Annons:
Etiketthamster
Läst 600 ggr
NoraSigrid
2017-08-18 22:00

Guldhamster eller dvärghamster?

Vi ska snart köpa en hamster men vi undrar vilken sorts hamster som är roligast att ha.

Annons:
[KatarinePierce]
2017-08-18 22:12
#1

Det beror på :D men jag tycker dvärghamster dem blir tama snabbare

Kirnzy
2017-08-18 22:39
#2

Jag tycker guldhamster :) (Inte någon fakta direkt) men jag tycker att guldhamstrar är mycket mer personligare, lugnare/mysigare, lättare att få tama, och 'roligare'/busigare. Det är liksom mycket mer hamster att älska :) (Menar verkligen inte att dvärghamstrar är dåliga, men jag föredrar guld)

Kex!
2017-08-19 09:20
#3

Jag tycker guldhamster :D 

Jag tycker som om att det är mer hamster lite mer att hålla i :)  snabbt är ju olika för alla hamstrar! dom är riktigt mysiga och det är extremt roligt att se när du försöker klura ut saker xD  

Nackdelar: 

Dom kan ej bo ihop med andra guldhamstrar 

Dom flesta saker på djuraffärer är anpassade för dvärghamstrar

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

-Aida-
2017-08-19 10:12
#4

Jag tycker dvärg är roligast för att i min erfarenhet varit mer allert och vaken bland annat på dag och kvällstid, varit mer social, personligheten syns tydligt.
Enligt min erfarenhet av dvärgar, har det verkat vara snabbare i sina reaktioner medan guldisar har varit långsammare och haft ett allmänt lugnare tempo.

💕alizzen💕
2017-08-24 18:34
#5

En dvärghamster har oftast lite mer spring i benen, alltså så brukar man oftast inte få de helt lunga och stilla (enligt mig) En guldhamster anses ofta lite lugnare. Dock tycker jag att dvärghamster är lite roligare en än guldhamster, men detta beror på vad du tycker bäst om. En dvärghamster kan bli exakt lika tam som en guldhamster bara man gör på rätt sätt.

Upp till toppen
Annons: