Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 846 ggr
HamsterLinnea
6/21/17, 10:45 PM

Hamster-Lekhage

Hej, om någon skulle kunna ge mig tips (och bilder) på hur en bra lekhage för hamstrar ser ut så skulle jag verkligen uppskatta det! Min hamster tycker bara det är kul att leka där i ~5 min men sedan vill den ut. Så om någon skulle kunna hjälpa mig så skulle det vara väldigt snällt och uppskattat! /Linnea

Annons:
Miikaeela
6/22/17, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min hamster bor i en detolf men som lekhage har jag 2 helt vanliga gallerhagar som jag satt ihop. Förr tröttnade hon jätte fort trots massor av inredning och började tugga på gallret (tror det även var för att hon såg att det fanns mer yta att utforska utanför hagen). Jag vill absolut inte att hon ska lära sig tugga galler regelbundet, så testade att klä in hela lekhagen i presentpapper. DET HAR FUNKAT RIKTIGT BRA! Nu kan hon vara där i timmar och dessutom ta powernaps i något hörn innan hon fortsätter utforska. Jag byter inredning varje gång hon ska till lekhagen. Dessutom är hon enbart i lekhagen de kvällar jag har ont om tid och inte kan passa henne hela tiden, vanligtvis får hon springa lös på golvet under min uppsikt. :) dåligt ljus på bilden men hoppas att du ser, lekhagen fortsätter ut åt höger.

Areja
6/22/17, 4:33 PM
#2

#1 vart har du köpt det röda röret?

HamsterLinnea
6/22/17, 6:43 PM
#3

#1 Åhh tack så jättejättemycket!! Har du några tips på vart man kan köpa bra leksaker till hamstern?

Miikaeela
6/22/17, 7:43 PM
#4

#2 det är från viovet.uk :) #3 secondhand (vaser,skålar etc), zooplus, animail, viovet.uk, granngården, göra själv :) etc. Jag gör många saker själv! Bra att ha i lekhagen är också sandbad, grävlåda med jord, Hjul, ett hus att gömma sig i m.m.

Jollan1208
6/22/17, 8:02 PM
#5

#4 vad är bra jord att använda då? Vart köper du jorden du använder och vad heter den?

Smultrondraken70
6/23/17, 10:06 AM
#6

Åh vad smart att klä med presentpapper! Vad är det för galler du har under? Tänkte på höjd och så?

Annons:
91Marran
6/24/17, 3:29 PM
#7

Djurmaxi har bra med leksaker.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: