Annons:
Etikettguldhamster
Läst 7843 ggr
miamoa
2010-03-10 21:52

Hjälp!!! Vår hamster har rymt!!!

Hej alla på listan!

Vi har en liten underbar guldhamster som på något sätt lyckats ta sig ur sin dunabur och rymt.

Finns det någon med erfarenhet av detta! Vi har fått stöd av vår uppfödare och tips om att lägga ut mariekex för att locka fram henne.

Men det är helt tyst vi hör ingenting, hon har nu varit borta i 1 1/2 dygn. Var uppe i natt också, men som sagt inga ljud alls, snyft!

Jag tycker det är helt otroligt att inte burarna har tillräckligt små springer så att det skulle vara omöjligt för henne att rymma.

Är jätte tacksam för tips eller andra uppmuntrande ord om hamstrar som återfunnits!

Vi saknar henne jätte mycket hon är jätte tam och otroligt charmig!

/Mia och dottern Linn

Annons:
Cindy S
2010-03-10 23:50
#1

Har du sett till att hon lätt kan ta sig tillbaka i buren själv? Kanske lägg något riktigt gott i buren (och eventuellt tillverka en stege som hon kan ta sig in i buren om hon inte redan kan det) och se om hon kommit hem över natten?

Annars kanske det skulle funka att gå och "lyssna" på möblerna. Kanske hon gömt sig i en soffa och du kan höra henne?

I sista fallet kanske du behöver ta ditt en hund som kan sniffa reda på henne, men då kan hon ju blir skrämd och springa iväg.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

TildaH
2010-03-11 08:21
#2

Har ni kollat alla små skrymslen? T ex bakom element (var en tjej som ganska nyligt hittade sin bakom ett element). Finns de ngt hål in i garderober (har vi i vårt hus)? Bakom kylen? Som redan nämnts i ngn möbel? Eller ngt annat konstigt ställe som ser spännande ut om man är hamster. Kom ihåg att hon tog sig ut ur buren, alltså har du där ett riktmärke hur litet hon tar sig igen, dvs överalltRynkar på näsan

Man kan även stänga dörrarna till varje rum o lägga ut mat i varje, så man ser om de försvinner ngnstans.

Hoppas hon kommer fram snart, hade själv borta min kille i knappt 15min och jag höll på att få hjärtsnörp tills jag hittade honom…

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

 

miamoa
2010-03-11 10:35
#3

Tack för tipsen!

Får ta och undersöka alla skrymslen igen, suck! Det konstiga är att man inte hör henne, inte änns på natten!

Vi har sett till att hon kan komma i buren själv och lagt Mariekex överallt!

Vi har två hundar hemma redan, men de är helt ovetande om hamstern. Men skulle hon dyka upp i de rum där hundarna får vara så hade de garanterat sagt till! Men som ni skriver så kanske det gör henne mest rädd.

Vi lever på hoppet än….

91Marran
2010-03-11 19:42
#4

det kommer att lösa sig. de flesta hamstrar kommer fram på kvällen när de blir hungriga. vet en djuraffär där dvärghamstrar hade rymt ur buren. de levde 3v senare, när de hittades..

Mvh
Mig

TildaH
2010-03-12 07:58
#5

Hittat ngr spår (eller hela hamstern) ännu?

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

 

miamoa
2010-03-12 09:59
#6

Nu har äntligen Ninni kommit tillbaka : ) Det blev en riktig solskenshistoria. Hon hade gömt sig i en vattenkanna i tvättstugan och vi hittade henne i morse eftersom jag lagt ut en skål med mat där. Så nu är tre dygn i förtvivlan äntligen slut : )

Hon var lite blöt och hungrig men annars välbehållen!

Tack alla för omtanken!

Idag ska vi ge extra gott till Ninni och pyssla om henne extra mycket : )

Annons:
Tinwe
2010-03-12 10:29
#7

#6 Puh! Så skönt! :D Härligt att det gick bra och att hon var välbehållen :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[Sniff]
2010-03-12 10:46
#8

#6 Vad skönt att hon är tillbaka! :D

Superstars
2010-03-14 13:33
#9

Ett lyckligt slut av en 3 dagar lån oro och ängslan! Det värmer mitt hjärta att hon är där hon skall vara nu och välbehållen.Glad

TildaH
2010-03-14 16:52
#10

Skönt!

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

 

Oliver-the-hamster
2010-10-15 22:03
#11

Min hamster rymde en gång 2 dagar senare låg hon på min kudde och sov!GladTur att ni hittade henne.Mitt problem var att hon var en baby-dvärghamster!

Sarah9
2010-10-16 19:19
#12

Min hamster brukar vara i mitt hus dänere på kvelarna  Glad    men ibland är jag litte orolig att hon ska rymaObestämdRynkar på näsan

Nadia_hamster
2019-04-07 14:14
#13

Vad synd hoppas du hittar din hamster! Lägg ut mjöl på olika ställen där du tror din hamster är på så sätt kan du ju se om hamstern varit där! stäng alla dörrar och fönster

Annons:
Cireea
2019-04-07 14:40
#14

#13 Den här tråden är nio år gammal. Titta på publiceringsdatum INNAN du kommenterar. 

Läs dessutom igenom kommentarerna i förväg så ser du att hamstern blev hittad.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: