Annons:
Etiketthamster
Läst 903 ggr
EvyKiwy
12/20/16, 3:10 PM

Hamster Bäbis KATASTORF(Erm ursäkta caps)

Hej har räddat en hamster på 1.4 månader (lång historia) och vet att hon egentligen skulle behöva en mamma men nu finns inte det…. (Lång hisoria, igen) och finns det nåt jag behöver fundera över? Nån mat till småttingar? Nåt som är farligt(förutom det vanliga för en vuxen hamster)?

Annons:
UlrikaD
12/20/16, 3:48 PM
#1

Varför skulle hon behöva en mamma? Dom flyttar när dom är 5 veckor. 1.4 månader är lite skumt att skriva för en månad är 4 veckor och 0.4 månader är 1 vecka. Så då blir det ju 5 veckor även om man aldrig skriver det på just det sättet:) Om hon mår bra i övrig så behöver hon bra och näringsrik mat. Är hon en dvärg, en kompis möjligtvis.

EvyKiwy
12/20/16, 10:34 PM
#2

Hon är dvärg….. Men vet du nån bra näringsrik mat förutom Bunny Hamster dröm

EvyKiwy
12/20/16, 10:39 PM
#3

Ehe alla skriver på sitt sätt heh…. Hur som hälst så har jag kollat och finns ingen Irenes ålder här på Gotland……. Har inte tillgång till annat än Gotland som läget r just nu och inte plats för fler hamstrar men hittills verkar hon va en ganska sprattliga hamster som är nyfiken och blir inte stressad lätt hennes Bur står brevid dom andra två (som är nyfikna på henne) men hon bryr sig inte! Hon har fullt upp att studera mig när jag städar rummet ehe

Honeymoon
12/20/16, 10:39 PM
#4

#2 Bunny dvärghamsterdröm är väl det bästa fodret som finns för dvärghamstrar :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Honeymoon
12/20/16, 10:40 PM
#5

#3 För att sätta ihop två hamstrar behöver de inte nödvändigtvis vara lika gamla.

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Miikaeela
12/21/16, 12:49 AM
#6

http://www.hamsterforeningen.se/v%C3%A5ra-arter/dv%C3%A4rghamster/foder-mat-18575463

Läs denna länk, bra tips gällande Foder

Som #5 säger så behöver inte hamstrarna vara lika gamla, går oftast lättare att sätta ihop en yngre med en äldre (som jag upplevt det). Det viktigaste är att de är av samma kön och att de funkar ihop temperamentsmässigt. Sedan bör buren vara tillräckligt stor för Att undvika bråk om revir m.m

Annons:
EvyKiwy
12/21/16, 12:18 PM
#7

Tack alla men min mamma har fåt för slog att jag inte får köpa på internet för det har hänt nåt på internet(privat) så jag undrar nu hurdet är med Harry hamster från Tiny Friends farm ?

Tuvas_hamstrar
12/21/16, 7:24 PM
#8

Jag köper vitakraft till dvärghamster till mina hamstrar. Den är bra bara att det är lite mycket frön, så då köper jag till lite andra grejer (ärtflingor, havre mm) då blir det jättebra!

EvyKiwy
12/22/16, 2:54 PM
#9

Ooohhhhh ska kolla upp det! Undrar…… Finns Vitakraft på Gotland?!

Ellrose
12/22/16, 11:11 PM
#10

Vitakraft brukar till och med finnas i mataffär och typ dollar store, ÖB mm.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

EvyKiwy
12/25/16, 11:15 PM
#11

#10Vi har inte dollar store på Gotland men det är ändå lite ironiskt haha samma da som jag läste #8 var jag på ÖB för att min syster skulle köpa nöt och såg vita kraft…. Inser att Daogmans fullkorns blandning blir säkert bra blandat då det ty är knappt nåt i ICAs så då kan jag väl blanda det och Vitakraft men menar ni vitakrafts MENU för hamster eller är det nån annan? Jag har redan deras små frö bollar ni vet? Jag kan ta en bild och posta den! (Hade ingen bild hehe) jag tror det är Vitakraft Rollinis® Äpple Hamster. Inte säker (gäsp) aja måste nog sova nu!

Upp till toppen
Annons: