Annons:
Etikettetik-och-moral
Läst 775 ggr
Mollypierce
6/3/17, 10:29 PM

Mat till reptiler eller avlidning?

(Vet ej vilken grupp jag bör välja) 

Vet ni vad som händer med djuren i djuraffär (t.ex. djurmagazinet) om en hamster inte blir såld?  Har hört att många blir reptilfoder eller avlivade men har aldrig fått ett konkret svar. Hur är era åsikter då det kommer till inköp av djur i allmänhet i djuraffärer. Är ni för/emot?

  • Redigerat 5/28/21, 8:22 PM av Herveaux
Annons:
Lojs
6/3/17, 10:44 PM
#1

Fråga i djuraffären. Vad jag har hört så är det vissa djuraffärer som har kvar äldre hamstrar i princip tills de blir sålda, medan andra skickar tillbaka till grossisten (för avlivning) eller avlivar själva.

Jag är personligen mot att köpa grossistdjur i djuraffär, det gör bara att fler djur "produceras" och det finns många fler negativa aspekter med det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Honeymoon
6/3/17, 11:05 PM
#2

Är absolut emot att sälja och köpa djur i djuraffärer. Dels är det grossisterna och dels djuraffärernas stora okunnighet om djur generellt. Många djuraffärsdjur (inte alla) har dåligt temperament och är sjuka på grund av att de inte avlas fram på ett rimligt sätt. Dessutom anser jag att djur inte är några varor och därför inte har någonting i en djuraffär att göra.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Miikaeela
6/3/17, 11:18 PM
#3

Hej TS! Jag arbetade för några år sedan i djuraffär och i affären där jag jobbade så avlivades djuren efter att man avlat på dom tills att de inte orkade mer. Efter avlivning vet jag inte vad som hände då jag aldrig gjorde det (plus att jag inte blev kvar där länge). Ungdjuren som inte blev sålda togs tillbaka till lagerutrymmet där de avlades på. Kan tillägga att butikspersonal blev tvingade till att säga till kunder att djuren som såldes i butiken kom från lokala uppfödare men i själva verket var verkligheten en helt annan. Djuren avlivades av okunnig personal genom att slungas i väggen upprepade gånger eller kvävdes med papper (har hört dessa metoder från ytterligare djuraffärspersonal från andra butiker i landet). En liten tröst är att denna djuraffär anmälts till djurskyddsinspektörerna på länsstyrelsen. Så nej djuraffärer är inte att lita på, man ska alltid vända sig till en kunnig uppfödare.

Cireea
6/4/17, 1:11 AM
#4

#3 Fruktansvärt 😢😢

Ett ämne som tas upp ofta, och precis som tidigare gånger är jag fortfarande helt emot att man köper djur i djuraffär. Det bidrar bara till en ond cirkel där djur massproduceras och behandlas illa. Mycket bättre att stödja en seriös uppfödare som lägger ned tid och kärlek på sina djur. ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: