Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1141 ggr
Lovely_paws
2017-04-15 23:33

Funkar detta som bur?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29187511/ Kan detta funka som hansterburar? Måttet är okej antar jag, litet men okej. Undrar bara om någon här har använt detta? Har ni haft galler där fram isåfall? Även om ni inte använt det, vad tror ni? Hade endast tänkt använda dom djupa lådorna och utan lock.

Annons:
Lovely_paws
2017-04-15 23:38
#1

Ska alltså ha hönsnät eller liknande på framsidan så dom kommer få ljus och bättre luft på så vis

Drakellen
2017-04-15 23:39
#2

Kan säkert fungera, med lite meckande. Jag och min pappa byggde en råttbur av en billy variant. Men om du använder trä så måste du ha plast mellan hamstern och träet för annars håller den sig inte fräch länge.

UlrikaD
2017-04-17 02:05
#3

Det är ju ungefär samma som Antonius. Även med nät på en sida blir det nog dåligt med ljus när dom inte är genomskinliga. Och ska du ha dom höga får du bara plats med två om du ska ha mellanrum mellan. Då kan man nästan lika gärna köpa en vanlig hylla att ha större burar i. Tar marginellt större med plats. Ska du använda nät till någonting, så använd isåfall fyrkantsnät (svetsnät, minknät) då hönsnät både är för klent och för vasst för smådjur.

Upp till toppen
Annons: