Annons:
Etikettguldhamster
Läst 657 ggr
Erik97an
2/26/17, 8:15 PM

Köpa hamster fast har 2 katter hemma

Hejsan! tänkte att jag var sugen på att skaffa en hamster igen. men då är frågan hur det går ihop med 2 galna katter?

kommer det att fungera eller kommer de hoppa på buren direkt?

någon som har katt + hamster?

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Annons:
HamsternFrasse
2/26/17, 9:01 PM
#1

Jag har både katt och hamster! Är dock tvungen att hålla dörren till mitt rum stängt då katten är väldigt intresserad och gärna sitter och passar på hamstern i timmar ; ) Men om man håller dörren stängd så funkar det super! <3

Erik97an
2/26/17, 9:43 PM
#2

Har ingen dörr förutom ytterdörren till mitt hus 😭

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

vendelay
2/26/17, 9:48 PM
#3

Jag har katter och dvärghamster, men hamstern bor i ett vitrinskåp så katterna kan varken nå upp dit eller på något vis komma åt henne. Jag skulle absolut inte ha hamstern så att katterna kan röra buren.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Moast
2/26/17, 10:58 PM
#4

Jag har hamster och två stycken katter. Så länge du är noga med att hålla buren stängd med ett säkert lock kommer det funka. Du kan ju t.ex lägga på böcker ellr liknande på locket om du märker att katterna är väldigt intresserade. Mina katter sitter ibland på locket men dem har aldrig försökt öppna det. När du ska ta upp hamstern kan du ju se till att ha katterna instängda på toaletten eller liknande för att vara på den säkra sidan att inget händer.

Namiko
2/26/17, 11:58 PM
#5

Ha buren högt upp och se till att katterna inte kan hoppa upp brevid eller på buren så slipper du riskera att dom stressar hamstern eller river ner buren. Sen är det bara att se till att dom inte kan komma åt hamstern när den är utanför buren, tex genom att stänga in dom på toaletten under tiden.

Själv har jag turen att ha två underbara katter som aldrig skulle få för sig att röra varken hamstern eller mössen som bor i två öppna burar. Men alla har inte turen att ha katter som backar om små gnagare (eller kaniner, eller kattungar heller för den delen) kommer för nära.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Meja H
3/23/17, 9:05 AM
#6

Min kompis hamster blev uppäten av  katten. Hon glömde stänga buren så hamstern blev bara 6 mån gammal💔

Annons:
Erik97an
3/27/17, 6:27 PM
#7

#6 Åhh va tragiskt 😭😕

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Meja H
3/27/17, 7:05 PM
#8

Ja❤️

Felicia1995
3/29/17, 12:39 AM
#9

Vi har både marsvin och hamster, i början var det intressant men sen tröttnade dom :) har ett akvarium med lock. Akvariet är för tungt att rubba än ex. en dunabur som lätt går att putta ner från bord osv. Sen har du ett säkert lock så ska det nog inte vara nåt problem :)

// Med vänliga hälsningar, Felicia Vinkar
 ~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~

vendelay
3/29/17, 7:11 PM
#10

Ytterligare en grej att tänka på är att hamstern måste kunna gömma sig och inte bli stressad av katter som leker eller river på buren.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Erik97an
3/29/17, 7:54 PM
#11

Tack för alla svar, ska fundera på hur jag ska göra 😛

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Upp till toppen
Annons: