Annons:
Etikettbildtråd
Läst 3226 ggr
vendelay
2017-01-17 18:24

Noomie

Noomie är från början köpt i en djuraffär och har bott ensam hela sitt liv. Hon hette Hamstra i sitt förra hem, där hon inte kunde vara kvar när familjen utökades med två busiga kattungar.

Hon flyttade hem till oss 9/1-2017. Det blev ganska hastigt och lustigt men som tur var hade jag en liten Bur hemma som hon just nu bor i. Den är med galler och eftersom hon är en liten klätterapa har vi satt fast kartong längs med väggarna för annars klättrar hon hela vägen upp till taket och hänger där! Vi har dock beställt en ny Bur som kommer inom en vecka (förhoppningsvis åtminstone).

Det var lite bakgrundsinfo! Annars är det väl ungefär såhär:
Noomie är en liten dvärghamster Hybrid på ca 1,5 - 2,5 år. Hon älskar att gräva och att klättra på allt (hennes motto är: "ju farligare desto bättre!"). Övriga intressen inkluderar bland annat att skrämma slag på matte, krypa in i byxben utan för varning, springa i sitt trähjul och äta fröer.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
2017-01-17 18:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den här bilden togs allra första kvällen hon var hos oss. Hennes nuvarande trähjul är några cm större än detta i plast (det i plast hade hon bara typ två dagar).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

emeliesjostrand
2017-01-22 15:31
#2

Så söt hon är! :-)

vendelay
2017-01-22 17:41
#3

#2 Visst är hon! Hon är väldigt charmig också. Hon har ju tyvärr ett enormt intresse för att bita i fingrar och tår på oss människor men det går ju inte ens att låtsas skälla på henne när hon är så gullig 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Majaa12
2017-01-22 19:01
#4

Så söt, verkar som att hon trivs bra hos dig!🙂 Tråkigt att familjen innan ersatte henne med kattungar så att hon inte kunde bo kvar…. Så skulle jag aldrig göra :(

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

vendelay
2017-01-22 20:34
#5

Hoppas hon trivs. Buren hon har är så himla liten. På tisdag ska leveransen med den nya buren äntligen komma och på onsdag har vi förhoppningsvis tid att bygga ihop allt. Då kommer hon nog bli gladare! Vi ska till veterinären också nästa vecka, men hon är nog inte rädd för något så det lär inte bli några större problem.

Vi har också katter så just nu bor hon på toaletten… Den nya buren kommer vara "kattsäker" så hon kan få bo ute bland oss haha.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-01-26 00:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det gick jättebra hos veterinären, Noomie bet henne bara en gång… 😃

Noomie verkade helt frisk och pigg. Hon har haft lite problem med ögat till och från så vi fick recept på en salva som hon ska få i ögat. Både veterinären och djurskötaren (heter de så? De som kommer innan veterinären och kollar vikt osv) tyckte att hon var alldeles förtjusande! 😍 Lilla skruttan vägde 59 gram! Det är så lite att det inte ens går att tänka sig haha.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
2017-01-26 00:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hos veterinären hade de skrivit "Noomie" på dörren till det rum som vi skulle vara i. Är inte det urgulligt?!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Besthamster
2017-01-27 11:52
#8

Hur söt som helst! Är helt förtjust i namnet!

vendelay
2017-01-27 16:27
#9

#8 Vad kul! Min sambo och jag funderade jättelänge på namn och jag sa att hon kunde heta "Moon" eller "Luna" och han föreslog "Noom" som är moon baklänges och så ville jag ha "ie" på slutet 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-01-30 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nu ni! Noomie har fått flytta in i sin nya Bur som är i ett vitrinskåp 👍 I skåpet byggde vi ihop en låda så det ska vara enkelt att göra rent.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-01-30 22:03
#11

Kanske ska tillägga att vi har gjort måååånga lufthål i skåpet ifall ni undrar! Hon kommer inte dö av syrebrist, även om det kanske ser ut så på bilden 😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-01-30 22:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#12

Omnomnom säger Noomie

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-01-31 20:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#13

Idag passade jag på att tyst stänga dörren till rummet katterna sov i och Noomie fick komma ut på äventyr! Hon kan springa helt fritt i badrummet om dörren är stängd för där finns ingenstans hon kan fastna eller försvinna men hon fick springa lite i soffan under uppsikt idag 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
emeliesjostrand
2017-01-31 20:58
#14

Så fint hon har fått det! :-) Hon trivs säkert jättebra hos dig! :-)

vendelay
2017-01-31 21:10
#15

#14 Tack! Jag hoppas att hon trivs, hon trivs i alla fall superbra i sin nya Bur där hon har mycket mer att gräva i 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-02-07 00:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#16

Alltså den här lilla rumpnissen ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Miikaeela
2017-02-07 06:03
#17

Söta lilla Noomie, hon har fått det så bra hos er!

vendelay
2017-02-07 11:32
#18

#17 Ja, hon har tur att vi har så lata katter som gärna sover i samma rum så hon kan springa fritt så mycket 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-02-10 19:03
#19

Det är så synd om Noomie… Hon vill så gärna vara kompis med mina katter men katterna är livrädda för henne 😂 Så fort hon ser katterna i soffan hoppar hon upp och ner i sin Bur för att se över träkanten (fast det är plast / glas på en del så hon skulle kunna stå där…) 😂 Tänkte mycket försiktigt och varsamt låta honkatten nosa lite på Noomie i mina händer men kattkraken sprang och gömde sig i ett annat rum 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-02-10 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Titta på henne. Är hon inte ursöt? 

Är det någon som fattar varför mina katter är så rädda för henne? 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
2017-03-26 17:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Någon mer som har detta problemet? 😂 Hon är alldeles för snabb 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Hamster:P
2017-03-27 20:57
#22

Vilken söt hamster du har! Hur går det med ögat? 🙂

vendelay
2017-03-27 21:19
#23

Det är lite till och från faktiskt. För det mesta är det bra men ibland verkar det som att hon kisar lite med det ögat som hon hade problem med. Fast jag är osäker på om jag kanske bara inbillar mig. Vi har hur som helst kvar salvan ifall det skulle behövas.

Ja, hon är för söt och otroligt rolig 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[langtan09]
2017-03-30 19:35
#24

Vilken sötnos :) Min hund heter Noomie. Jag tycker det är ett jättefint namn 😍😃

vendelay
2017-03-30 22:51
#25

#24 Ja, det är supergulligt! 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-06-20 23:24
#26

Har glömt skriva här men Noomie mår fortfarande bara bra. Hon måste vara bra gammal nu men hon är helt full av energi. Hon älskar att klättra i kläder och springa i sitt Hjul. Också förstås väldigt roligt när det kommer massa ny mat i buren som hon kan gräva fram och trycka in i kinderna så de nästan spricker 😂

Ögat är helt bra, det har inte varit dåligt något mer sedan någon gång i mars. Och katterna är fortfarande livrädda för henne (de kan självklart inte komma åt henne men om jag tar ut henne och de ser henne blir de väldigt förvirrade).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2018-01-09 20:05
#27

Idag har Noomie bott hos oss i ett helt år! Hon är fortfarande lika sprallig och tokig, hon sover nog möjligen lite mer men annars känns det som att hon har lika mycket energi som tidigare. Hon är ändå omkring tre år!

Här finns relativt nytagna bilder:
https://www.instagram.com/p/BdGyHbeDMcS/?taken-by=feveringmoon

Hon är så söt. Lilla Noomieplutt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
2018-04-25 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#28

Idag, 25/4-2018, somnade Noomie in efter att vi upptäckt något som antagligen var en tumör.

Hon var den envisaste, jobbigaste, tjockaste lilla grej. Gång på gång överlistade hon oss, rymde ur allt vi stängde in henne i och klättrade som en apa. Hon var inte rädd för något. Hon var perfekt. Hon var gammal på slutet, vägde 39 g (normalvikt 59 g). Mager och trött. Det bästa hon visste var tomat och solrosfrön, så det fick hon så mycket av idag att hon inte ens orkade försöka äta upp allt. Jag är så glad att jag fick lära känna dig. Vi saknar dig, Noomie.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

LinneaWik
2018-04-26 06:53
#29

Så sorgligt…

EmiCar
2018-04-26 07:17
#30

#28 Beklagar din förlust! 💔

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Denna kommentar har tagits bort.
LinneaWik
2018-04-26 07:59
#32

#30 Kolla #31 ??

EmiCar
2018-04-26 14:08
#33

#32 Såg och tog bort! 👍

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
LinneaWik
2018-04-26 17:00
#35

#33 Toppen, tack 👍🏼❤️

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: