Annons:
Etiketthamster
Läst 666 ggr
Ellrose
2017-01-07 16:54

Få upp vikt?

Hej. Jag har två stycken rysk vintervita tjejer här hemma och dom bor tillsammans och gör allt tillsammans. Men en av dom är mindre och väger mindre än syrran sin. Dom två äter tillsammans och det är inte så att hon äter mindre eller så men är bara mycket mindre i storlek.

Men jag undrar om ni vet något man kan ge henne för att hon ska gå upp lite mer? Hon är den som är piggast och hoppigast och ska upp upp nuuuu. Hon älska att klättra och får göra det när hon vill.

Så vet ni något man kan ge så att hon går upp lite ge tips??

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
Cireea
2017-01-07 16:57
#1

Måste hon gå upp i vikt då? 🙂
Vissa hamstrar är mindre och andra större, dom är individer precis som vi människor och skiljer därför i både storlek och vikt. Om du inte anser att hon är underviktig skulle jag avråda dig från att försöka få henne att gå upp i vikt. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ellrose
2017-01-07 17:28
#2

Jag vet inte om hon behöver gå upp i vikt med då hon nästan väger hälften av vad sin syster gör så är hon jätteliten. Hennes syster väger ca 61gram och hon bara 42gram så hon är jätteliten i storlek men hon leker och gör allt som sin syster om inte till och med ännu mer.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Ellrose
2017-01-07 17:31
#3

Men jag vet inte exakt vad som är en vanlig vikt för rysk heller.  Men hon har alltid varit minstingen och så det är inte så att hon har varit jättestor och sen gått ner mycket.

Jag väger alla här hemma en gång i månaden så därför vet jag ungefär hur mycket hon väger.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Cireea
2017-01-07 18:08
#4

#2 #3 Det kan ju vara så att hon bara är liten helt enkelt.🙂 Även i en kull kan det finnas storleksskillnader, allra helst mellan den största och den minsta. Om hennes hull är bra och hon mår bra skulle jag inte vara orolig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ellrose
2017-01-07 18:43
#5

Ok. Hon mår jättebra.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Cireea
2017-01-07 18:48
#6

Hur har hennes viktkurva varit? Alltså går hon neråt i vikt hela tiden eller pendlar mellan två vikter, tänkte då du skriver att du väger dina hamstrar en gång i månaden. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: