Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning

Guldhamster svullen bak

2017-08-08 22:06 #0 av: Lisis_w

Hej, för några dagar sen märkte vi att vår guldhamster som är lite mer än 1 och ett halvt år blivit väldigt stor runt rumpan ungefär, vi trodde först att hon bara blivit tjock men det känns som att hon är mer svullen och rumpan är typ delad i två "bollar". Hon är frisk och som vanligt annars bara lite klumpigare när hon ska klättra på saker och springer runt, någon som vet vad det kan vara?

Anmäl
2017-08-08 22:20 #1 av: -Aida-

låter som att en veterinär bör göra en bedömning, detta verkar inte bra alls.

Anmäl
2017-08-08 22:38 #2 av: 91Marran

Åk till veterinären akut. Gärna nu ikväll.

Anmäl
2017-08-09 00:20 #3 av: Cireea

Du är säker på att det är en hona och inte en hane? Lipar

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2017-08-13 22:24 #4 av: Lisis_w

Vi har pratat med veterinär och stället där vi köpte henne men de trodde inte att det var någon fara sålänge hon åt och bajsade som hon skulle, men det har inte blivit bättre så vet inte vad vi ska göra nu. Försökte ta bild på henne, men hon ville inte sitta still haha

Anmäl
2017-08-13 22:56 #5 av: Meja H

Jag tycker att du skulle åka till veterinären. Det där ser inte bra ut...

Anmäl
2017-08-14 01:29 #6 av: Cireea

Oj herregud, det där ser inte alls bra ut! Förskräckt
Det kan handla om en tumör i magen, det fick jag på en av mina hanar för många år sedan. Då såg det ut som om han blivit tjock men hans mage var väldigt svullen och hård på sina ställen. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2017-08-14 09:30 #7 av: tiger tok

Herreguuuud!!
Åk till veterinären nu!!!

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2017-08-14 14:46 #8 av: Granja Del Toro

Håller med, ser inte bra ut alls, ser ut att kunna vara infection eller lever cancer, så åk omedelbart til vetten och kolla up det....

Hjärta Host of Arabian HorsesHjärta

Blommahttp://arabianhorse.savvity.net Blomma

Anmäl
2017-08-14 14:50 #9 av: Granja Del Toro

Samma sak för mig. Hade en underbart go kille vid namn Zvullo som hade en sådan mage. Hans testiclar drogs innåt så han såg ut som en hona. Hanar drar in testiklarna om de har ofattbart ont. Det visade sig att Zvullo hade en lever tumör stor som en dvärghamster. Så veterinären lät  honom somna in då hans cancer var för långt gången och en operation inte skulle ha hjälpt honom...

Hjärta Host of Arabian HorsesHjärta

Blommahttp://arabianhorse.savvity.net Blomma

Anmäl
2017-08-14 16:06 #10 av: 91Marran

Hur har det gått?

Anmäl
2017-08-14 17:19 #11 av: Tsunamis

Den där honan kommer dö inom en vecka om hon inte får vård! Hon har antigen tumör eller livmodersinflammation, det sistnämnda tror jag är mer vanligt. Buken fylls med vätska pga inflammationen i livmodern. Jag hade själv en hona som drabbades av det och hon blev aldrig bra så hon fick avlivas Gråter

MvH   SE-Tsunamis   hemsida   ~   email   ~   Facebook
Sajtvärd på Gerbiler ifokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.