Annons:
Etiketthamster
Läst 1093 ggr
Ellrose
6/5/17, 3:43 PM

hjul och vattenflaska

Hej.

Jag undrar om ett trixie Hjul på 28 cm räcker till en guldhamster eller ska man ta det på 33cm?

 Sen undrar jag om hur ni har satt fast vattenflaskor i samla/ akvarium?

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
91Marran
6/5/17, 4:06 PM
#1

Det på 33 är det som gäller. Jag satt upp med ståltråd i öglan.

Mvh
Mig

Chinesecrestedlover
6/5/17, 6:15 PM
#2

Hjulet har jag precis frågat om själv så inte så insatt där 😉 men gällande vattenflaska så har jag fäst en flaska i mössens lekhage (kartong) samt i hamsterns akvarium (och på utsidan av mössens tillfälliga Bur, men då med stöd av buren) på detta sätt: 

1-2 st (beroende på flaskans storlek, 75 ml = 1 st, 140-150 ml = 2 st) 

http://www.clasohlson.com/se/Buntbandsankare-28x28-mm/Pr223361001

och sedan buntband igenom dessa (genom de hål som sitter vågrätt alltså). 

steg 1) Vid större flaska (än 75 ml, den minsta storleken) eller om man vill vara lite extra säker på att den inte ramlar ner så sätter man ett "ankare" med buntband nere vid korken/pipen (om man vill kan man dra åt så att buntbandet är för litet för att passa runt korken och bara föra pipen igenom, alltså så att korken stödjer sig på buntbandet). 

Steg 2) Sedan placerar man ett "ankare" med buntband lite högre upp på flaskan, ganska tajt men man ska kunna ta loss flaskan enkelt utan att behöva röra buntbanden (ska inte behöva klippa av de eller dylikt).  

Med en liten (75 ml) flaska så går det att bara göra som i steg två, men då ha buntbandet/"ankaret" lite lägre, mer mot korken. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Kex!
6/6/17, 8:21 AM
#3

Jag har köpt en vattenflask hållare från djurmagazinet

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Areja
6/6/17, 2:24 PM
#4

Jag har satt fast min med kardborreband

Honeymoon
6/6/17, 11:01 PM
#5

28 cm fungerar fint till guldhamster :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Ellrose
6/7/17, 7:28 PM
#6

#4 Får jag fråga vilken sida u har på flaskan? Den mjuka eller taggiga?🙂

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
Areja
6/7/17, 8:53 PM
#7

#6 Har den mjuka sidan fast på buren och den taggiga fast på flaskan, känns som den taggiga är tåligare ifall den skulle få vatten på sig när man byter ut vattnet :)

Ellrose
6/7/17, 11:14 PM
#8

#7 ok då gjorde jag rätt.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Upp till toppen
Annons: