Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 666 ggr
vendelay
2017-01-12 18:53

Hamsterhjul - hjälp!

Ska ha ett Hjul till min lilla dvärghamster. Vad tror ni om denna:

https://animail.se/hamsterhjul-tra-o21-cm.html

? Varför är det pinnar i botten och kommer de störa henne?

Annars får ni gärna rekommendera ett annat bra Hjul.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Cireea
2017-01-12 19:47
#1

Det där hjulet är toppen! 🙂 Pinnarna är för att hamstern ska få fäste, det är inget som stör dem.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Emouse
2017-01-12 21:39
#2

Superbra! Pinnarna är till för att hamstern ska få grepp och inte glida omkring🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

vendelay
2017-01-12 22:30
#3

Tack så mycket! 🤗

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Jelly the hamster
2017-01-13 11:11
#4

Det kan ju dock vara en nackdel med trähjul då om den kissar så luktar det och är svårt att få bort! Men annars är det 5/5 från mig!😃

vendelay
2017-01-13 11:28
#5

#4 Ja, jag har också tänkt på det. Nu (och tidigare) har hon ett plasthjul och hon har aldrig kissat i det så jag får väl hålla tummarna att hon inte kissar i trähjulet heller… I värsta fall får vi väl byta till ett i plast :p

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Besthamster
2017-01-13 12:10
#6

Det du kan ha i åtanke är att vissa trähjul kan ha små flisor som sitter löst, dom kan ju vara vassa och skada tassarna, men det är bara att putsa hjulet med lite sandpapper👍 Hade själv ett sådant till min dvärg och han tyckte verkligen om det! Dock kissade han i det men jag sköljde det i vatten och lät det stå och torka över natten. Vissa Hjul kan behöva längre dagar på sig att torka men mitt torkade med superfart😃

Annons:
vendelay
2017-01-13 17:18
#7

#6 Smart, jag ska kika efter flisor! Tror vi har lite sandpapper i verktygslådan 😃

Haha, hoppas mitt också torkar fort om det skulle behövas!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: