Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1342 ggr
issepisse
2017-02-03 13:27

Sand hamster?

Hej! Jag har googlat runt ganska mycket men hittar inte så mycket info om just en grej, jag köpte nämligen sandlådesand till mina dvärgar för att den rekommenderats i många trådar, men när jag öppnade förpackningen så var sanden fuktig, ni vet så att man kan forma den. Det funkar ju inte alls som badsand,så jag undrar alltså om ni som köper billig Sand i storpack, om er Sand också varit så och hur jag kan veta att kanske en säck från en annan butik inte är fuktig? Jag testade att torka den i ugnen vilket funkade bra men känns omständligt att göra för 20 kilo.. Jag köpte sanden på granngården och dom var vänliga nog att låta mig lämna tillbaka den, men vet inte riktigt om jag bara ska köpa en annan säck från tex jula? Och så kan jag passa på att fråga om ni tycker att den är dammig jämfört med Sand från djuraffärer, för det är ju inte heller så bra.. Tack på förhand :)

Annons:
djurtjej
2017-02-03 13:55
#1

jag personligen har bara använt chinchillasame till mina hamstrar :)

issepisse
2017-02-03 14:02
#2

Jag funderade på det men den kostade typ 20 gånger så mycket på min djuraffär så det blir tyvärr lite dyrt i längden 😕

Honeymoon
2017-02-03 17:47
#3

Jag vet att det är många som använder sanden från jula så jag tror den går bra :) jag tycker inte det blir så dyrt med chinchillasand dock. Jag beställde min (zooplus eller djurmaxi tror jag) för ett halvår sedan och har inte ens gjort slut på hälften. Minns inte vad det kostade exakt men tyckte inte att det kändes dyrt. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Djurgalen
2017-02-03 17:57
#4

Jag använder chinchilla Sand, tycker att "sandlådesand" och blästersand börjar lukta väldigt lätt.

Har fyra hamstrar och tror jag betalar ca 500kr i månaden för sanden, då har jag stooora sandbad som jag byter varje dag 🙂

Ellrose
2017-02-03 21:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag använder Sand från biltema. Funkar jättebra och är billig det är en blästringssand. Jag rekommenderar den och har hört många andra som också göra det. Dock måste man ta den finkorniga.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Miikaeela
2017-02-03 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Rekommenderar denna! Inte perfekt som bad-sand men kanon att gräva i och ha som toalettsand. Fick den rekommenderad av Melangels uppfödning! Finns i de allra flesta matbutikerna och en påse kostar 40kr (på willys) hemköp tar 50kr.

Annons:
Tuvas_hamstrar
2017-02-04 14:17
#7

Jag köper chinchilla Sand i större förpackning, 5 kg detta blir ganska billigt men ändå dyrare än annan Sand. Tror att Jula funkar men vet inte

Upp till toppen
Annons: