern skadat sig på. Tänkte mest på vippbrädan. Någon som kan ge lite feedback om vippbrädan eller andra farliga leksaker?

Sen undrar jag vilken leksak som din hamster gillar mest!

Annons:
Tinwe
1/18/10, 7:55 PM
#1

Mina hamstrar gillar inte leksaker så mycket, dem gräver hellre.. xD Men krukor är favoriter! Alltid kul att stå och glo på dem, hoppa på dem och springa runt dem XD

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

SandyCipper
1/18/10, 8:01 PM
#2

Det klassiska, toarullar är min favo! men jag har lindat ritpapper runt dom och satt i hop 2 och 2 så dom kan gå lite olika vägar , hehe ;p

[Emma-Rhino]
1/18/10, 8:02 PM
#3

haha Skrattande okej, va bra för din polånbok! Min verkar rätt så uttråkad av det mesta jag skaffat utom sandbad och hjulet.

[Thraxou]
1/18/10, 9:22 PM
#4

Det mina hamstrar tycker är kul att ligga i trähuset, i glassburkshuset, rulla i sandbadet, äta och gnaga. Glömde jag säga gnaga? För det är deras favoritsyssla nummer ett Tungan ute

För att aktivera dom lite kan man hänga upp kräckers/fröstänger i taket så kan dom jobba lite för att äta det mumsiga. Samma princip gäller vid alla "hängmatsleksaker", häng upp något gott och låt dom jobba lite för det. 

Tillräckligt lågt för att kunna nå det, men inte nere vid marken. Har man ett hus som har en någorlunda plant tak kan man hänga det ovanför det, eller ovanför något annat, eller bara ovanför marken. Det beror på hur buren set ut Glad 

Det här är något mina hamstrar tycker är roligt, och jag antar det är lite som i naturen, att jobba för maten. Men dom har alltid tillgång till fröblandning.

[Emma-Rhino]
1/18/10, 10:03 PM
#5

Smart, jag brukar bara lägga ner maten i sanden så hon får gräva lite för att hitta den. Hon älskar fröstänger så det var en bra ide. Har alltid varit rädd att hon inte kommer åt dom så jag brukar ha dom lätt tillgängliga =)

Mer roliga saker, eller mindre roliga. =)

BMEXX
1/18/10, 10:55 PM
#6

Min har tydligen blivit vuxen och tycker inte om leksaker längre men hans pringles rör är en favorit.

De där men att göra mat svåråtkomligt ska jag däremot pröva.. brukar iaf gömma en näve frön i spånet som han får leta efter:9

Kan inte komma på någon dålig leksak som jag har varit med om…

// Pabblo

Annons:
nello4ever
1/18/10, 10:59 PM
#7

Min fd. hamster hade sånna där metallspiraler, de ska jag ALDRIG använda igen! Min lilla tjej fastnade med benet i en sån, och bröt det nästan! Usch vad rädd jag blev när jag kommer in på rummet och ser min älskling hänga i benet! Paniköppnar buren och lirkar loss den skrikande hamstern! Hu ryser när jag tänker på hur det kunde ha gått:(

BMEXX
1/18/10, 11:01 PM
#8

metallspiraler? menar du Hjul eller va? usch vilken tur att du kom i tid iaf!

// Pabblo

[Hamster95]
1/19/10, 9:26 AM
#9

Jag har en skallra för bebisar till dem, Brummas favoritleksak Skrattande Hon liksom rullar över den så att den börjar låta, det tycker hon är jättekul. Totte är extremt svårroad, bara hjulet duger XD Bamses favoritleksak är en äggkartong ( fattar inte nöjet men han klättrar ofta in där och stökar XD)

nello4ever
1/19/10, 1:36 PM
#10

#8 Nej, det är någon slags ståltråd som går upp i cirklar som typ ett rör att klättra i/på. Suger på att förklaraObestämd Ajja köp INTE sånna de som fattar vad jag menar! Jag hade tur som hittade henne i tid!

[Emma-Rhino]
1/19/10, 2:28 PM
#11

#10 Ja det hade du. Gud va hemskt. Stackars liten… Precis det jag menar, marknaden har inte så mkt och det verkar inte som om de testar sina saker heller. Deras hamstersaker är om ni frågar mig alldeles för små och så himla dyra.

nello4ever
1/19/10, 3:15 PM
#12

Mm… Min kompis hade också såna där "rör" som jag skrev om men hon hade inte samma tur! När hon hittade sin lilla dvärgis var den redan död, hon var så ledsen att hon slutade med hamstrar helt och hållet, och sålde de andra hampisarna:(

[Emma-Rhino]
1/22/10, 7:39 PM
#13

Hur ligger det egentligen till med hö? Är det farligt eller inte. Nu tänker jag främst på ett litet hus av hö som jag tyckte var gulligt. Är det farligt å få i sig?

Annons:
Tinwe
1/22/10, 8:18 PM
#14

#13 En hamster ska inte ha hö.. Om de hamstrar det så kan höet sticka hål på deras kindpåsar, inte bra det :/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

91Marran
1/23/10, 4:09 PM
#15

#13 ett hus av hö är inte farligt såvida de inte börjar äta på det.

Mvh
Mig

BMEXX
1/23/10, 6:04 PM
#16

Tror inte heller det kan vara så farligt när det väl är i huset, tror knappast hamstern bestämmer sig för att proppa kinderna fulla bara för skojs skull(dock kan det ju hända) fast personligen tycker jag att dasspapper är bäst:).

// Pabblo

noraa
12/21/14, 8:47 PM
#17

är den här farlig? http://www.zoo.se/produkter/smadjur/lek-aktivering/leksak/natural-living-stroh-spielzeug.html fick med den i en julkalender för smådjur men osäker på om jag ska ha den i hans Bur.

AnnaCEC
12/21/14, 8:53 PM
#18

#17 jag har en sådan till min tjej, fick med den av uppfödaren så är nog inte farlig :)

Anna och de små liven

Dvärgvädur
12/21/14, 9:30 PM
#19

#17 Den är helt ofarlig. Putta inte gärna upp gamla trådar :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: