Annons:
Etiketthamster
Läst 788 ggr
[Crestielove]
11/29/16, 12:07 PM

Burar i liten lägenhet

Kommer i januari flytta till en mindre lägenhet och undrar hur ni andra som bor trångt har löst det med burar? Jag har för tillfället en hamster, men planen är att utöka med 2-3 till och eventuellt att starta en liten uppfödning. Bor i närheten av mina föräldrar och där kan jag i nödfall ha några burar med bröder som kan hjälpa till att mata och kela men helst vill jag ju ha mina småttingar hemma hos mig….vill inte ha mindre burar än en samla heller 😂 Så någon som har någon bra lösning på burar som man kan stapla?

Annons:
CorneliaAndersson
11/29/16, 12:25 PM
#1

Spontant känner jag att man inte ska planera för fler djur om man vet att man kanske inte har plats,

Flytta först. Inred hur du vill ha det. Se hur många burar som kan få plats, och SEN köper du fler burar och planerar för fler djur.

Nu har ju inte jag en hamster för tillfället, men jag flikar ändå in lite.

Jag hoppas dock att ni kan lösa det, så du kan få möjlighet att ha fler :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Crestielove]
11/29/16, 12:33 PM
#2

Ja självklart kommer jag inte köpa fler om jag ser att de inte får plats. Tänkte mer att andra kanske har samma problem och har löst det på ett bra sätt ☺️

CorneliaAndersson
11/29/16, 12:37 PM
#3

#2
Tänkte också det ;)
Hoppas att jag inte sänkte stämningen eller så :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Crestielove]
11/29/16, 12:44 PM
#4

#3 nej inget fara 😉 Mer jag som är ett planeringsfreak 😉

CorneliaAndersson
11/29/16, 1:09 PM
#5

Men kan man inte bygga om samla-lådor då? Så där liksom blir dörrar på sidorna, av när eller så?
Så kan man kanske byta ut hela långsidorna mot typ svetsat fyrkantsnät? Så kan ju hamstrarna titta ut, du kan titta in i burarna OCH så kan du stapla dem på varandra :)

Sen så lyfter man ju bara ner dem när man städar :)

Blir kanske lite jobb att skära ut sidorna etc. Men det kan ju vara värt det :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

isabella93
11/29/16, 1:49 PM
#6

De här bör väl gå att stapla: http://www.zooplus.se/shop/produkter_efter_djur/hamstrar/191297/334505 

De är inte ihopfällbara, så de ska nog vara tillräckligt stabila för att kunna ha ett par-tre stycken på varandra.

Annons:
Honeymoon
11/29/16, 5:52 PM
#7

Jag vet inte hur stort du bor, men själv har jag en liten etta på 19 kvadrat och en hamster i en Samlalåda som står i ett hörn. Jag skulle gärna ha fler men det får helt enkelt inte plats. :/

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

UlrikaD
11/29/16, 11:49 PM
#8

Vill du ha stora burar så är nog hyllor det lättaste. DÅ behöver du inte stapla men beroende på hur hög hylla du vill ha kan du ha tre, max fyra burar på höjden.

Upp till toppen
Annons: