Annons:
Etiketterguldhamsterhälsabeteendekosthållning
Läst 4483 ggr
ememem
3/2/10, 9:48 AM

Vagel

Hej,

Min dvärghamster har fått det jag tror är en vagel på ögonlocket.

Finns det nåt man kan göra för att ta bort den eller underlätta eller försvinner den av sig själv som hos människor?

  • Redigerat 3/13/23, 6:05 PM av Cireea
Annons:
[iurochskur]
3/2/10, 9:50 AM
#1

Jadu, detta vet jag inget om…men verkar den inte försvinna eller du är orolig så kontakta veterinär.

Roxie
3/2/10, 10:08 AM
#2

Vaglar försvinner oftast av sig själv. Och även om den inte försvinner så har de inget ont av den. Men ser du att den växer eller blir röd och inflammerad så bör du kontakta veterinär. Eller om din hamster verkar besvärad av den, kliar sig eller så.

// Sofia

ememem
3/2/10, 11:45 AM
#3

Tack. Han verkar inte bry sig om det men jag har mailat en veterinär för att se vad de säger också.

Tinwe
3/2/10, 2:01 PM
#4

Min hamster hade en vagel (trodde vi) men det visade sig vara en vårta, hon störs inte alls av den :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Kattleyannaaaaa
8/8/15, 12:28 PM
#5

Min hamster har fått en liten vagel, den verkar inte störa men den bara sitter där den är ganska liten och beige inte röd eller så du kan se om de INTR försvinner på högst 1 månad kontakta vett det ska jag göra ! Men undersökning kostat upp till 700 så va beredd! Hoppas allt blir bra

Anna O.
8/8/15, 2:32 PM
#6

Vagel är inget farligt, oftast är den inte så stor och gör ingen skada. Blir den större, inflammerad eller bara annorlunda så bör du kontakta en veterinär.

Annons:
dvärghamstern04
8/9/15, 9:02 PM
#7

lägg ut en bild

C
3/13/23, 3:38 PM
#8

#0: Hej! Hittade detta inlägg när jag sökte info ang vagel på dvärghamster. Tänkte berätta hur jag gjorde och fick bort en vagel. Hon verkade inte så besvärad av den men den var stor! Jag köpte Noviform på Apoteket och har smort in henne lätt i ögonkanten 1-2 ggr per dag (beroende på hur man får tag på henne). Hon har inte tyckt det varit speciellt besvärligt. Redan efter 2 dagar var det markant bättre och efter 1 vecka nästan helt borta. Puh.

HaMsTeRpLaMsTeR123
3/13/23, 5:45 PM
#9

#8: detta är en gammal tråd! Det kan vara svårt att veta när man är ny här, men man vill ofta inte att de puttas upp.
Mvh :)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: