Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 716 ggr
tvättbjörnen
2017-02-07 09:58

Kinesisk hamsterhona el. guldhamsterhane sökes

Hej allihop! Är det någon som säljer en guldhamsterhane, korthårig? Eller kanske en kinesisk hamsterhona? Bor i Sthlm.

Ha det gott!

Annons:
Alwyn
2017-02-07 21:51
#1

Guldhamstrar är ju oerhört lätt att hitta. Säljs överallt. Kineser är svårsre. Ring Roslagens hamstrsr och fråga jag vet att hon har haft.

Roonja
2017-02-07 22:26
#2

tvättbjörnen, stod inte du i kö hos mig? :) förväntas ha både kh i mina kullar nu och en kineskull framöver. :)

tvättbjörnen
2017-02-08 17:11
#3

Hej, jag hoppas du fick mitt mail Roonja. Jag trodde jag till slut fick napp på Pygmemöss men de skulle transporteras från grossist så det får vänta. Vill verkligen stödja uppfödare istället. Efter x antal youtubeklipp om mössen så får jag konstatera att de är lite väl "hoppiga" för att det ska kännas hanterbart just nu. Nu ska jag bara övertala min sambo om att smågnagare är fantastiska och höra efter hur vi löser passning under sommaren. 

Hur gör ni andra när ni reser? Turas ni om att passa djuren eller lämnar ni in dem någonstans?

Är det någon skillnad i lukt mellan guldhamster och Kinesisk hamster? Fördel hane/hona? 

Nu ska jag fortsätta på min checklista, ett steg närmare att ha hamster.. =D

HamsternFrasse
2017-02-08 18:54
#4

#3 Honorna luktar ju lite illa ungefär var fjärde dag så fördelen med hanarna är ju att dem inte luktar men annars är de väldigt lika i beteendet hos de flesta : )

Roonja
2017-02-09 09:34
#5

#3 Pygmemöss är inte djur man hanterar.. :) Jag reser inte. jag stannar hemma med djuren :) Honor kan lukta mer. kineser luktar nästan inte alls.

Upp till toppen
Annons: