Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 725 ggr
Hamstermamma75
12/15/16, 8:38 AM

Dominerande brorsa

Jag har köpt 2 hamstrar, 2 bröder, rysk vintervit. De är 7 mån o har alltid bott ihop. Den ena är mkt dominerande. Han har alltid första ting på att välja hus o det är alltid han som springer i hjulet. Den andra stackaren är mkt överviktig och får som sagt inte springa i hjulet. De har varsitt hus, sandlåda o matskål. Är det bättre att låta dem bo i varsin Bur, trots att de egentligen, enligt lag inte ska vara solitära. Jag oroar mig för den blyga stackaren som inte ens får ta ett steg innan brorsan är där o markerar. Han får motionera i en hamsterboll men det är nog inte tillräckligt. Hur hade ni gjort?

Annons:
UlrikaD
12/15/16, 9:58 AM
#1

Sätt in ett Hjul till, det brukar göra stor skillnad. Har haft exakt likadant själv. Mina ville alltid sova tillsammans men dom bråkade i hjulet. Med två Hjul var det inga problem längre. Du kan ju alltid testa och hoppas att det löser sig så lätt.

Hamstermamma75
12/15/16, 6:00 PM
#2

Ok. Det kan jag göra, testade det precis när de flyttade in men kanske ska ge det lite tid. Den undergivna brorsan får knappt röra sig innan brorsan är där o piper. Och då kastar han sig på rygg. Jag tycker mkt synd om honom. Sen sover de ibland i samma hus som om inget har hänt.

UlrikaD
12/16/16, 3:39 AM
#3

Testa och se. Men inget djur ska ju behöva vara rädd så ser du att det inte blir bättre eller att han inte får äta och dricka när han vill får du ta beslut efter det. Ibland löser det sig och ibland inte.

EvyKiwy
12/19/16, 11:22 PM
#4

#1,#3 Klikt sagt ☺️

Upp till toppen
Annons: