Annons:
Etiketthamster
Läst 1228 ggr
vendelay
8/25/17, 2:50 PM

Veterinärbesök, hur ofta?

Som vissa av er kanske vet hamnade en liten dvärghamster i vårt hem för drygt ett halvår sen. Det första vi gjorde var att åka till veterinären för att se till att allt var okej. Mina katter åker jag med en gång om året (och om det skulle behövas förstås!) men hur ofta ska en åka med hamstrar? Jag har förstått att det är ovanligt att försäkra hamstrar så en kanske bara brukar åka till veterinären om en ser att något är fel?

Hur ofta åker du till veterinären med din hamster?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Cireea
8/25/17, 3:12 PM
#1

Jag åker bara in om det behövs.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

-Aida-
8/25/17, 3:27 PM
#2

Min hund kollas en gång om året men min hamster kollas när det behövs.

united
8/25/17, 3:29 PM
#3

När det behövs bara. Hade ingen aning om att folk åker in till vet med sina djur "bara för att kolla att allt är ok" Tycker man ser på djuret om det beter sig som vanligt, äter dricker och verkar må bra. Då åker jag inte till vet. bara för att. Inte med katten heller.

vendelay
8/25/17, 4:19 PM
#4

#3 Jag åker med mina katter för att de ska vaccineras en gång om året 😎

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

UlrikaD
8/26/17, 4:17 PM
#5

Många djur kollar man ju igenom samtidigt som den årliga vaccinationen. Men hamstrar behöver ju inte det. Så jag åker in om dom blir sjuka helt enkelt. Dom flesta hamstrar har turen att leva ett friskt liv utan att behöva träffa en veterinär. Men det man ska ha i åtanke är väl att hamstrar är bytesdjur och visar så lite som möjligt att den har ont eller mår dåligt. Så när man som ägare ser att hamstern verkar trött, slö och hängig då kan den ha mått dåligt en stund och lyckats dölja det.

💕alizzen💕
8/26/17, 7:32 PM
#6

Jag åker till vetrisen när det behövs. Tkr oxå att man ser på sin hamster när den beter sig onormalt eller har ont någonstans. Jag tycker heller inte att du behöver åka oftare än nödvändigt.

Annons:
vendelay
8/29/17, 12:12 PM
#7

Tack så mycket alla!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Katti
9/4/17, 6:50 PM
#8

De flesta veterinärer vet inget om hamstrar och ser garanterat betydligt sämre än ägaren om allt inte står rätt till. Dessutom är det ju lättare att se om allt är som vanligt i hemmiljön än på ett nytt ställe där djuret blir stressat.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

vendelay
9/4/17, 8:03 PM
#9

#8 Bra poäng!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

annlen68
9/11/17, 11:17 PM
#10

Åker bara när det behövs. Fast denna sommar har vi faktiskt åkt in och kollat henne hela tre gånger då hon pga ålder haft diverse "krämpor" .

Upp till toppen
Annons: