Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 674 ggr
Jollan1208
6/15/17, 1:48 AM

Detolf

Hej folket! Jag har en fråga till er som har/haft ett detolf vitrinskåp från Ikea som Bur. Ska snart skaffa en sån och hade tänkt ha den på en Kallax hylla, men buren är längre än hyllan och då ligger kanterna som håller upp glaset och allt utanför så glaset belastar hela buren istället (kanterna är gjorda av trä). Jag har hört att glaset kan spricka då för att det blir för tungt och jag undrar om det är sant och hur ni har gjort, samt vad ni har under detolfen? Mvh Joline

Annons:
Namiko
6/15/17, 6:51 AM
#1

Kanterna ska ligga utanför hyllan så glaset får stöd efter hela längden. Om kanterna står på hyllan finns inget stöd för glaset och det är då det riskerar att spricka.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Josefinpersson
6/20/17, 2:56 PM
#2

Jag har min detolf på 3 stycken "lack" bord som kostar typ 49 kronor styck! Jättebra men den står ju inte lika högt då det är nog ända nackdelen :)

Josefinpersson
6/20/17, 2:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Glömde skriva, borden är från Ikea. Finns flera som heter Lack tror jag men dessa är de jag har, bara ett tips ;)

Upp till toppen
Annons: