Annons:
Etiketthamster
Läst 906 ggr
Mathilda-hamster
8/2/17, 9:49 AM

Hamster frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

La upp frågor på dvärghamster i fokus men fick inget svar så lägger upp frågorna här istället 💗

Annons:
-Aida-
8/2/17, 10:24 AM
#1

1. Beror väl på om du vill stödja grosist avel med sjukdomar i sina led eller en uppfödare med ren och seriös avel utan ungar som bär på något.
Man kan fråga djuraffären om dom tar in från uppfödare eller grosist för min tar in från lokala uppfödare.

2. 1 timme tyckte jag va väldigt bra avstånd, man får hämta från längre avstånd om man vill, men man väljer ju själv.

3. Hamstern bits lite granna för att smaka på saker vilket kan kittlas lite granna. Det finns jätte bra youtube videos som visar hur man får hamstrar tama.

4. Hur mycket sällskap den behöver med dig märker du, det är olika, min egen vill inte ha så mycket medans någon annans hamster verkligen vill ha jätte mycket.
Hur länge dom sover på dagen skiljer mellan individ. Min syrras hamster sover hela dagarna och är vaken sent på kvällen medan min egen kan vara vaken på dagarna, han ser jätte trött ut men gör ändå nånting på dagtid.

91Marran
8/2/17, 2:18 PM
#2

Ibland känns det inget när de bits. Ibland när de verkligen tar i då vill man bara skrika. Oftast så naffsar de bara.

Mvh
Mig

Kex!
8/2/17, 6:37 PM
#3

1. Jag skulle kalla det rätt så viktigt att ej köpa hamstrar från djuraffär du kan läsa vrf här: http://hamster.ifokus.se/articles/53ea85838e0e747e56003cf7-djuraffarshamster?discussions-1  

2.  1 timme är inte speciellt länge :) ett tips är att ha en bra transportbur och ha en gurka i den :) 

4. Jag brukar varje kväll/natt låta mina hamstrar springa 15 min i en lekhage och sedan även gosa med dom! men det är bara sällskapet sen mst man ju ta hand om hamstern :)  

bara en fråga till alla dvärghamster ägare men ska man inte alltid hålla minst två dvärghamstrar tillsammans? För det är vad jag har hört så länge dom inte bråkar :) 

5. Namnförslag! välj en film och kolla igenom namnen i den så brukar man få bra förslag

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

91Marran
8/2/17, 7:58 PM
#4

#3 Du har rätt. Det är lag på det! :-)

Mvh
Mig

Kex!
8/2/17, 8:17 PM
#5

#4 aa för i texten lät det som att hon bara skulle skaffa en 🤔

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

91Marran
8/2/17, 8:20 PM
#6

#5 Du har rätt igen. Det står det i början. Man borde inte skaffa hamster om man är så dåligt påläst.

Mvh
Mig

Annons:
-Aida-
8/2/17, 8:50 PM
#7

Jag tänker att eftersom dvärgisen kommer från en uppfödare så borde den personen känna till lagen, men de står heller ingen ålder på hamstern, så den kanske sitter ensam av en anledning.

91Marran
8/2/17, 8:57 PM
#8

#7 Så kan det ju vara :-)

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: