Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 508 ggr
monsi
1/14/17, 10:30 AM

Vilket är bäst?

Vilket är bästa maten att ge? Vilken typ av Bur? Vad ska man ha som strö o bo matrial? Vilket är det ni rekommendera?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
vendelay
1/14/17, 10:42 AM
#1

Som jag förstått varierar det beroende på vad för hamster det handlar om. Finns det mer information om ras (säger en så?), ålder osv?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

monsi
1/14/17, 10:55 AM
#2

Guld hamster ca 11 månader,

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Honeymoon
1/14/17, 11:46 AM
#3

Mat: Den mat som rekommenderas av Svenska Hamsterföreningen är Bunny Hamsterdröm. Jag använder Versele Laga Crispy Müsli och är nöjd med den. Bästa bur: Jag har en ombyggd Samla från IKEA och tycker att det är ett riktigt bra alternativ för hamstern plus att det är billigt. Vill man ha en riktigt riktigt stor Bur är det väl Detolf som är bäst. Annars använder många akvarium. Jag rekommenderar inga burar som har galler eller är för små. Strö och bomaterial: Beror på om hamstern är långhårig eller korthårig skulle jag säga. Är hamstern korthårig så funkar Carefresh (rätt dyrt, men snyggt och luktfritt), det ger dock min långhåriga fruktansvärda tovor. Även vanligt spån ger tovor. Jag ska testa Granngårdens lättströ idag, så jag återkommer i frågan. ;) Har ännu inte hittat något Bottenmaterial som funkar till långhårig. Vad gäller bomaterial är rivet toapapper det bästa tycker jag! Absolut inte hamstervadd!

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

monsi
1/14/17, 12:18 PM
#4

Tack! 😀

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

monsi
1/14/17, 12:26 PM
#5

Har du någon bild på påsarna till maten o vart finns den att köpa?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Honeymoon
1/14/17, 12:34 PM
#6

#5 Kolla in Svenska Hamsterföreningens hemsida http://www.hamsterforeningen.se/våra-arter/guldhamster/foder-och-mat-18550626 så hittar du maten där. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: