Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
19 --- Burar och tillbehör

Hamsterhjul - hjälp!

2017-01-12 18:53 #0 av: vendelay

Ska ha ett hjul till min lilla dvärghamster. Vad tror ni om denna:

https://animail.se/hamsterhjul-tra-o21-cm.html

? Varför är det pinnar i botten och kommer de störa henne?

Annars får ni gärna rekommendera ett annat bra hjul.

Medarbetare på Vegan iFokus Hjärta

Anmäl
2017-01-12 19:47 #1 av: Cireea

Det där hjulet är toppen! Glad Pinnarna är för att hamstern ska få fäste, det är inget som stör dem. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2017-01-12 21:39 #2 av: Emouse

Superbra! Pinnarna är till för att hamstern ska få grepp och inte glida omkringGlad

Emma, Medarbetare på Problemhundar, Cocker Spaniel & Mus iFokusStjärnor

Anmäl
2017-01-12 22:30 #3 av: vendelay

Tack så mycket! Kramas

Anmäl
2017-01-13 11:11 #4 av: Jelly the hamster

Det kan ju dock vara en nackdel med trähjul då om den kissar så luktar det och är svårt att få bort! Men annars är det 5/5 från mig!Skrattar

Anmäl
2017-01-13 11:28 #5 av: vendelay

#4 Ja, jag har också tänkt på det. Nu (och tidigare) har hon ett plasthjul och hon har aldrig kissat i det så jag får väl hålla tummarna att hon inte kissar i trähjulet heller... I värsta fall får vi väl byta till ett i plast :p

Anmäl
2017-01-13 12:10 #6 av: Besthamster

Det du kan ha i åtanke är att vissa trähjul kan ha små flisor som sitter löst, dom kan ju vara vassa och skada tassarna, men det är bara att putsa hjulet med lite sandpapperTummen upp Hade själv ett sådant till min dvärg och han tyckte verkligen om det! Dock kissade han i det men jag sköljde det i vatten och lät det stå och torka över natten. Vissa hjul kan behöva längre dagar på sig att torka men mitt torkade med superfartSkrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.