Annons:
Etikettguldhamster
Läst 885 ggr
Vanessa Fantini
2017-09-24 13:17

Vilken vattenflaska?

Hej! Har byggt en ny Bur till min guldhamster och undrar vad för vattenflaska jag ska ha till henne. Buren är egengjord och har inget galler, alltså det är väggar av ”Linmon” från Ikea och sedan en glasskiva längst fram. Vet inte hur jag ska fästa vattenflaskan eller vad det finns för lösning att sätta fast den på väggen. Just nu har jag en lösning hjälp av en toarulle som jag gjort ett hål i så att flaskan sitter i rullen. Men tyckte inte det funka så bra för det blev ostadigt i spånet och den ramlar omkull och lutar bakåt. Snälla hjälp!

Annons:
[KatarinePierce]
2017-09-24 13:41
#1

Vattenskål?

Vanessa Fantini
2017-09-24 14:31
#2

#1 ja kan ju vara ett alternativ men hört att flaska är bättre och mer hygieniskt. Så helst flaska

[KatarinePierce]
2017-09-24 14:47
#3

#2 vattenskål är väldigt bra :) hamstern får alltid i sig vatten,i vattenflaska kan det börja bilda alger och att hamster kanske inte får i sig vatten

Kex!
2017-09-24 16:52
#4

Mitt tips är att använda en flaska i glas! Då hamstrarna ej kan gnaga på dom, jag har ett terrarium och ett akvarium så stötte på samma problem men köpte helt enkelt vattenflaskhållare från djurmagazinet :) Dom är gjorde i trä och har en stabil botten

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

PuffeSnutt
2017-10-28 12:48
#5

Jag gjorde ett hål i en toarulle och tryckte in den långa saken genom hålet. Det är svårt att förklara :D

Äta, Sova, Netflix<3

PuffeSnutt
2017-10-28 12:49
#6

Jag märkte nu att denna tråd är en månad gammal. Hoppas det löste sig! :D

Äta, Sova, Netflix<3

Annons:
Upp till toppen
Annons: