Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
20 --- Bildtrådar

Noomie

2017-01-17 18:24 #0 av: vendelay

Noomie är från början köpt i en djuraffär och har bott ensam hela sitt liv. Hon hette Hamstra i sitt förra hem, där hon inte kunde vara kvar när familjen utökades med två busiga kattungar.

Hon flyttade hem till oss 9/1-2017. Det blev ganska hastigt och lustigt men som tur var hade jag en liten bur hemma som hon just nu bor i. Den är med galler och eftersom hon är en liten klätterapa har vi satt fast kartong längs med väggarna för annars klättrar hon hela vägen upp till taket och hänger där! Vi har dock beställt en ny bur som kommer inom en vecka (förhoppningsvis åtminstone).

Det var lite bakgrundsinfo! Annars är det väl ungefär såhär:
Noomie är en liten dvärghamster hybrid på ca 1,5 - 2,5 år. Hon älskar att gräva och att klättra på allt (hennes motto är: "ju farligare desto bättre!"). Övriga intressen inkluderar bland annat att skrämma slag på matte, krypa in i byxben utan för varning, springa i sitt trähjul och äta fröer.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-17 18:26 #1 av: vendelay

Den här bilden togs allra första kvällen hon var hos oss. Hennes nuvarande trähjul är några cm större än detta i plast (det i plast hade hon bara typ två dagar).

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-22 15:31 #2 av: emeliesjostrand

Så söt hon är! :-)

Anmäl
2017-01-22 17:41 #3 av: vendelay

#2 Visst är hon! Hon är väldigt charmig också. Hon har ju tyvärr ett enormt intresse för att bita i fingrar och tår på oss människor men det går ju inte ens att låtsas skälla på henne när hon är så gullig Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-22 19:01 #4 av: Majaa12

Så söt, verkar som att hon trivs bra hos dig!Glad Tråkigt att familjen innan ersatte henne med kattungar så att hon inte kunde bo kvar.... Så skulle jag aldrig göra :(

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus 

Anmäl
2017-01-22 20:34 #5 av: vendelay

Hoppas hon trivs. Buren hon har är så himla liten. På tisdag ska leveransen med den nya buren äntligen komma och på onsdag har vi förhoppningsvis tid att bygga ihop allt. Då kommer hon nog bli gladare! Vi ska till veterinären också nästa vecka, men hon är nog inte rädd för något så det lär inte bli några större problem.

Vi har också katter så just nu bor hon på toaletten... Den nya buren kommer vara "kattsäker" så hon kan få bo ute bland oss haha.

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-26 00:47 #6 av: vendelay

Det gick jättebra hos veterinären, Noomie bet henne bara en gång... Skrattar

Noomie verkade helt frisk och pigg. Hon har haft lite problem med ögat till och från så vi fick recept på en salva som hon ska få i ögat. Både veterinären och djurskötaren (heter de så? De som kommer innan veterinären och kollar vikt osv) tyckte att hon var alldeles förtjusande! Kär Lilla skruttan vägde 59 gram! Det är så lite att det inte ens går att tänka sig haha.

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-26 00:49 #7 av: vendelay

Hos veterinären hade de skrivit "Noomie" på dörren till det rum som vi skulle vara i. Är inte det urgulligt?!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-27 11:52 #8 av: Besthamster

Hur söt som helst! Är helt förtjust i namnet!

Anmäl
2017-01-27 16:27 #9 av: vendelay

#8 Vad kul! Min sambo och jag funderade jättelänge på namn och jag sa att hon kunde heta "Moon" eller "Luna" och han föreslog "Noom" som är moon baklänges och så ville jag ha "ie" på slutet Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-30 22:02 #10 av: vendelay

Nu ni! Noomie har fått flytta in i sin nya bur som är i ett vitrinskåp Tummen upp I skåpet byggde vi ihop en låda så det ska vara enkelt att göra rent. 

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-30 22:03 #11 av: vendelay

Kanske ska tillägga att vi har gjort måååånga lufthål i skåpet ifall ni undrar! Hon kommer inte dö av syrebrist, även om det kanske ser ut så på bilden Lipar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-30 22:04 #12 av: vendelay

Omnomnom säger Noomie

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-31 20:50 #13 av: vendelay

Idag passade jag på att tyst stänga dörren till rummet katterna sov i och Noomie fick komma ut på äventyr! Hon kan springa helt fritt i badrummet om dörren är stängd för där finns ingenstans hon kan fastna eller försvinna men hon fick springa lite i soffan under uppsikt idag Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-01-31 20:58 #14 av: emeliesjostrand

Så fint hon har fått det! :-) Hon trivs säkert jättebra hos dig! :-)

Anmäl
2017-01-31 21:10 #15 av: vendelay

#14 Tack! Jag hoppas att hon trivs, hon trivs i alla fall superbra i sin nya bur där hon har mycket mer att gräva i Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-02-07 00:35 #16 av: vendelay

Alltså den här lilla rumpnissen Hjärta

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-02-07 06:03 #17 av: Miikaeela

Söta lilla Noomie, hon har fått det så bra hos er!

Anmäl
2017-02-07 11:32 #18 av: vendelay

#17 Ja, hon har tur att vi har så lata katter som gärna sover i samma rum så hon kan springa fritt så mycket Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-02-10 19:03 #19 av: vendelay

Det är så synd om Noomie... Hon vill så gärna vara kompis med mina katter men katterna är livrädda för henne Gapskrattar Så fort hon ser katterna i soffan hoppar hon upp och ner i sin bur för att se över träkanten (fast det är plast / glas på en del så hon skulle kunna stå där...) Gapskrattar Tänkte mycket försiktigt och varsamt låta honkatten nosa lite på Noomie i mina händer men kattkraken sprang och gömde sig i ett annat rum Tyst

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-02-10 19:05 #20 av: vendelay

Titta på henne. Är hon inte ursöt? 

Är det någon som fattar varför mina katter är så rädda för henne? Tyst

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-03-26 17:59 #21 av: vendelay

Någon mer som har detta problemet? Gapskrattar Hon är alldeles för snabb Gapskrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-03-27 20:57 #22 av: Hamster:P

Vilken söt hamster du har! Hur går det med ögat? 🙂

Anmäl
2017-03-27 21:19 #23 av: vendelay

Det är lite till och från faktiskt. För det mesta är det bra men ibland verkar det som att hon kisar lite med det ögat som hon hade problem med. Fast jag är osäker på om jag kanske bara inbillar mig. Vi har hur som helst kvar salvan ifall det skulle behövas.

Ja, hon är för söt och otroligt rolig Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-03-30 19:35 #24 av: langtan09

Vilken sötnos :) Min hund heter Noomie. Jag tycker det är ett jättefint namn KärSkrattar

Anmäl
2017-03-30 22:51 #25 av: vendelay

#24 Ja, det är supergulligt! Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.