Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1528 ggr
[KatarinePierce]
2017-09-11 07:13

Bara jag?

Hej

Är det bara jag som stör mig på när djuraffär på deras hemsida skriver att dem vet allt om sånt? :/ Sen när man ska besöka affären och dem säljer djur. Så bara har det gått i emot allt dem har sagt.

Annons:
vendelay
2017-09-11 22:24
#1

Nej, jag tror (och hoppas) att de flesta med lite vett blir irriterade på sån okunskap.

I en affär hade de en skylt med "att köpa" grejer för din första hamster / marsvin och både saltsten och mineralsten stod med. När jag påpekade att de inte bör ha sånt nickade de bara och sa typ att jag inte ska tro på allt jag läser på internet och nästa gång jag kom hade de gömt skylten lite men den stod fortfarande framme… Needless to say, jag handlar inte där mer.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[KatarinePierce]
2017-09-12 07:33
#2

Exat. Hatar sånt. T ex så ska man ha hö till hamstern eller halm som den ska äta

-Aida-
2017-09-12 11:01
#3

När jag jobbade i djuraffär så hade personalen kunskap om djuren de sålde, det var deras leverantörer och kunder som hade krav på dom, det var inte alltid dom höll med men de var tvugna att sälja vissa varor ändå pga påtryckningar, de försökte rekomendera annat men vissa kunder är envisa. Det är inte mycket själva butiken kan styra över.
Sen kan länsstyrelsen ställa krav på djurens behov, gnagare som bäddar tycker de behöver hö som bomaterial bland annat som typ råttor.

Upp till toppen
Annons: