Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 3626 ggr
mjeanettek
2013-01-09, 08:36

Kindpåse utanför munnen - operation - information

Vår älskade Didi fick helt plötsligt kindpåsen utanför munnen! Jag ringde veterinären som frågade om jag ville betala för att rädda henne eller avliva då dvärghamstrar inte kostar mer en 150kr… Självklart valde vi att rädda henne om veterinären sa att hon skulle få ett bra liv med bara en påse!

Veterinären var i utgångspunkt väldigt negetiv om Didi skulle överleva, men vi skulle få svar efter 1,5 timma. Det blev en fruktansvärd väntan…

När verterinären ringde igen så fick vi besked om att Didi var en stark och mycket fin dvärhamster på 60g som inte bara hade överlevt men som också redan snurrade runt i buren!!!

På kvällen så var jag osäker på om hon faktiskt skulle överleva… Hon snurrade och ögonen var nästan inte öppna! Fick besked av veterinären att ge henne vatten med sprutan, medicin och mat med sprutan till på torsdag (tisdag igår).

Det blev en låååång natt, men vakning 1 gång i timmen, men imorse var Didi i full fart med att slicka sig och riva i stygnen!!!

Så i 2 dagar blir det specialmat med spruta och sen introdution till vanlig mat igen. Vi hoppas att hon snart är i full fart igen och gläder oss till en chans till att vara med henne!!!

mjeanettek
2013-01-09, 08:36

Pris på operation (i Norge)

mjeanettek
2013-01-09, 08:37

Medicin

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[sara&skrållan]
2013-01-09, 08:49

Men oj vad hemskt!!!  :(

Hoppas att hon klarar sig och får det bra med bara en påse !

Kämpa på ! ;) Kramar från oss! /sara,emil & skrållan

Fiona1234
2013-01-09, 13:10

Hoppas det går bra för henne :) Är det kindpåsen på första bilden ?

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

mjeanettek
2013-01-09, 13:24

Ja det stämmer. Den var jättestor och sprack mens vi väntade på veterinären. Blev akut operation!

Emmny
2013-01-09, 17:02

Jag haft exakt samma problem ! Först sydde vi fast den och hamstern tog upp stygnen och då tog vi bort den ena påsen och Han levde i 2 år, fick ett bra liv även efter det :)

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

DrJones
2013-01-09, 18:16

Vad är det osm gör att den "trillar ut" ? För det är väl att den är "utochin"? eller är kindpåsen typ..lös..och halkar ur sin grop?!

stackarn! Vilken kempe! :) krya på dig Didi!

UlrikaD
2013-01-09, 20:58

Trodde först att det var ditt finger på första bilden. Håller alla tummar och tassar för att hon blir bra igen nu!!

mjeanettek
2013-01-10, 09:10

Idag skall vi på kontroll hos veterinären! Men nu äter Didi igen och springer för fullt i löphjulet :)

[sara&skrållan]
2013-01-10, 14:36

Åh vad skönt att hon verkar vara på bättringsvägen ser jag ;)

En äkta liten kämpe det där ;D

Lycka till på kontrollen !

[etsan]
2013-01-10, 18:47

Oj vilken kämpe!

Upp till toppen